مکمل بنزین
گوناگونخبر

جزئیاتی از هایما S7 پلاس ایران‌خودرو

هایما S7 یکی از خودروهایی است که نتوانست موفقیت زیادی را بدست بیاورد اما با رونمایی از نسخه توربو، این خودرو توانست در بازار جایگاه مناسبی پیدا کرده و فروش بالایی را تجربه نماید. حال با توجه به فروش قابل توجه این اتومبیل، ایران‌خودرو قصد دارد تا نسخه پلاس توربو S7 را روانه بازار کند تا با خودروهایی نظیر تیگو 7 به رقابت بپردازد.بیش‌ترین تغییرات مربوط به داخل خودرو بوده و بروزتر و مدرن‌تر گردیده است. در داخل این خودرو طرح رودری‌ها ، کنسول و جزئیات کوچک بسیاری تغییر کرده و حالتی جدیدتری را دارد. نمایشگر مولتی مدیا  نمونه جدید هایما S7 همچنان لمسی و افقی است و تنها برخی ویژگی های جدید به آن اضافه شده است. اما سیستم تهویه اتوماتیک تک کاناله این کراس اوور چینی به طور کل تغییر نموده و نمونه ای لمسی بر روی داشبورد نصب شده است. به طور کلی ی‌توان گفت طراحی کابین این خودرو بهتر و بروزتر شده و بهتر از رقبای خود شده است. صندلی‌های هایما اس 7 پلاس دوخت‌های چرمی و پارچه‌ای دارند و همچنان به گرمکن سه حالته در ردیف جلو مجهز هستند.اس 7 پلاس، با امکانات جدیدی نظیر صفحه نمایش لمسی به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی، سیستم تهویه اتوماتیک لمسی و یکی دو مورد دیگر وارد بازار خواهد شد. از دیگر تجهیزات مهم این خودرو می‌توان به ۴ کیسه هوا، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای ، سیستم کنترل پایداری الکتریکی دوربین ۳۶۰ درجه، آینه‌های تاشو برقی، کامپیوتر سفر ، رادار خطی ، سانروف،آینه حساس به نور، چراغ روشنایی روز و سایر امکانات دیگر نام برد.

تغییر آینه های جانبی (مشابه شدن آن با هایما اس 5)، یکپارچه شدن لچکی عقب با شیشه های جانبی، گِل پخش کن های سپر عقب و گلگیر جلو از مهم‌ترین تغییرات ظاهری این خودرو است.

این نمونه از هایما S7 تفاوت فنی با نمونه‌های قبلی خود ندارد و با همان موتور 1.8 لیتری توربو شارژ عرضه خواهد شد که می‌تواند 170 اسب بخار در 5500 دور در و 230 گشتاور در 4500 دور تولید نماید. گیربکس 6 سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال قدرت این خودرو را بر عهده دارد. خودرو همچنان به صورت تک دیفرانسیل بوده و خبری از سیستم چهار چرخ متحرک در این اتومبیل وجود ندارد.

تولید آزمایشی هایما اس 7 پلاس به تازگی شروع شده و شاید ایران خودرو آن را به زودی روانه بازار کند. تا بخش دیگری از بازار را به تصاحب درآورد.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا