مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروهای داخلی در بازار در شیب تند نزول قرار گرفت!

قیمت خودروهای داخلی چند هفته‌ایست که در روند نزولی قرار گرفته و حالا فاصله زیادی بین قیمت بسیاری از این خودروها از اردیبهشت تا مرداد وجود دارد. بسیاری از خودروهای داخلی که در ابتدای بهار 98 به رکوردهای عجیب و غریب قیمتی دست یافتند حالا با کاهش 5 تا 20 میلیون تومانی قیمت روبرو شده‌اند و مشاهدات از بازار نشان می‌دهد که این روند ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی این روزها سوت و کورتر از هر زمان دیگری است و خریداران بسیار اندکی در بازار حضور دارند. این خریداران که صرفا از سر نیاز فوری و مبرم در بازار حضور دارند یک طیف بی نظیری از انتخاب‌ها را در پیش رو داشته و عملا دست پیش را در معاملات دارند.

خودروهای داخلیبازار به گونه‌ای پیش می‌رود که دلالان نیز از ترس کاهش قیمت بیشتر در بازار به عرضه‌های سنگین روی آورده‌اند و به گواه بسیاری از فعالان بازار، دیگر خبری از وضعیت اردیبهشت ماه نیست و این بار خریدار کمی در بازار هست و به همین دلیل کاهش قیمت در بازار با سرعت بیشتری در حال انجام است.

از سوی دیگر کاهش قیمت ارز در بازار موثر بوده و بسیاری از افراد از ترس ریزش بیشتر بازار به دنبال نقد کردن اموال خود بوده و تخفیف‌های خوبی به مشتریان می‌دهند که باعث ایجاد جو نزولی شدیدی در بازار شده است. این روند کاهش قیمت‌ها در هفته گذشته شدت گرفته و طی چند روز اخیر و در بعضی از خودروهای داخلی شاهد کاهش 5 میلیون تومانی قیمت‌ها بوده‌ایم که قطعا در یکسال اخیر کم سابقه بوده است.

خودروهای داخلی بازار خودرونکته جالب‌تر اینکه علیرغم این کاهش قیمت‌ها، بازهم خریداران در انتظار کاهش هر چه بیشتر قیمت‌ها هستند و افراد صبور بازار از خرید خودرو خودداری می‌کنند و به قول معروف “پول لازمان بازار” به شدت برای فروش عجله دارند. این وضعیت در اردیبهشت ماه برعکس بود و خریداران برای خرید عجله داشتند و فروشندگان نیز به راحتی و به صورت ساعتی به قیمت خودروی خود اضافه می‌کردند و روند عجیبی ایجاد شده بود.

یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت خودروهای داخلی بحث عرضه خودروهای ناقص خودروسازان است که چیزی در حدود 150 هزار خودرو بوده و اجبار مجلس و وزارت صنعت به تکمیل و عرضه این تعداد از خودرو، باعث شده تا بازار به خوبی بفهمد که خبری از کمبود عرضه نخواهد بود و با اضافه شدن هر تعداد از این خودروهای ناقص به بازار، تعادل در بازار به سمت کاهش قیمت‌ها سوق پیدا خواهد کرد.

بازار خودرو برگ سبز خودرو ازار خودروی عراق تنظیم سند خودرو داخلیدر همین راستا سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودرو گفت: در صورتی که خودروسازان عرضه خود را تا یکماه آینده حفظ کنند و به همین رویه ادامه دهند، شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود و قیمت خودروها به دی ماه 97 باز خواهد گشت. البته ایران‌خودرو در زمینه عرضه خودرو فعال‌تر بوده و به همین دلیل شاهد کاهش قیمت بیشتری در محصولات این شرکت هستیم ولی سایپا در این زمینه فعالیت کمتری داشته و به تبع شاهد کاهش قیمت کمتری در محصولات این شرکت در بازار هستیم.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا