Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

برترین شاهکارهای خودروسازان آلمانی در طول تاریخ!

از زمانی که آقای کارل بنز، برای اولین بار موفق به ساخت چیزی شد که به‌عنوان نخستین قلب تپنده عملی در خودروها شناخته می‌شود، آلمان به‌غیراز دوره عقب‌گرد جنگ جهانی دوم در صنعت خودرو، همواره با شرکت‌های خودروساز خود و همراه کردن چاشنی شیرین مهندسی بی‌نهایت در کنار خلاقیت، از حرکت نایستاده و باقدرت به جلو می‌رود.

فولکس‌واگن با خودروی محبوب و جهانی بیتل و بی ام و نیز با ساخت موتورهای جنگنده‌، خودرو و موتورسیکلت، همگی بنای آلمان امروز را در این زمینه، ساختند. شرکت‌های بزرگ و جذابی مانند پورشه، اپل (Opel)، آئودی و دیگر خودروسازان این کشور صنعتی نیز هریک نقش بزرگ خود را در پیشبرد صنعت خودروسازی آلمان و جهان به سمت جلو ایفا کرده‌اند.

با چرخان باشید تا با برترین خودروهای آلمانی در طول تاریخ، بیشتر آشنا شویم:

آئودی کواترو

زمانی که صحبت از خودروهایی می‌کنیم که معادله بازی را به هم زدند، آئودی کواترو، درست روبرویمان قرار خواهد گرفت. سیستم چهارچرخ محرک کواترو برای مسابقات رالی در دهه 80 میلادی، توسعه داده شد و باعث انگشت‌به‌دهان ماندن دیگر خودروسازان شد. پس از توسعه این خودروی جذاب، آئودی فن‌آوری آن را برای خودروهای جاده‌ای خود نیز استفاده کرده که باعث شد آئودی از آن زمان تاکنون، جز برندهای برتر چهارچرخ محرک جهان محسوب شود.

پورشه 911

مگر می‌شود عاشق خودروهای آلمانی بود و تاکنون اسم ابرخودروی جذاب و پرقدرتی مانند پورشه 911 اشتوتگارتی، به گوشتان نخورده باشد. منظور ما در این قسمت، تنها یک نسل از این ابرخودروی آلمانی نبوده و نسل‌های 911 که قرار گرفتن قلب تپنده قدرتمند آن در قسمت عقب خودرو از سال 1963 تاکنون، یکی از امضاهای اختصاصی این خودرو بوده را شامل می‌شود.

پورشه در طی معرفی و تولید نسل‌های مختلف 911، سعی کرده که در هر نسل و هر مدل جدید، تغییرات کوچک و بزرگی را اعمال کند تا مطمئن باشد که این خودرو، همیشه در بالاترین شاخه‌ی درخت برترین خودروها باقی خواهد ماند. خودرویی که هم به درد جاده می‌خورد و هم تشنه‌ی مسابقات سرعت است.

فولکس‌واگن گلف جی تی آی

خودروی گلف MK1، به‌عنوان یک خودروی چرخ جلو محرکی (FWD) بود که قرار بود در سال 1974 با بیتل، جایگزین شود. درنهایت، نه‌تنها این خودرو با بیتل جایگزین نشد بلکه توانست خود را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان، معرفی کرده و جوایز مختلفی را نیز دریافت کند. در اینجا نیز منظور ما از گلف GTI، مدل خاصی از آن است که به‌عنوان هات هچ یا هاچبک برتر نیز شناخته می‌شود.

بی ام و M3

زمانی که صحبت را به سمت مدل‌هایی با عملکرد بالا و تولید در مقیاس غیر محدود می‌کشانیم، یکی از بخش‌های پرکار و جذاب شرکت بی ام و یعنی بخش موتوراسپرت این شرکت، خود را نشان می‌دهد. به‌خصوص، هنگامی‌که بخواهیم نگاهی به E30 سری سوم بیندازیم. خودروی M3، توانست تبدیل به یک موفقیت به‌یادماندنی در بخش موتوراسپرت شده و طرفداران خاص و عاشق خود را پیدا کند. از زمانی که E30، از سال 1986، طوفان خود را به صحنه آورده، هر یک از خودروهای بی ام و سری سوم، دارای یک نسخه به‌شدت پرسرعت و قدرتمند M نیز بوده‌اند.

مرسدس بنز 300SL

شاید نیاز باشد تا نگاهی عمیق‌تر به این شاهکار مرسدس بنز چه ازنظر موتوری و چه زبان طراحی انداخته تا بیشتر متوجه عمق طراحی و مهندسی آلمانی‌ها شوید.SL سرواژه‌های Super Light به معنای فوق سبک هستند.300SL، در دوساله ابتدایی زندگی‌اش، به‌عنوان یک خودروی مسابقه‌ای متولد شد تا اینکه در سال 1954، تبدیل به یک شاهکار در خودروهای تولیدی آلمان شد.

300SL، اولین خودروی مرسدس بنز بود که توانست موفقیت‌های وسیع و بی‌شماری را در بازارهای خارج از آلمان به دست آورده و سبک طراحی خاص و فوق جذابی را به جهان نشان دهد.

پورشه 356 اسپیدستر

اگرچه 911 به‌عنوان رادار توجه جهان برای برند پورشه عمل می‌کند، اما باید گفت که 356 اسپیدستر نیز در هیچ زمینه‌ای، اگر بیشتر از 911 نبوده، کمتر ظاهرنشده است. یک خودروی سبک، چابک، بافرمان پذیری (هندلینگ) عالی، قرار داشتن موتور در قسمت عقب، چرخ عقب محرک (RWD) و اسپرت که مشخصه‌های لوکس و مدرن بودن را نیز در خود جای‌داده بود.

356 اسپیدستر، در دو سال ابتدایی تولیدش، دور از نگاه رادارهای جهانی حرکت کرد و تنها 50 نسخه از آن نیز به تولید رسید. بااین‌حال، مسابقات خوبی را برنده شد و درمجموع، چهار نسل از آن، تولید و عرضه شد.

بی ام و 328

هنگامی‌که برای اولین بار در سال 1936، این خودروی جذاب بی ام و در مسابقات بین‌المللی ایفل، به نمایش درآمد و همه را تا سرحد مرگ، به مرز جنون کشاند، همه‌ی خبرنگاران شروع به راه انداختن این بحث کردند که عصری جدید در صنعت خودروسازی آغازشده است. درواقع این خودرو، پیشرفته‌ترین خودروی اسپرت زمان خود بود که حرف‌های زیادی برای گفتن به همه داشت.

نه‌تنها،328 با استفاده از قلب تپنده 6 سیلندر خطی خود سریع و چابک بود بلکه زیبایی و جذابیت‌های بصری زیادی را نیز در خود جای‌داده بود.

مرسدس AMG GT

با شاخصه‌های مدرنیته‌ای که با شاکله و فونداسیون همان 328 ترکیب‌شده‌اند، مرسدس AMG GT، به‌عنوان یک خودروی خشمگین، قدرتمند و جذاب متولد شد. خودرویی که با خطوط نازک و زیبای روی بدنه‌اش در کنار کابین لوکس، اصالت مرسدس را نمایان کرده است. بااین‌حال، در زیر کاپوت این جی تی، یک هیولای 4 لیتری 8 سیلندر خوابیده است که توسط AMG تولیدشده و می‌تواند قدرت استثنائی خود را به رخ رقیبان بکشد.

بی ام و M5

اما هنگامی‌که صحبت از خودروهای نمادین آلمانی شود،M5 شرکت بی ام و، می‌تواند به‌عنوان اولین گزینه‌ها، خود را در ذهنمان به نمایش بگذارد. اولین خودروی M5، یک خودروی دست سازی بود که در سال 1985 تولید شد که از شاسی E28 535i بهره می‌برد که نسخه به‌روزرسانی شده M1(پدربزرگ خودروهای سری M) محسوب می‌شد. همچنین به‌عنوان سریع‌ترین خودروی زمان خود شناخته شد و درست مانند سری 3 این شرکت، هر نسل از آن، دارای یک نسخه M نیز است.

مرسدس بنز SLE 300 6.3

هنگامی‌که مرسدس به فکر قرار دادن یک موتور 8 سیلندر 6.3 لیتری و تولد یک خودروی جدید با استفاده از آن بود، این اثر هنری کلاسیک و البته خودروی محبوب دیکتاتورها در طول تاریخ، راه خود را به صنعت خودروسازی باز کرد. خودروی کروزر رسمی که با کابین جادار خود می‌توانست محبوب سیاستمداران زمان خود باشد.

منبع Carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.