Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کدام یک از خودروهای سایپا مورد توجه مشتریان بازار است؟

خرید و فروش خودروهای داخلی در بازار به دلیل افت قیمتی که رخ داده کاهش یافته و عملا معاملات این بازار به کمترین سطح خود رسیده است. از سویی خریداران به دنبال کاهش هر چه بیشتر قیمت‌ها هستند و از طرف دیگر نیز فروشندگان حاضر به کاهش قیمت محصولاتشان نیستند ولی در این بین بازهم خودروهایی از سایپا وجود دارند که بیشترین آمار فروش را داشته‌اند.

به گزارش چرخان، شاید برای بسیاری از افراد جالب باشند بدانند که در بین محصولات سایپا و ایران‌خودرو، کدام یک از طرفداران بیشتری برخوردار بوده و فروش بیشتری را نصیب خود کرده است. البته آمارهای امسال حاوی اطلاعات مهمی نیز هست که احتمالا برای خودروسازان نیز راهگشا بوده و سیگنال‌های تولیدی خوبی را به آنها می‌دهد.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپاآمارهای مربوط به 4 ماهه سال جاری نشان می‌دهد که برخلاف تصور بسیاری از اهالی بازار که معتقدند پراید محبوب‎‌ترین خودروی بازار است، ولی تیبا 2 هم توانسته رقم خوبی از فروش را به ثبت برساند و مردم به شدت به دنبال خرید این خودرو هستند. حتی در حال حاضر نیز معاملات سطح بازار این خودرو علیرغم کاهش فروش بسیاری از محصولات در سطح قابل قبولی بوده و به قول معروف پول نقد بازار محسوب می‌شود.

افزایش معاملات این خودرو در سال جاری به حد بالایی رسیده و رشد خوبی را تجربه کرده است. این افزایش معاملات در حالی است که تیبا 2 در ابتدای سال با قیمتی در حدود 44 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گرفت ولی حالا به رقمی در حدود 58 میلیون تومان رسیده است که این افزایش قیمت ناشی از طرفدارانی است که به هر قیمتی به دنبال خرید این خودروی هاچ‌بک ارزان‌قیمت سایپا هستند.

قیمت حواله سایپاگفتنی است که این گفته متضاد با این موضوع نیست که پراید نیز از سطح بالایی از معاملات قرار دارد چرا که این خودرو نیز نزدیک و دوشادوش تیبا قرار گرفته و از معاملات بسیار بالایی برخوردار است. این خودرو که حالا ارزان‌ترین خودرو تولید داخل محسوب می‌شود از سوی دیگر به عنوان تنها خودروی زیر 50 میلیون تومان نیز برای مردم باقیمانده و تنها گزینه ایست که مردم عادی را به آرزوی خودرودار شدن می‌رساند.

در رده‌های بعدی ینز خودروهایی مثل تیبا و ساینا قرار گرفته اند که با توجه به گرانی محصولات ایران‌خودرو و عدم دسترسی مردم با بودجه‌های زیر 70 میلیون به گزینه‌های پرطرفدار تبدیل شده‌اند. قابل ذکر است که در حال حاضر به طور کلی این خودروها در رده پرفروش‌ترین خودروهای بازار نیز محسوب می‌شوند و رشد معاملات محصولات سایپا بیش از رشد معاملات خودروسازان دیگر است.

از دیگر اطلاعات موجود در بازار می‌توان به عدم استقبال مردم از خودروهای برقی این شرکت اشاره کرد و همچنین کوییک اتوماتیک این گروه خودروساز نیز از فروش چندان بالایی برخوردار نیست که از جمله دلایل آن بحث عدم آشنایی مردم با این خودرو و همچنین شایعات موجود در مورد خرابی‌ها و مشکلات این خودرو باعث شده تا در رده‌های بعدی فروش محصولات این گروه خودروساز قرار بگیرد.

گفتنی است که به تازگی سایپا شروع به فروش کیا سراتو کرده که قیمت جدید رسمی آن را به نزدیک 300 میلیون تومان رسانده است.

1 نظر
  1. مجتبی می گوید

    این جور که پیش میره تیبا خیلی زود جایگزین پراید ۳۰ سال پیش میشه، در ضمن که همه پیچیده سیستم تعلیق تیبا نرمه و پرشتاب تر و مصرف حدودا برابر با پراید داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.