مکمل بنزین
گوناگونخبر

وضعیت بازار خودرو و معاملات در کشورهای مختلف دنیا چگونه است؟

شاید تصور بسیاری از افراد این است که وضعیت بد موجود در بازار خودروهای داخلی و خارجی کشور ما به دلیل وضعیت بد مربوط به نوسانات نرخ ارز و بهم ریختگی‌های اقتصادی مخصوص ماست ولی آمارها از بازار خودرو در سایر کشورها نشان می‌دهد که این کاهش معاملات و وضعیت بد معاملات در سایر کشورها نیز برقرار است.

به گزارش چرخان، عوامل اجتماعی و سیاسی در کشورهای مختلف باعث شده تا عملا اقتصاد این کشورها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و مشکلاتی را در پی داشته باشد ولی بیش از همه اتفاقات سیاسی در جهان است که باعث شده بسیاری از بازارها و همچنین وضعیت اقتصادی کشورها بهم بریزد. از جمله آنها می‌توان به جنگ تجاری بین آمریکا و چین اشاره نمود یا وضع تعرفه‌های مختلف بین اروپا و بعضی از کشورهای دیگر که باعث شده تا نااطمینانی در بازارها ایجاد شده و قدرت خرید مردم در سایر کشورما نیز کاهش پیدا کند.

وب سایت best selling cars از جمله سایت‌هایی است که معمولا به طور مرتب اقدام به ارائه آمارهای مربوط به بازار فروش خودروهای مختلف در کشورهای جهان می‌کند که آمارهای این سایت نشان می‌دهد رشد فروش در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا مثل آمریکا، چین، روسیه و …. منفی بوده و عملا خودروسازان بزرگ دنیا در بازاریابی و فروش محصولاتشان موفق عمل نکردند.

تنها دو کشور برزیل و ژاپن در بین کل کشورهای دنیا از وضعیت خوبی در بازار برخوردار هستند و توانسته‌اند تا با استفاده از حضور خودروسازان بزرگ دنیا و اقدامات مربوط به بازاریابی و فروش مناسب از کاهش فروش خودرو جلوگیری کرده و بازار پویایی را تجربه نمایند ولی عملا در بازار ژاپن امکان رقابت بسیار سخت‌تر بوده ولی بازار برزیل از وضعیت مناسب‌تری برای رقابت برای خودروسازان برخوردار است.

وضعیت کشورهای مختلف

  • بازار خودروی کشورهای مختلف اروپا از ابتدای سال 2019 تا به حال چیزی در حدود 2 درصد کاهش را تجربه کرده‌اند.
  • بازار خودرو در روسیه نز در بازه زمانی نیمه ابتدایی سال 2019 کاهش 2.2 درصدی را تجربه نموده است.
  • آمریکا در بازه زمانی نیمه اول 2019 چیزی در حدود 2.1 درصد کاهش را در معاملات بازار خود تجربه کرد.
  • بازار خودرو در ژاپن اما با افزایش معاملات یک دهم درصدی توانسته برخلاف سایر کشورها وضعیت مثبتی را ثبت نماید.
  • و اما کشور برزیل که برخلاف همه کشورهای دنیا به طور کلی از وضعیت بسیار خوبی روبرو بوده و توانسته با افزایش 11 درصد، یک بازار ایده آل را برای فعالان بازار خودرو ایجاد کند.
  • بازار خودرو در هند کاهش بالای 8 درصدی را در تجربه کرده و به نظر می‌رسد که بحران‌های اقتصادی در این کشور در حال شدت گرفتن است.
  • اما چین که با کاهش 15 درصدی معاملات در بازار خودرو بیشترین کاهش را به خود اختصاص داده و با توجه به وسعت بازار این کشور، بسیار قابل توجه است.

این کاهش فروش و معاملات در بازار خودروی کشورهای مختلف علاوه بر مشکلاتی که برای فعالان این کشورها دارد، عملا فروش کلی خودروسازان دنیا را در سال 2019 کاهش خواهد داد  که برای دومین سال متوالی تکرار می‌شود و احتمالا برای شرکت‌ها مشکل ساز خواهد شد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هیچ جای کره ی زمین شبیه به ایران نیست از هرلحاظ. مخصوصا خودروسازی و واردات خودرو . مالیاته فوق العاده غیر منطقی و خودرو ساز های بی رقیب و بی کیفیت داخلی . چند مدل خودروی ملی (ساخت ایران) از سایپا و ایران خودرو که بعد از جشن رونمایی و عکس های یادگاری تابلو میشد که اکثر قطعات اصلی و مهمش از چین و هند خریداری شده و…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا