مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگون

موتورسیکلتی جذاب برای آینده با فن آوری‌های گذشته!

همیشه این خودروها و صنعت خودروسازی نیستند که می‌توانند جذابیت‌های بی‌شمار خود را برای دنیا عرضه کنند. کافی است به موتورسیکلت‌های جذاب و یا طرح‌های مفهومی که توسط شرکت‌ها تولیدشده و به نمایش درمی‌آیند نیز نگاهی انداخت تا این جذابیت‌ها را در صنعت موتورسازی نیز مشاهده کنیم.

موتورسیکلت خاص و منحصربه‌فردی که موسوم به «ماشین بی‌نهایت» است، موتوری است که به شما، اجازه دیدن هم‌زمان یک طراحی متعلق به آینده را در کنار فن‌آوری‌های گذشته داده و به‌منظور نیز خود را خاص کرده است. درواقع، این موتورسیکلت جذاب ایتالیایی، همان نام “Machina Extrema”را با سبک طراحی که تنها می‌توان آن را متعلق به خودش دانست، رونمایی شده است.

طراحی موتور، علیرغم تمامی مؤلفه‌ها و ظواهری که از یک طراحی متعلق به آینده خبر می‌دهند، همگی توسط دست و روی کاغذ کشیده شده و آقای سیمون کانتی ازآنجا، این طرح‌ها را به مرحله نهایی رسانده است. پس از هیچ برنامه کامپیوتری در نرم‌افزارهایی مانند CAD برای طراحی جذاب آن استفاده‌نشده است.

طراحی خروجی‌های اگزوز که در زیر صندلی قرارگرفته، حالت عضلانی بودن موتور و جوش‌های و اتصالاتی که هر یک توانسته‌اند هماهنگی خود را با ظاهر نهایی موتور حفظ کنند، به زیبایی این طرح مفهومی افزوده‌اند.

کانتی اگرچه از فولاد باضخامت 1.5 میلی‌متری دور موتور آپریلیا SXV550 استفاده کرده و درمجموع، وزن نهایی موتور کاهش کمی را تجربه کرده است، اما همین ورقه‌ها، کنترل موتورسیکلت را در پیچ‌های سخت و تند، مشکل خواهند کرد.

اما در کنار طراحی جذاب و استفاده از دست برای شکل دادن به چنین زاویه‌های جذاب و زیبایی که چهره این موتورسیکلت را واقعاً جذاب و مدرن کرده‌اند، در این موتورسیکلت از فن‌آوری‌های الکترونیکی و مدرنی که در موتورهای امروزی می‌توان مشاهده کرد خبری نیست. البته این سؤال نیز در ذهن ایجاد می‌شود که آیا این موتورسیکلت ایتالیایی، واقعاً توانایی راندن را به راننده خود می‌دهد یا اینکه کانتی تنها، یک موتورسیکلت آپریلیا را برای جذابیت‌های ظاهری‌اش، با این تغییرات جذاب، رونمایی کرده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا