مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا اسپورتیج 2020 را با نسخه درمانی کراس اوور-کوپه مشاهده کنید!

در سال‌های گذشته، با توجه به روی آوردن مردم سراسر دنیا به خودروهای کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور و محبوب شدن هرچه بیشتر این خودروها در بازارهای جهانی، خودروسازان نیز روزبه‌روز به فکر ساخت و طراحی مدل‌های مختلف و ترکیب طراحی‌های متفاوت با این کلاس محبوب برای بازاریابی هرچه بیشتر محصولاتشان، افتادند.

یکی از همین طراحی‌های اخیری که در حال باز کردن پایش به زمین‌ بازی بوده و می‌خواهد وارد رقابت شاسی بلندها شود، خودرویی است موسوم به کراس اوور-کوپه که درست مانند خودروهای کراس اوور، دارای 4 درب بوده و با ارتفاع بالای خود و البته خط سقف عقبی خودرو که فاصله زیادی با درب صندوق‌عقب دارد، چهره اسپرت و جذابی را به خود گرفته است.

اگرچه ممکن است این خودرو، تفاوت چندانی با همان کراس اوور معمولی نداشته باشد اما این، یکی از روش‌هایی است که خودروسازان با استفاده از آن، یک خودرو را تنها با تغییر دادن کلاس خودرویی آن، با همان نام و برای متنوع‌تر کردن محصولاتشان، تولید می‌کنند.

درست به همین دلیل است که شرکت کره‌ای کیا نیز برای خودروی خوش‌چهره اسپورتیج جدید مدل 2020 خود، این رویه را در تغییر دادن کلاس خودرویی، دنبال کرده است.

بر اساس این تصاویر رندر کامپیوتری که یک اسپورتیج آبی‌رنگ را نشان می‌دهد، دارای تغییراتی در قسمت جلویی شده و قسمت عقب نیز برای نزدیک شدن به حالت کوپه، دچار تغییراتی شده است. بااین‌حال، شاید بتوان همین خط سقف خودرو و نحوه پایان یافتن آن در قسمت عقبی را بیشتر از دیگر تغییرات، متوجه شد.

برای این منظور، شیشه‌های پنجره سرنشینان عقب کمی کوچک‌تر طراحی‌شده تا بتواند هماهنگی خود را با قسمت عقبی، به‌خوبی حفظ کند.

البته شاید بتوان نمودی از طراحی قسمت عقب و دیگر قسمت‌های خودروی آلمانی مرسدس GLS کوپه را در این کراس اوور-کوپه کره‌ای مشاهده کرد. خودرویی که مدل کراس اوور آن، از سال 2013 تاکنون به‌صورت مستمر توانسته با رشد درفروش مواجه شده و در نمونه‌های جدید نیز کیا، بازطراحی خوبی روی آن انجام داده است. پس اگر قرار باشد این اسپورتیج جدید وارد خط تولید کیا شود، می‌توان انتظار فروش هرچه بیشتر را برای کراس اوور کره‌ای داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا