مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

آشنایی با تیپ‌های مختلف پژو 301

پژو 301 یکی از خودروهایی است که به تازگی خبر ورود آن به بازار سر و زیادی به پا کرده و شاید بیشترین و پرمخاطب‌ترین خبری که از گروه خودروسازی ایران‌خودرو منتشر می‌شود، خبر مربوط به تولید آزمایشی پژو 301 و همچنین موارد مربوط به آن است.

به گفته مسئولان ایران خودرو داخلی سازی این محصول تا 60 درصد انجام شده و برنامه آن‌ها داخلی سازی 80 درصدی این محصول خودروساز فرانسوی است و در حال حاضر با داخلی سازی حدود ۶۰ درصد وارد خط تولید ایکاپ و ایران خودرو شده است.

پژو 301 خودرویی است که البته در زمان حضور شرکت پژو فرانسه تا حدود 40 درصد داخلی سازی شده بود و با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده احتمالا در سال‌های آتی به مرز 50 تا 60 درصد داخلی سازی می‌رسید که به دلیل اتکای زیاد شریک ایرانی روی خدمات فرانسوی‌ها بود که با خروج آمریکا از برجام، این توهمات از بین رفت و خودروسازان کشورمان از جمله ایران‌خودرو به فکر اتکا به توان تولید داخلی افتادند.

این خودرو در مرحله تولید آزمایشی با مشخصات فنی و رفاهی مختلفی در دست مونتاژ است و برای همین سعی داریم تا در این مقاله شما را با تیپ‌های این خودرو آشنا سازیم.

پژو 301 ایرانی در دو مدل دستی و اتوماتیک به صورت ساده و آپشنال از بهمن ماه امسال تولید و در اردیبهشت ماه سال 99 وارد بازار خواهد شد.تیپ‌های پژو 301

شباهت‌های تیپ‌های 301

همه تیپ‌های این خودرو با پیشرانه EC5 تولید خواهند شد. این موتور در واقع نمونه بهبود یافته و بروزتر TU5 بوده و گشتاور و قدرت بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین با اصلاحاتی ، مصرف سوخت EC5 نسبت به TU5 حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده و نوسان دمای کمتری را تجربه می کند. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر، با حداكثر قدرت 115 اسب بخار و حداكثر گشتاور 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است.

ضمناً همه تیپ‌ها دارای دو کیسه هوا ، چراغ روشنایی روز LED ، فرمان کمکی برقی (EPS) و تریم داخلی تمام پارچه هستند و به صورت استاندارد بر روی خودروها قرار خواهند گرفت.تیپ‌های پژو 301

پژو 301 دستی ساده (تیپ یک)

در ساده‌ترین مدل این خودرو نیروی موتور توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی BE4 به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این تیپ با رینگ فولادی و قالپاق عرضه خواهد شد و فقط شیشه‌های جلو آن دارای شیشه بالابر برقی خواهد بود!

آینه های جانبی، شیشه های عقب و سیستم تهویه نیز به صورت دستی تنظیم می‌شوند و خبری از سیستم تهویه اتوماتیک و … وجود ندارد. سیستم صوتی پژو ۳۰۱ تیپ ۱ هم قابلیت پخش CD، USB و AUX را دارد و می‌توان تلفن همراه را از راه بلوتوث به آن متصل کرد. ترمز عقب هم کاسه‌ای است و ترمز ABS ،EBD و BA در این نمونه دیده می‌شود.

– رینگ فولادی 15 اینچ
– چراغ روشنایی روز (Daylight)
– کامپیوتر سفری
– فرمان برقی
– تهویه مطبوع دستی
– 2 ایربگ
– سیستم پخش (CD, USB, AUX)
– گیربکس 5 سرعته دستی BE4آشنایی با تیپ‌های پژو 301

آشنایی با تیپ‌های پژو 301

پژو 301 دستی آپشنال (تیپ 2)

این تیپ از پژو 301 همانند نمونه قبلی به گیربکس پنج سرعته BE3 مجهز شده و همانند آن دارای ترمزهای عقب هست ولی امکاناتی کروز کنترل، محدودکننده سرعت، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، مانیتور لمسی، سنسور پارک عقب همراه با دوربین، کنسول میانی جلو و قابلیت اتصال مستقیم گوشی های آیفون به آن اضافه شده و شیشه های عقب و آینه های جانبی هم برقی هستند.

– رینگ آلومینیومی 15 اینچ
– چراغ روشنایی روز (Daylight)
– فرمان برقی
– کروز کنترل
– مانیتور لمسی 7 اینچی (قابلیت اتصال به تلفن همراه)
– گیربکس 5 سرعته دستی BE4

پژو 301 اتوماتیک ساده (تیپ 3)

این نمونه از لحاظ امکانات رفاهی تفاوت خاصی با نمونه فول دنده دستی ندارد ولی از لحاظ امکانات ایمنی و مشخصات فنی یک سر و گردن بالاتر از نمونه‌های دستی قرار می‌گیرد. ۳۰۱ تیپ۳ دارای سیستم کنترل پایداری و هرزگردی است و دکمه آن بر روی پنل کناری روی داشبورد نصب شده است و سیستم کنترل فشار باد لاستیک هم در این نمونه دیده می‌شود. همچنین این نمونه دارای ترمزهای عقب دیسکی هست.

– رینگ آلومینیومی 15 اینچ
– چراغ روشنایی روز (Daylight)
– فرمان برقی
– مانیتور لمسی 7 اینچی (قابلیت اتصال به تلفن همراه)
– کروز کنترل
– پشت سری (سر صندلی) برای صندلی های عقب
– سیستم ESP
– سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)
– گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپنآشنایی با تیپ‌های پژو 301آشنایی با تیپ‌های پژو 301

پژو 301 اتوماتیک فول (تیپ 4)

این تیپ از 301 در واقع بهترین و فول آپشن‌ترین تیپ خودرو فوق خواهد بود و به امکانات و تزئینات بیش‌تری نظیر آینه های جانبی تاشو برقی، سانروف، رینگ های تراش خورده آلومینیومی جدید، سیستم تهویه دستی الکتریکی و تزیینات کابین با طرح پیانیویی مجهز خواهد بود. سر اگزوز استیل و نمد کاپوت و آینه‌های جانبی جدید از نقاط تمایز این خودرو با تیپ 3 این خودرو است.

– رینگ آلومینیومی 15 اینچ دو رنگ (مشکی – نقره ای)
– چراغ روشنایی روز (Daylight)
– 4 ایربگ
– تنظیم صندلی راننده به صورت برقی در 6 جهت
– فرمان برقی
– آینه تاشو برقی
– کروز کنترل
– سانروف برقی دوحالته
– سیستم تهویه اتوماتیک
– مانیتور لمسی 7 اینچی (قابلیت اتصال به تلفن همراه)
– سیستم ESP
– سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)
– گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپنآشنایی با تیپ‌های پژو 301

البته امکانات و تجهیزات ذکر شده قطعی نیستند و امکان تغییر آ‌ن‌ها توسط شرکت سازنده وجود دارد.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خریدش غلطه
    داخلی سازی بی ضابطه
    عدم پشتیباتی پژو
    قیمت تخیلی احتمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا