مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت ایران‌خودرو در عرضه خودرو به بازار چگونه است؟

خودروسازان کشورمان که در یکسال گذشته فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده‌اند و اتفاقات زیادی برای تولید محصولاتشان رخ داده، حالا در چالش جدیدی به سر می‌برند و آن هم بحث تکمیل خودروهای ناقصی است که در پارکینگ‌های این شرکت وجود دارند. به نظر می‌رسد برنده فعلی این چالش گروه خودروسازی ایران‌خودرو بوده و نارنجی پوش جاده مخصوص، به شدت عقب مانده است!

به گزارش چرخان، گزارشات از گروه خودروسازی ایران‌خودرو نشان می‌دهد که وضعیت این شرکت در تکمیل خودروهای ناقص به مراتب بهتر از وضعیت گروه خودروسازی سایپا بوده و طبق آمارهای اعلامی توسط این گروه آبی پوش، چیزی در حدود 60 هزار خودرو از خردادماه سال جاری تا پایان تیرماه تکمیل و روانه بازار شده است که کاهش قیمت رخ داده در محصولات این شرکت نیز حاکی از تاثیر بسزای این اتفاق بوده است.

ایران‌خودرو قیمت محصولات ایران‌خودرو طرح فروش ایران‌خودرواما در مقابل سایپا علیرغم اینکه در تولید بسیاری از محصولاتش از جمله خودروهای خانواده رنو و برلیانس مشکل داشته و بسیاری از محصولات دیگر این شرکت نیز با مشکل قطعات ناقص روبرو است، ولی گویا اقدام جدی برای رفع این مشکل انجام نداده و به شدت در این بحث عقب مانده است.

از نشانه‌های این اتفاق می‌توان به عدم کاهش قیمت محصولات این شرکت اشاره کرد که در مقابل کاهش قیمت محصولات رقیب این شرکت، بسیار ناچیز بوده است. به گمان کارشناسان در صورتی که گروه سایپا بتواند در روند تولید و تکمیل خودروهای خود سرعت ببخشد و فعالیت را بالا ببرد، می‌توان شاهد کاهش قیمت 5 تا 10 میلیون تومانی محصولات این شرکت در بازار باشیم و رسیدن به قیمت دی ماه 97 دور از دسترس نیست.

به گواه فعالان و کارشناسان بازار، بایستی نهادهای ذیربط به موضوع عرضه خودرو توسط سایپا ورود کنند و با اجبار این شرکت به عرضه بیشتر محصولات، بازار متعادل شده و کاهش قیمت بیشتری را در محصولات این شرکت شاهد باشیم. این اتفاق به دلیل کاهش نرخ ارز و همچنین افزایش عرضه توسط سرمایه گذاران خارجی به راحتی قابل دسترس بوده و به قول معروف به یک تکان اساسی توسط سایپا وابسته است.

گفتنی است که گروه ایران‌خودرو نیز علیرغم این آمارهای امیدوارکننده در مساله تولید بعضی از خودروها از جمله ویتارا و محصولات خانواده رنو و بعضی دیگر از محصولات مشکل داشته و بایستی هر چه سریعتر نیز تکلیف این سری از تعهدات مشخص شود. بدیهی است که عرضه شرایط تبدیلی متناسب با نیاز و درخواست مشتریان این شرکت اتفاقی است که می‌تواند وضعیت را به نفع خودروساز کشورمان تغییر داده و بازار را نیز به تعادل خوبی برساند.

همچنین این گروه خودروساز روز گذشته اقدام به افزایش قیمت بعضی از محصولات خود از جمله پژو 207 دستی و پژو 405 اس ال ایکس نمود که شایعاتی را پیرامون افزایش قیمت دیگر محصولات پرتیراژ این شرکت ایجاد کرده و گمانه زنی‌ها از بابت افزایش عرضه محصولات این شرکت در پی این گرانی‌ها را به همراه داشت. حالا باید دید که آیا این گمانه زنی‌ها به حقیقت می‌پیوندد یا بار دیگر باید شاهد سیاست کاهش عرضه و به تبع آن افزایش قیمت و سپس افزایش فروش خودروسازان باشیم!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا