مکمل بنزین
رپورتاژ

کدام خودروی جک ارزش خرید بیشتری دارد

افراد زیادی هستند که گزینه خرید خودروهای جک را به عنوان یک گزینه مناسب معرفی می‌کنند و معتقدند که داشتن یک خودروی جک می‌تواند کیفیت و زیبایی را در کنار یکدیگر نصیب شما کند. در طرف مقابل، عده‌ای با این گروه موافق نیستند و معتقدند که این خودروها چینی هستند و به همین دلیل خرید و فروش ماشین جک تحت تأثیر این رفتارها قرار می‌گیرد. اما در هر صورت بازار خودروی جک در ایران رونق زیادی دارد و محبوبیت خودروهای آنها هم بالاست.

در این مطلب با در نظر گرفتن قیمت جک در بازار ایران، به بررسی سه مدل معروف و محبوب از آنها خواهیم پرداخت تا ببینیم که کدام یک از آنها ارزش خرید بالاتری دارد.

 خودروی جک S5 به عنوان یک زیبای هیکلی

بدون شک جک S5 یکی از زیباترین خودروهای این شرکت محسوب می‌شود که از هر لحاظی چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. در حال حاضر قیمت خودروهای جک S5 در بازار ایران در حدود ۳۳۰ میلیون تومان است و تولید آنها ادامه دارد. این خودروها دارای یک پیشرانه قدرتمند و امکانات رفاهی مناسب هستند که حتی نمونه کارکرده آنها هم مورد توجه خریداران قرار دارد. خدمات پس از فروش مناسب شرکت کرمان موتور هم باعث شده ویژگی‌های فنی مانند استفاده از پلاستیک خشک در برخی از ادوات داخلی و همچنین وجود محور متحرک جلو در آن خیلی به چشم نیاید.

در بررسی فنی خودروی جک S5 می‌توان به وجود یک موتور با حجم ۱۹۹۷ سی‌سی اشاره کرد که حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۷۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۲۶۵ نیوتن متر است. این خودرو مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده که به نظر برای آن قابل قبول است. از لحاظ ایمنی هم شاهد استفاده از ۴ ایربگ و همچنین ترمزهای ضد قفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو ترمز در این خودروها هستیم.

جک اس5 - JAC S5 جک اس5 اتوماتیک

جک S3 کوچک‌تر و بهینه‌تر

جک S3 به عنوان برادر کوچکتر جک S5 در بازار خرید و فروش خودروهای جک معرفی می‌شود. طراحی این خودرو هم زیبا و مدرن است و می‌توان آن را یکی از خودروهای با کیفیت شرکت جک معرفی کرد. در این مدل از یک موتور با حجم ۱۵۹۰ سی‎سی استفاده شده است که حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر تولید می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی این خودرو، استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT تیپ ترونیک است که امکان تعویض دنده با آن را بسیار راحت می‌کند.

در حال حاضر قیمت ماشین جک S3 در بازار در حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. طراحی بدنه خودرو کاملاً مدرن و بروز هست و برای آن از ۳۳ درصد فولاد گالوانیزه و ۴۶ درصد فولاد پیشرفته مقاوم استفاده شده است. این خودرو امکانات رفاهی مناسبی دارد و بدنه آن ایمنی قابل توجهی دارد. وجود صندوق بار کوچک و همچنین فضای تنگ ردیف عقب از جمله نکات منفی این خودرو است که ممکن است شما را در خرید و فروش جک S3 بترساند.

جک J5 یک سدان دوست‌داشتنی و ایمن

اما شرکت کرمان موتور و در پشت آن شرکت جک در زمینه تولید خودروهای سدان هم بیکار ننشسته و یکی از محصولات آنها خودروی جک J5 است. این یکی از خودروهای با طراحی داخلی و بیرونی قابل قبول است که اتفاقاً با استقبال مناسبی از طرف خریداران مواجه شد. از نکات مثبت این خودرو می‌توان به امکانات رفاهی و مناسب، قدرت موتور، طراحی به روز و مدرن و همچنین خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور اشاره کرد.

در جریان خرید خودروهای جک J5 شما صاحب یک موتور با پیشرانه‌ای با حجم ۱۴۹۹ سی سی هستید که حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۱۱ اسب بخار است. این موتور می‌تواند نهایت گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر را تولید کند قدرت آن با استفاده از یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. در حال حاضر قیمت خودرو جک j5 مربوط به مدل ۹۶ در بازار ایران در حدود ۱۳۱ میلیون تومان است که رقمی مناسب با توجه به خودروهای سدان موجود در بازار محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم فقط مسائل اقتصادی را در نظر بگیریم، قیمت جک J5 نسبت به سایر گزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند به عنوان یک سدان خانوادگی مناسب انتخاب شود. البته نباید از این نکته چشم پوشی کنید که جک S3 یک خودروی بهینه و محبوب محسوب می‌شود که ایمنی قابل توجهی دارد و مصرف سوخت آن هم پایین است.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا