مکمل بنزین
گوناگونخبر

مزدا جدیدترین پیشرانه کم هزینه را طراحی کرد!

تغییر دادن ویژگی و مشخصات مکانیکی خودروها در این بازار کار آسانی نیست ولی به تازگی کمپانی مزدا اعلام کرده که در حال ساخت پیشرانه جدید و ارائه آن به مشتریانش در سرتاسر جهان است. همچنین ورود یک تکنولوژی یا تغییری جدید در دنیای امروز چالش‌های خاص خودش را دارد.

برای مثال پیشرانه‌های برقی در ابتدا سر و صدای زیادی به پا کردن و بعد از جذب مشتریانشان توانستند عادات زندگی آن‌ها را تغییر دهند. برای مثال  اکثر مالکان خودروهای برقی مجبور هستند که خودرویشان را در طول شب به جای سوخت‌گیری چندین بار در طول روز انجام دهند. مهندسان مزدا نیز به دنبال ساخت پیشرانه جدید مانند کانسپت مزدا SkyActiv X هستند. SkyActiv X در واقع یکی از تکنولوژیهای جدید پیشرانه‌هاست که کمیت سوخت استاندارد خودروها با سوخت فسیلی را کاهش می‌دهد و در عین حال راندمان ماشین را افزایش می‌دهد بدون اینکه هزاران خرج مانند تولید پیشرانه تمام برقی بر روی دست مسئولان ژاپنی این کارخانه بگذارند.

این پیشرانه جدید شباهت زیادی به پیشرانه‌های گازوئیلی دارد به طوری که با احتراق سوخت و هوا روشن می‌شود و عملکرد آن همانند دیگر پیشرانه‌های موجود در بازار است. بنا به گفته نشریه CarsGuide این پیشرانه کارایی بیشتری خواهد داشت و دیگر احتیاجی به روغن سوزی ندارد و همانند خودروهای توربوشارژ در بازار کار خواهد کرد. از سوی دیگر زمانبندی مکانیسم این خودرو به جای یکسره بودن زنجیرواری جلو می‌رود که پیچیدگی ساخت را کمتر می‌کند. پیشرانه مزدا SkyActiv X حدود 28 پارامتر برای کارکرد خود دارد که 2 برابر بیشتر از پیشرانه SkyActiv G و نصف پارامترهای پیشرانه دیزلی SkyActiv D هست.

تولید هر چه بیشتر پیشرانه‌های مختلف از سوی مزدا باعث می‌شود سنسورهای متفاوت و الگوریتم‌های ریاضی برای هضم داده‌های ورودی و عملکرد منحصر به فرد طراحی و ساخته شوند. بنابراین باید منتظر ساخت پیشرانه‌های جدید از سوی دیگر خودروسازان مشهور و بنام در سراسر جهان باشیم. نظر شما درباره خودروهای مزدا چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا