مکمل بنزین
گوناگونتماشاخانه

رکورد تعویض تایر خودروی فرمول یک ردبول در زمان 1.88 ثانیه!

اگر تاکنون هرکسی یا گروهی را چه در بین آشنایان و چه در فیلم‌های مسابقات فرمول یک مشاهده کرده‌اید که توانایی تعویض کردن تایرهای خودرو در مدت‌زمان کوتاهی رادارند، بهتر است فراموش کنید.

تنها دو هفته پس‌ازاینکه تیم رد بول استون مارتین، توانست در مسابقات فرمول یک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن چهار تایر خودرو را تعویض کند، اکنون این رکورد طلایی در مسابقات گرند پریکس آلمان به 1.88 ثانیه برای تعویض 4 لاستیک این خودروی رسیده است.

در این کلیپ کوتاه که از قسمت بالایی این گروه پرسرعت گرفته‌شده است، می‌توان در کمتر از دو ثانیه، تنها دست‌هایی را مشاهده کرد که به سمت خودرو رفته و تایرها را تعویض می‌کنند.

شاید در این زمان بسیار کوتاه، آن چندنفری که قرار است لاستیک‌های کهنه را از روی خودرو بیرون آورده و لاستیک‌های جدید را کارگذاری کنند، بیشترین فشار را به شانه‌هایشان احساس کنند. تنها کافی است یک اشتباه هرچند کوچک از سوی هر یک از این گروه سر بزند تا کل گروه، آن زمان فوق ارزشمندی را که صدم‌های ثانیه تصمیم گیر نهایی هستند، ازدست‌داده و درنهایت، تفاوت چشمگیری را با رقیبانش احساس کند.

تیم مسابقه‌ای رد بول، سابقه موفقیت‌های بی‌شماری را در آلمان داشته است. تیمی که توانسته با راننده حرفه‌ای خود مکس ورستاپن، تیم‌های قدرتمند مرسدس و فراری را نیز شکست دهد و به خاطر همین موضوع، دستمزد بالایی را نیز به رانندگان خود می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا