مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلیخبرداخلی

اقدامات عجیب یک خودروساز داخلی برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولاتش! +سند

کاهش قیمت خودروهای داخلی و به طور کلی خودروهای تولید داخل به مساله پیچیده‌ای تبدیل شده است و حالا جدا از فعالیت دلالان بازار برای جلوگیری از این اتفاق، خودروسازان نیز به تکاپو افتاده‌اند! مشاهدات از فضای مجازی نشان می‌دهد که یک خودروساز داخلی اقدامات عجیبی را برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولاتش شروع کرده و گزارشات از بازار نشان دهنده تاثیر اندک این اقدامات هست!

به گزارش چرخان، یکی از خودروسازان شناخته شده و بزرگ کشورمان که فعالیت عجیب و غریبی را در یک سال اخیر داشته و با بهم ریختن تعادل عرضه و تقاضا در بازار توانست افزایش قیمت بسیار زیادی را در محصولاتش اعمال نماید، در یک اقدام غیر اخلاقی اقدام به تشکیل یک گروه بزرگ و ایجاد اکانت‌های غیرواقعی کرده تا کنترل بازار را دوباره به دست گیرد!

از جمله وظایف این گروه نسبتا حرفه‌ای، آگهی کردن خودروهای این خودروساز به قیمت‌های بالاتر از قیمت واقعی بازار است که به طور کلی جو بازار را دوباره به روند صعودی برگردانند. همان‌طور که احتمالا در سایت‌های نیازمندی مشاهده کردید دو سه روزی است که بعضی از آگهی‌های مشکوک در آنها به ثبت می‌رسد و به طرز عجیبی فاصله قیمتی قابل توجهی با آگهی روزهای قبل دارند!

عجیب‌تر اینکه وقتی با این آگهی‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم رفتار فروشنده بسیار جالب بوده و به نحوی صحبت می‌کند که انگار نیازی به چانه زدن نداشته و در صورتی که ما(خریدار) سریعا و نقدا اقدام به خرید خودروی مذکور نکنیم، او طی روزهای آتی با قیمت بالاتر، خودرویش را خواهد فروخت و به خوبی جو گرانی را به خریدار منتقل می‌کند.

اگر بخواهیم از این رفتار مافیایی بگذریم، این گروه خودروساز پا را فراتر گذاشته و حتی به اجیرشدگانش دستور داده تا با آگهی‌های واقعی بازار تماس بگیرند و فروشندگان را برای قیمت پایین تهدید نمایند. این تهدید صرفا تلفنی و لفظی نبوده است و در بعضی از موارد کار به تهدید آتش زدن خودروها می‌رسد و یکی از افراد حاضر در گروه تلگرامی این خودروساز مدعی می‌شود که می‌توان با آتش زدن یک خودرو جدیتمان را در این مورد نشان دهیم!

شاید جزئیات بیشتر از این اقدام غیراخلاقی خودروساز مذکور منجر به جری شدن این شرکت شود و اقدامات بدتری را در برنامه خود قرار دهد و به همین دلیل بیش از این به این موضوع نمی‌پردازیم ولیکن امیدواریم که نهادهای نظارتی و امنیتی کشور به این موضوع ورود کنند و با نظارت تخصصی خود روی فعالیت خودروسازان بتوانند تعادل فعلی بازار را حفظ کرده و از افزایش قیمت مجعول خودروهای داخلی و خارجی جلوگیری نمایند.

متاسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است دست اندرکاران بعضی دیگر از شرکت‌های خودروساز نیز برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولاتشان وارد عمل شده و اقداماتی را انجام داده‌اند که البته همانند نمونه اشاره شده به صورت متمرکز و سیستماتیک نبوده و صرفا یک سری اقدامات پراکنده‌ایست که صرفا توسط کارمندان این شرکت‌ها انجام می‌شود.

نکته وقتی جالب‌تر می‌شود که یکی از نمایندگی‌های مشهور برندهای خودروساز کشورمان وارد عمل شده و در اکانت توییتری خود این موضوع را تایید کرده و حتی این شرکت خودروساز را تهدید به رسوایی نموده است. حالا باید دید که نتیجه این بازی چه خواهد شد و آیا شاهد رسوایی خودروساز مشهور بزرگ کشورمان خواهیم بود یا خیر؟

بدیهی است در صورت ادامه دار بودن این وضعیت، چرخان اطلاعات بیشتری را از این عمل غیراخلاقی و غیر قانونی منتشر خواهد کرد و نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهد بود. در صورتی که شما نیز اطلاعات این چنینی از وضعیت بازار دارید، لطفا از طریق بخش نظرات ما را در جریان اطلاعاتتان بگذارید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫34 دیدگاه ها

  1. خواهشا کامل و رسا با اسامی نام ببرید
    تا ملت آگاه بشن

  2. یهی است در صورت ادامه دار بودن این وضعیت، چرخان اطلاعات بیشتری را از این عمل غیراخلاقی و غیر قانونی منتشر خواهد کرد و نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهد بود دو نقطه دی حالا بذار اید اطلاعاتی که راجع به باقی غیر اخلاقی ها منتشر کرد این رو بشه بعد

  3. کیفیت ماشین‌های ایرانی آنقدر پايین هست که مسولین آنها باید از پايین آمدن قیمت‌ها استقبال باید کنند و نسبت به اصلاح و افزایش قیمت اقدام کنند.
    امیدوارم مردم متوجه بشوند و با نخریدن ماشین بی کیفیت و ارابه مرگ شاهد کاهش پنجاه درصدی ماشین ایرانی و خارجی باشیم

  4. از شما ممنونم که حداقل با مردم هستید و مشکلات مردم حس میکنید.

  5. در حال حاضر اپلیکیشن دیوار و سایر حالت بازار و بورس برای عده دلال شدن،شما اگه یه حواله قیمت بگیری میبینی رو یه قیمت همه شون متمرکز شدند و اصلا حالت رقابت نداره انگار که محصول کارخونه هستش که یه قیمت داشته باشه.از قیمت کارخانه تا قیمت بازار یه سودی وجود داره که دلال ها نمیخوان از قیمت مصوب شون پایین تر واگذار کنند تا بازار حالت رقابت داشته باشه

  6. لعنت به وزارت صنعت معدن و صنایع وتصمیم گیری های غلطشون اگه واردات خودروهای ارزان قیمت رو ازادی میذاشتن اینا جرات نداشتن همچین غلطی کنند.

  7. فقط باید یک مسئول با عرضه و دل و جرات دار و با وجدان و با ایمان این دزد های سر گردنه را قلع و قمع کند ولا غیر.

  8. فقط کافیه مصرف کننده خودروی صفر نخره ،
    تا مشتری هست هر قیمتی که دوست داشته باشند میفروشند . نووش جووونشون

  9. درست یک روز قبل از گران شدن خودروهای ایران خودرو به قیمت بازار ، سایت باما و دیوار از فیلتر شدن قیمتهای آگهی ها جلوگیری میکنند و این حاکی از این هست که این دو سایت نیز با دلالان همدستند و یا توسط این دلالان تهدید شدند.

  10. یعنی
    مملکت قانون ندارن جلو این خودرو ساز ها رو بگیره؟

  11. لطف کنین قیمت ها رو دوباره فیلتر کنید وبااین خودرو ساز برخورد جدی کنید خواهشاااااااااااااااااااااا

  12. سایت های معتبررو برا خرید خودرو معرفی کنید تا مردم باخبر بشن

  13. شرو ور نگید با این کارایه آبگوشتی میشه چنتا ماشینو فروخت ایرانخودرو با اون عریض طویلی میره دنبال دوسه نفر ماشین دست دوم فروش

  14. یعنی تو این مملکت کسی نیست جلوشونه بگیره،تا کی باید ادامه داشته باشه؟؟؟؟گناه مردم عادی چیه این وسط؟خدا لعنت کنه کسی رو ک میتونه جلوشونه بگیره اما سهل انگاری میکنه

  15. فقط واردات خودرو طبق تعرفه جهانی تنها راه کار حذف مافیای خودرو

  16. چرا نمیزارن خودرو های دست دو خارجی وارد ایران بشه مگه ما از عراق کمتریم تولید ملی تولید ملی میکنین که چی بشه گاری از این تولید ملیتون بهتره والله به خدا

  17. باسلام خدمت شما دوستان ومسؤلین عزیزچرخان.
    بنظرمن همونطوری که یکسری مسؤلین دولتی ارزواردات گوشت رو زدن توجیب خودشون، صددرصد، صددرصد، یکسری مسؤلین دولتی هم هستند که دوست ندارن خودرو، مسکن،… وغیره قیمتشون بیان پایین تاجیبهاشون بیشترپرپول بشه، آقازادهاشون بیشترحال وکیف کنند.
    ببخشید، ببخشید، ببخشید.
    بخودشون هم میگن گورپدر ملت، مردم.

  18. شماهام گیر آوردین خودتونو الکی بخاطر ممبر بیشتر خبر چرت میذارید
    مگه خودروهای دیگه ثابت شده قیمتشون که حالا این خودرو سازو پیرهن اسمون کردین؟
    حتما شمارو ریموو کرده از گروه که حالا اینجوری دارین تخریل میکنید

  19. چرا میترسی اسمشو بگی ، همین کارها رو میکنین که این متخلف راست راست میگرده دیگه؛ اسمشو بگو تا مردم همه بدونن

  20. تیتر خبر رو خوندم خوشحال شدم ،فکر کردم کیفیت رو بالاتر بردن یا آپشن اضافه کردن که قیمت پایین نیاد،یعنی چنین روزی رو میبینیم…؟،

  21. دلیلش چیه که ماشین هایی که پیش فروش کردن2ماه گذشته تحویل نمیدن وهرروزیک ماهه پیش فروش میکنن؟؟اگه ندارن چرا هرروزپیش فروش دارن اگه تولیدهست چرا ملت رو سرگردون میکنن؟؟هدف فقط بالابردن نقدینگیه وسرمایه گذاری ودلال بازی

  22. هرکس که خودرو نو بخرد به مردم ایران خیانت کرده پولتون رو جای دیگه سرمایه‌گذاری کنید تا این دو شرکت ورشکست شوند

  23. دقیقا زمانی که خودرو داشت میومد پایین ،ازونور ایرانخودرو با ی خبر جعلی و سوری قیمتا رو برد بالا تا بازار نیاد پایین
    روز بعدش سایتای مثل دیوار و …..قیمتا رو گذاشتن ،گذاشتن قیمتا روی سایت دیوار و …..بازار رو ب شدت متشنج میکنه و کرده ،کاملا مشخص هست ک اداره این سایتا در دست خودرو ساز و دلال ها هست ،زمانی خودرو کاهشی شد با این حرکات خودرو رو بردن بالا،زنگ زدم پشتیبانی دیوار گفت از بالا ب ما دستور دادن قیمت بذارین،بعنوان مثال امروز ی اگهی دیدم پرشیا ۹۲ یارو زده بود ۸۰ میلیون ،مملکت صاحب نداره

  24. چه جالب. باور نکردنیه. واقعا تاسف انگیزه. سیر نمیشن. بیچاره مردم مگه چیزی واسشون مونده که میخوان بیشتر بکنن 🙁

  25. مردم دوماه خودرو صفر نخرید خودجوش کسی ثبت نام نکنه بابا بقران اینم مث بنزین تا وقتی صف باشه یعنی مردم میخوان که صف میگیرن خدا وکیل آینده جووناتونو بخاطر یه ملیون نابود نکنید مردم تورو خدا فقط یه بار مام مث بقیه کشورا نخریم اینجوری هر روز بدبخت تر از دیروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا