مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای اکسنت 2020 با پیشرانه و گیربکس جدید وارد بازار می‌شود

در دنیای امروزی خودروها تیپ سدان مخصوص آن دسته از ماشین‌های کامپکت شده دیگر طرفداری در بازار ندارند ولی به جای این تیپ کراس‌اوورها، شاسی‌بلندها در تمام ابعادهای مختلف متقاضیان خرید فراوانی دارند. با این وجود کمپانی‌های مشهور در دنیا ساخت خودروهای سدان را قطع نکرده‌اند برای مثال هیوندای اکسنت 2020 به زودی با پیشرانه و گیربکس جدید وارد بازار می‌شود.

هیوندای اکسنت 2020 مجهز به پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری با تکنولوژی Smartstream هست که والوهای مخصوص زمانبندی پشت سرهم و دو پورت برای وارد کردن سوخت و احتراق به پیشرانه را فراهم می‌کنند. این پیشرانه می‌تواند 120 اسب بخار قدرت خروجی و 113 پوند فوت حداکثر گشتاور تولید کند.

به غیر از پیشرانه جدید، مهندسان هیوندای گیربکس جدید Smartstream Intelligent Variable Transmission را طراحی و ساخته‌اند که فرمولی متفاوت از گیربکس‌های استاندارد CVT دارد و مدل هیوندای اکسنت 2020 به غیر از نسخه اتوماتیک 6 جعبه دنده، نسخه دستی را به مشتریان عرضه خواهد کرد.

پیشرانه و گیربکس جدید هیوندای اکسنت 2020 می‌توانند سوخت خودرو را بهینه کنند و سوخت را از 7.3 لیتر به 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسانند. قیمت مشخص شده برای تریم SE استاندارد با گیربکس دستی از 16125 دلار شروع می‌شود و با اضافه کردن گیربکس جدید قیمت پایه از 17225 دلار خواهد بود. نسخه پیشرفته این خودرو تریم Limited به همراه گیربکس IVT اتوماتیک قیمت حدود 20 هزار دلار خواهد داشت. در حالیکه ظاهر هیوندای اکسنت 2020 با مدلهای رایج در بازار تفاوت چندانی ندارد ولی زیر کاپوت این خودرو مشخصات فنی آن تغییر کرده که باعث کارکرد بهتر و بهینه مصرف سوخت شده است و همین امر می‌تواند افراد زیادی را برای خرید جذب کند. نظر شما درباره خودروی هیوندای اکسنت چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا