مکمل بنزین
رپورتاژ

برلیانس v5 بخریم یا چانگان cs35؛ چینی‌های سایپا در برابر هم برای گرفتن بازار

تولید خودروهای برلیانس v5 و چانگان cs35 در شرکت سایپا تقریباً به صورت همزمان شروع شد و در حال حاضر هم نمونه‌های مختلفی از آنها در بازار وجود دارد. بررسی بازار نشان می‌دهد که این دو خودرو که اصالتی چینی دارند، می‌توانند به عنوان دو رقیب در بازار برای هم وجود داشته باشند. خرید و فروش برلیانس v5 نسبت به خرید و فروش چانگان cs35 کمتر است که باید به‌دلیل تمایل شرکت سایپا به تولید خودرو چانگان باشد.

اما در هر صورت خرید برلیانس v5 گزینه محبوب بسیاری از ایرانی‌ها است و در طرف مقابل هم طرفداران چانگان برای آن قیمت‌های متفاوتی ذکر می‌کنند. حالا شما با ما همراه باشید تا این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه مشخصات ظاهری برلیانس v5 با چانگان cs35

اگر معیار اصلی شما برای خرید برلیانس v5 یا خرید چانگان cs35 توجه به مشخصات ظاهری آنها باشد، به احتمال زیاد انتخاب شما برلیانس است. در خودروی چانگان شاهد استفاده از یک بدنه عضلانی هستیم که استفاده از برجستگی و فرورفتگی در آن بیش از حد اغراق آمیز است. قسمت جلوی خودرو با یک سپر با اندازه متناسب شروع می‌شود که چراغ‌های زیبا و شکیلی دارد. در قسمت درب موتور از دو خط برجسته استفاده شده است و در بغل خودرو هم می‌بینیم که یک برجستگی از گلگیر جلو شروع شده و تا چراغ عقب ادامه دارد. تمامی این برجستگی‌ها باعث شده که ظاهر خودرو از جلو عضلانی‌تر به نظر برسد، اما کمی اغراق آمیز است.

در طرف مقابل برلیانس v5 قرار دارد که طراحی بدنه آن بر مبنای پلتفرم بی ام و ایکس ۱ انجام شده است. این طراحی باعث شده که بدنه برلیانس بسیار زیبا و شکیل باشد و یک خودروی لوکس در بازار شناخته شود. در همه بخش‌های مختلف این خودرو نوعی تناسب می‌بینیم و طراحی بدنه آن کاملاً آیرودینامیکی است. در بدنه برلیانس برجستگی‌هایی استفاده شده است که بسیار کمرنگ‌تر هستند و جلوه واقعی به خودرو می‌دهد. اگر چه بدنه برلیانس v5 چندان عضلانی نیست، اما هنوز هم از یک بدنه شکیل و زیبا بهره می‌برد.

قیمت برلیانس v5 در برابر چانگان cs35

موضوع مهم دیگری که احتمالاً شما را در جریان خرید یک شاسی بلند چینی کمک می‌کند، مقایسه قیمت خودروها با یکدیگر است. در حال حاضر قیمت برلیانس v5 در بازار ایران در حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان است. اگرچه این قیمت برای یک خودروی شاسی بلند چینی گران به نظر می‌رسد، اما کیفیت ساخت خودرو قابل قبول است. این در حالی است که چانگان cs35 ارزان‌تر است و شما می‌توانید آن را با قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان صاحب شوید. البته تفاوت قیمتی ۲۰ میلیون تومان می‌تواند چندان تعیین کننده باشد.

مشخصات موتوری و رانندگی

شما وقتی که استارت چانگان cs35 را می‌زنید، یک موتور با حجم ۱۶۰۰ سی سی را فعال می‌کنید که قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۲۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر است. این موتور از نوع ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است که نیروی تولیدی آن به کمک یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. شما نباید انتظار بالایی از این خودرو داشته باشید و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۱۵ ثانیه است. مصرف ترکیبی خودرو هم ۷ لیتر است که برای یک خودرو با این حجم مناسب به نظر می‌رسد.

در طرف مقابل موتور برلیانس v5 حجمی معادل با ۱۵۸۶ سی‌سی دارد که حداکثر قدرت تولیدی در آن ۱۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور آن هم ۱۵۱ نیوتن متر است. اگرچه این خود را هم شتاب امیدوار کننده‌ای ندارد، اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن در حدود ۱۲ ثانیه است که قابل قبول است. این خودرو مصرف سوخت 7.6 لیتر را به ثبت رسانده است می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را پر کند.

کیفیت سیستم تعلیق استفاده شده به شما کمک می‌کند که توجیه بهتری برای خرید برلیانس v5 داشته باشید. سرنشینان و راننده خودرو برلیانس احساس راحتی و مناسبی دارند. سایر موارد مانند استفاده از ترمز ضد قفل و همچنین استفاده از کیسه هوا در هر دو خودرو یکسان است و می‌توان ادعا کرد که سطح ایمنی آنها در یک محدوده قرار دارد. البته نباید از امکانات بیشتر خودرو چانگان مانند سنسور دنده عقب، سانروف و کروز کنترل چشم پوشی کنیم که فاکتورهای تعیین کننده و مهمی هستند.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا