مکمل بنزین
رپورتاژ

بررسی وضعیت نگهداری و قطعات برلیانس h320

آیا به نظر شما به عنوان یک ایرانی، نگهداری و تأمین قطعات برلیانس h320 برای ما هزینه‎بر است یا می‌توانیم به راحتی این قطعات را پیدا کنیم؟ این شاید یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سؤالات شما به هنگام خرید خودروهای برلیانس باشد. از آنجایی که خرید برلیانس h320 به عنوان یک خودروی شیک و فانتزی صورت می‌گیرد، صاحب این خودروها حساسیت ویژه‌ای بر روی مشخصات ظاهری و حفظ شکل اولیه آن دارند.

بنابراین در این مطلب می‌خواهیم وضعیت تأمین قطعات و شرایط نگهداری برلیانس h320 را بررسی کنیم و در مورد قیمت و دسترسی به آنها بحث کنیم.

 چه چیزهایی در برلیانس h320 برای ما هزینه‌بر است؟

با وجود اینکه خودروی برلیانس h320 به عنوان یک خودروی چینی شناخته می‌شود، اما می‌توانیم ادعا کنیم که یک خودروی کم هزینه و در عین حال با کیفیت ساخت مناسب است. اکثر قطعات و لوازم مصرفی این خودرو در داخل ایران پیدا می‌شوند و شما به عنوان صاحب خودرو مشکلی برای تهیه آنها ندارید.

از طرف دیگر خودروی مورد نظر یک خودروی آفرود نیست که تحت تنش‌های سخت مسیر قرار بگیرد. نهایت سرعت در نظر گرفته شده برای این خودرو برلیانس ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است که نشان دهنده استهلاک پایین خودرو است. اما در هر صورت به مانند هر خودروی دیگری، در جریان خرید برلیانس h320 باید خود را برای هزینه‌های زیر آماده کنید:

هزینه خرید لاستیک برلیانس

این هزینه به وضعیت رانندگی شما و طی کردن مسیرهای مختلف بستگی دارد. به طوری که شما در مسیرهای شهری مصرف لاستیک کمتری دارید در مسافت‌های طولانی مجبور هستید که زودتر لاستیک خودرو را عوض کنید. در برلیانس h320 از لاستیک‌های ۱۵ اینچ استفاده می‌شود که شما می‌توانید از برندهای مختلف مانند لاستیک بارز یا لاستیک میشلن یا سایر برندهای موجود در بازار استفاده کنید. قیمت این لاستیک‌ها از هر حلقه ۱۲۰ هزار تومان تا نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان متغیر است.

هزینه تعویض روغن موتور

اصولاً برای خودروهای برلیانس شما لازم است که در مسافت شهری در تهران بعد از هر ۷ هزار کیلومتر و در شهرستان‌ها بعد از هر 10 هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن موتور اقدام کنید. خوشبختانه در مورد نگهداری برلیانس h320 شما می‌توانید از روغن‌های موجود در بازار ایران استفاده کنید. با این وجود شما گزینه‌های مختلفی دارید که قیمت آن‌ها از ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است و بستگی به انتخاب شما برای خودرو دارد. البته به هنگام تعویض روغن شما باید نسبت به تعویض فیلتر روغن هم اقدام کنید که قیمت آن در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

هزینه تعویض روغن گیربکس

به هنگام خرید و فروش برلیانس h320 توجه داشته باشید که در این خودروها از دو گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای استفاده می‌شود و لازم است که روغن گیربکس آن را بعد از هر ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. برای روغن گیربکس شما برندهای مختلفی در اختیار دارید که ما در این مطلب به آنها اشاره نمی‌کنیم. اما قیمتی در حدود ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای هزینه تعویض روغن گیربکس در نظر بگیرید. شما به این موارد می‌توانید هزینه‌های دیگری مانند هزینه خرید شمع خودرو، هزینه خرید ضدیخ و  ضدجوش، هزینه سرویس سالانه و سایر هزینه‌های جاری خودرو را هم اضافه کنید.

هزینه تجهیزات غیر مصرفی

اگر راننده خوبی نباشید به احتمال زیاد مجبور به پرداخت قیمت قطعات برلیانس h320 خواهید بود. قطعات برلیانس با توجه به بخش‌های مختلف خودرو با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آنها تنها در بخش موتوری و بخشی از آنها به صورت تزئینی و در بدنه خودرو به کار گرفته می‌شوند. طبیعتاً اگر راننده خوبی نباشد و نتوانید بهترین کارایی را از موتور بگیرید، به مرور زمان بخش‌های مختلف آن دچار استهلاک و خرابی می‌شود که این هزینه شما را برای تعویض قطعات مانند شمع، صفحه کلاج، لنت ترمز و موارد مشابه بالا می‌برد.

کسانی هم که در طول رانندگی خود دچار سانحه می‌شوند باید مبلغی در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای تهیه چراغ خودرو، چیزی در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای تهیه سپر خودرو و مبلغی در حدود ۸۰۰ هزار تومان برای تعویض قسمت کیلومتر شمار خودرو پرداخت کنند. مسلما این اعداد به عنوان قیمت قطعات برلیانس h320 برای شما تعجب آور است، اما به خاطر داشته باشید که  قیمت این قطعات با گذشت زمان تغییر می‌کند و باید هزینه نگهداری بیشتری در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که هزینه نگهداری این خودروی چینی نسبت به سایر خودروهای خارجی حاضر در بازار ایران چندان زیاد هم نیست.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا