Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بیشترین گرانی سهم کدام یک از محصولات سایپا شد؟

گرانی خودروهای داخلی از ابتدای سال جاری تاکون بسیار بالا بوده و عملا در صورتی که سال گذشته شاهد افزایش قیمت‌های افسارگسیخته بودیم و تغییر قیمت خاصی در وضعیت نرخ ارز نیز رخ نداده بود ولی مقایسه قیمت خودروهای سایپا و ایران‌خودور از ابتدای سال جاری تاکنون به گونه‌ایست که گویا سال‌ها از این دو تاریخ می‌گذرد!

به گزارش چرخان، مشاهدات از بازار خودرو در 4 ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که تغییرات قیمتی بسیار بالایی را در محصولات سایپا شاهد بودیم که البته این اتفاق در مورد خودروهای گروه خودروسازی ایران‌خودرو نیز وجود داشته است ولی به دلیل معروف بودن محصولات سایپا به ارزان‌ترین خودروهای بازار، شاید این تغییرات قیمت بیش از پیش محسوس و ملموس بوده است.

تیبا 2 محصولات سایپابررسی‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که خودروی ارزان قیمتی مثل پراید که در ابتدای سال جاری با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گرفت ولی حالا با افزایش بالای 27 درصد روبرو شده است. تیبا 2 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با افزایش قیمت 32.5 درصدی توانسته رکورد افزایش قیمت محصولات سایپا را در بازار آزاد بشکند. این خودرو که در ابتدای سال جاری با حوالی قیمت 43 تا 44 میلیون تومان قابل خرید بود، حالا به حوالی 58 تا 59 میلیون تومان رسیده است.

کوییک اتوماتیک دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا است که با ثبت افزایش قیمت بالای 11 درصدی در سومین رده قرار گرفته و جزو خودروهای گران این گروه نیز شمرده می‌شود چرا که نوع تولید و قطعات آن در کلاس کاری خودروهایی مثل ساینا و تیبا قرار می‌گیرد و به همین دلیل مورد استقبال بازار نیز نیست.

از دیگر خودروهای این خودروساز می‌توان به ساینا اتوماتیک اشاره کرد که افزایش قیمت حدود 6 درصدی را به همراه داشته و کیا سراتو نیز از ابتدای سال تاکنون چیزی در حدود 5 درصد به قیمت آن در بازار آزاد افزوده شده است. البته گفتنی است که وضعیت معاملات در بازار بسیار کاهش پیدا کرده ولی با این وجود به دلیل در دسترس بودن این محصولات مثل پراید، تیبا و ساینا برای قشر عظیمی از مردم، افزایش قیمت این خودروها نیز به مراتب بیشتر از سایر خودروهاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.