مکمل بنزین
خبرداخلی

از رقبای پژو 301 تا مزایایی که این خودرو را پرفروش خواهد کرد!

این روزها شاید بیشترین و پرمخاطب‌ترین خبری که از گروه خودروسازی ایران‌خودرو منتشر می‌شود، خبر مربوط به تولید آزمایشی پژو 301 و همچنین موارد مربوط به آن است که به نظر می‌رسد به داخلی سازی این خودرو در کشورمان نزدیک شده‌ایم و به زودی باید شاهد عرضه گسترده این خودرو باشیم ولی آیا این عرضه موفقیت آمیز خواهد بود؟

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو این روزها به شدت مشغول تکمیل و راه اندازی خط تولید جدید خود بوده و در حالیکه به نظر می‌رسید تحریم‌های صنعت خودروسازی کشورمان جلوی پیشرفت‌های این شرکت را بگیرد و مشکلات زیادی را برای تولید محصولاتش ایجاد نماید، حالا شاهد افتتاح آزمایشی خط تولید پژو 301 هستیم که چیزی در حدود 60 درصد داخلی سازی شده و طبق گفته مسئولین این شرکت تا 80 درصد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پژو 301
پژو 301

پژو 301 خودرویی است که البته در زمان حضور شرکت پژو فرانسه تا حدود 40 درصد داخلی سازی شده بود و با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده احتمالا در سال‌های آتی به مرز 50 تا 60 درصد داخلی سازی می‌رسید که به دلیل اتکای زیاد شریک ایرانی روی خدمات فرانسوی‌ها بود که با خروج آمریکا از برجام، این توهمات از بین رفت و خودروسازان کشورمان از جمله ایران‌خودرو به فکر اتکا به توان تولید داخلی افتادند.

این خودرو از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و آپشن‌های جذابی را به مشتریان ارائه می‌کند و احتمالا با توجه به قیمت بسیار مناسب‌تر از خودروهای خارجی موجود در بازار، امکان خوبی را برای مشتریان ایرانی ایجاد خواهد نمود. سیستم تعلیق این خودرو به جرات می‌توان گفت که جزو 3 خودروی برتر تولید داخل بوده و همین دلایل باعث شده تا امیدها برای افزایش کیفیت تولیدات این شرکت‌ها نیز بالا برود.

از دیگر دلایلی که احتمالا باعث خواهد شد تا مشتریان ایرانی علاقه زیادی برای خرید پژو 301 نشان دهند بحث پشتیبانی از قطعات و لوازم یدکی این خودرو است که با توجه به داخلی سازی 80 درصدی آنها عملا مزیت بسیار بالایی نسبت به رقبایش خواهد داشت چرا که در حال حاضر خودروهای چینی ارزان قیمت فعلی نیز با مشکل لوازم یدکی روبرو شدند و بدیهی است در مورد خودروهای هم رده این خودروی فرانسوی، مشکل به مراتب بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

دریافت سه ستاره از موسسه یورو انکپ از دیگر دلایلی است که نشان می‌دهد پژو 301 توانسته کیفیت قابل قبولی را به ثبت رساند ولی کماکان نگرانی‌ها از کیفیت تولیدات ایران‌خودرو باقی است و امیدواریم که این خودرو در سطح کیفیت جهانی آن به بازار کشورمان عرضه شود.

رنوسیمبل، فیات تیپو ، تویوتا یاریس سدان و هیوندا اکسنت از جمله خودروهایی هستند که به عنوان رقیب برای پژو 301 فرانسوی محسوب می‌شوند و عملا در بین این خودروها شاید به دلیل ذکر شده در بالا از جذابیت بیشتری برای ایرانی‌ها برخوردار خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خودروسازان داخلی ذره ای وجدان کاری ندارند و همیشه برای سود بیشتر خودشون مثل آبِ خوردن از امکانات هر خودرویی زدند و تجربه نشون داده یک خودرو با امکانات رفاهی متوسط یا عالی تبدیل به یک خودروی فاقد امکانات و بی کیفیت در مونتاژ داخلی شده و تا به حال هم این روند ادامه داشته و فکر کنم با بی تفاوتی و حتی کمک مسئولین به خودروسازها با بستن راه واردات خودرو و با حضور ملت همیشه در صحنه در صف خرید خودروها به هر قیمت گزاف و کیفیت پایینی که خودروهای داخلی داشته باشند ، هم این روند حالا حالاها ادامه خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا