مکمل بنزین
خبرداخلی

به پیش فروش خودروهای خارجی توجه نکنید، کلاهبرداری است!

واردات خودروهای خارجی یکسالی است که ممنوع شده و بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه عملا فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و یا صرفا در زمینه خدمات پس از فروش محصولات فروخته شده قبلی کار می‌کنند. اما در حالیکه این شرکت‌ها غیر فعالند و پیش فروش و فروشی ندارند، بعضی از شرکت‌ها از پیش فروش خودروهای خارجی خبر می‌دهند.

به گزارش چرخان، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون واردات خودروهای خارجی و آگهی‌های مربوط به پیش فروش خودروهای وارداتی گفت: مردم باید بدانند که پیش فروش خودروهای خارجی کلاهبرداری بوده و مردم فریب آگهی‌های مربوط به این موضوع را نخورند. به طور کلی اگر شرکتی اقدام به پیش فروش خودروی وارداتی کرده، مرتکب تخلف شده است.

وی در ادامه به موضوع واردات هیوندای آزرا 2019 توسط کرمان موتور اشاره کرد و گفت: از بین تمام شرکت‌های واردکننده صرفا کرمان موتور برای واردات هیوندای آزرا 2019 مجوز دارد و البته این مجوز نیز مربوط به اقداماتی است که برای LC در سال گذشته انجام شد و حالا اجازه ترخیص و پیش فروش پیدا کرده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه گفت: به جز این مورد، هر شرکتی اقدام به پیش فروش خودروی خارجی نماید قطعا کلاهبرداری است و مردم نباید فریب این شرکت‌ها را بخورند. هر شرکتی که قصد فعالیت در زمینه فروش خودرو را دارد بایستی نهایتا فروش فوری با تحویل 20 تا 30 روزه داشته باشد. پیش فروش خودرو به دلیل مشکلاتی که در این زمینه وجود ندارد، امکان‌پذیر نیست و مردم در صورت اقدام به پرداخت پول، متضرر می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تخلف یک خانواده و واردات 125 هزار خودروی خارجی با استفاده از رانت یک نماینده مجلس گفت: به طور معمول سالانه حدود 75 هزار خودرو توسط شرکت‌های مختلف وارد کشور می‌شود که صرفا در سال 91 به 100 هزار خودرو افزایش پیدا کرد. در حالی که طی 10 سال اخیر چیزی در حدود 800 هزار خودرو وارد کشور شده، چگونه امکان دارد به یکباره 125 هزار خودرو وارد کشور شود؟ به طور کلی این مطلب اشتباه بوده و احتمالا اشتباهی در اعلام آن صورت گرفته است.

این اظهارات دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در حالی است که یک جستجوی ساده در اینترنت نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در زمینه واردات خودروهای خارجی در زمینه پیش فروش اقدامات زیادی انجام داده‌اند و سوال اصلی اینجاست که چرا باید این شرکت‌ها بدون هیچ محدودیتی در مورد پیش فروش محصولات فعالیت کنند و هیچ نهاد مرتبطی نیز اقدام عملی علیه این شرکت‌ها انجام ندهد؟

بدیهی است که بسیاری از شکایت‌های موجود در زمینه پیش فروش خودروهای خارجی که هزاران مال باخته به همراه داشته است، از همین موارد نشات گرفته و مسئولین وقتی وارد عمل شده‌اند که کار از کار گذشته و متخلفین کلاه صدها یا هزاران نفر را برداشته‌اند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا