مکمل بنزین
خبر

کیا تلوراید پیکاپ؛ اولین وانت این شرکت کره ای!

هیچ‌گاه نباید شرکت‌های آسیایی مانند کیا را که امروزه شهرت جهانی بسیار عالی را برای خود دست‌وپا کرده و محصولات متنوع، جذاب و بروزی را تولید می‌کند، در مقابل رقیبان اروپایی و آمریکایی‌شان، دست‌کم گرفت.

خودروساز کره‌ای تاکنون ثابت کرده است که توانایی تولید خودرویی بانام استینگر را داشته که شرکت‌های مطرح و بزرگی مانند آئودی و بی ام و را به رقابت و چالش سخت‌تری دعوت کند. در همین راستای رقابت خودرویی بوده که کیا، شاسی‌بلند بزرگ خود را که نام تلوراید روی آن گذاشته بود معرفی کرد تا بتواند در بازار جذاب و پرفروش شاسی‌بلند و کراس اوورها، باقدرت بیشتری به جلو حرکت کند.

اما در این میان، جای یک کلاس یا سگمنت خودرویی برای این شرکت کم بود که آن‌هم همین کلاس وانت «Truck» بوده است. درواقع، مدیران کیا قبلاً نیز اعلام کرده بودند که در راستای رقابت با فورد رنجر آمریکایی، قرار است یک وانت جذاب را تولید کرده و به بازارهای جهانی عرضه کنند. تصمیمی که انگار، چراغ سبز آن، برای کیا روشن‌شده است.

به‌تازگی، مدیر اجرایی کیا در استرالیا، آقای دمین مردیت، اعلام کرده است که کارهای لازم برای تولید این پیکاپ جدید شروع‌شده است و انتظار می‌رود که وانت جذاب کیا، در سال 2022 یا 2023، در استرالیا رونمایی شود. در همان زمان، یک پیکاپ متعلق به شرکت هیوندای نیز رونمایی خواهد شد که از پلتفرم یکسانی با محصول کیا، برخوردار خواهد بود.

همچنین آقای مردیت اعلام کرده که اولین پیکاپ کیا قرار نیست مانند پیکاپ شرکت هیوندای یعنی سانتا کروز، تنها یک وانت جذاب و مناسب مصارف روزمره باشد بلکه یک خودروی فوق‌العاده قدرتمند باقابلیت‌های خاص آفرودی خواهد بود.

البته بااینکه در حال حاضر، سیاست‌های اصلی کیا، تولید خودروهای کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور است اما اگر بخواهد این محصول خود را در بازارهایی مانند آمریکا، به فروش برساند، باید با خودروهای جذاب و قدرتمندی مانند فورد رنجر، جیپ گلادیاتور و هوندا ریجلاین، نیز رقابت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا