مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌هاتحلیلیخبر

معرفی 15 شاسی‌بلند کوچک ولی ایمن!

در گذشته خرید شاسی‌بلندهای کوچک (compact SUV) به دلیل وجود مشکلات ایمنی با احتیاط انجام می‌گرفت و مردم ترسی عجیب نسبت به شاسی‌بلند‌های کوچک داشتند، اما پیشرفت روز افزون صنعت تولید خودرو و ارائه جدیدترین امکانات ایمنی در این خودروها، خیال همه را راحت کرده است. در ادامه 15 شاسی‌بلند کوچک و ایمن را به شما معرفی می‌کنیم که باید خیالتان از بابت ایمنی این 15 خودرو، تخته تخت باشد!

1-BMW X1

2016-BMW-X1-the-Perfect-SUV-car

آلمانی‌ها مدت هاست که بدلیل تولید خودروهای ایمن و راحت معروف شده‌اند. یکی از این خودروها BMW X1 است، که براساس گزارش موسسه IIHS توانسته رتبه خوبی در تست تصادف از جلو، برخورد از اطراف، مقاومت سقف، وضعیت سر راننده در هنگام تصادف و صندلی‌ها دریافت کند. تنها مشکل این خودرو از نظر ایمنی ضعف بدنه در قسمت کف آن بوده است.

این شاسی‌بلند تقریبا تمام تست‌های موجود ایمنی را با موفقیت پشت سر گذاشته و یک انتخاب خوب از نظر ایمنی و راحتی، برای خریداران یک شاسی‌بلند جمع و جور است.

2- Buick Encore

2016-Buick-Encore-Design-Engine-And-Price

بویوک Encore، یک شاسی‌بلند تقریبا بزرگ محسوب می‌شود که از نظر ایمنی شرایط خوبی دارد. Encore به دلیل ارتفاع نسبتا زیادی که با زمین دارد در تست‌های تصادف، مقاومت خوبی در قسمت سقف نشان داده و  امتیاز بالایی از IIHS گرفت است.

تنها نقطه ضعف این خودرو در قسمت کف آن و در قسمت تاج بوده، که باعث پایین آمدن رتبه ایمنی این خودرو شده است. با این حال این وسیله نقلیه بسیار ایمن بوده و در حال حاضر کمپانی بیوک، در حال رفع نواقص مربوط به ایمنی Encore است و به احتمال قوی، مدلهای آینده این خودرو، بسیار ایمن‌تر خواهند بود.

3- Ford Escape

2016-Ford-Escape-Redesign

یکی‌دیگر از شاسی‌بلند‌های جمع و جور و ایمن، Escape از کمپانی فورد است. Escape توانسته رتبه خوبی در تست‌های تصادف بگیرد و سقف آن نیز مقاومت خوبی دارد. همچنین وضعیت سر و صندلی‌ها در شرایط خوبی قرار داشته و این خودرو امتیاز بالایی از نظر ایمنی دریافت کرده است.

این خودرو تنها از یک نقطه ضعف در ایمنی رنج می‌برد و آن هم کم بودن مقاومت خودرو در تست برخورد از روبرو است. این مسئله به هیچ عنوان دال بر ایمنی اندک این خودرو نیست و در واقع این خودرو با وجود این مشکل در کلاس خودش، یکی از ایمن‌ترین خودروها است.

4- Fiat 500X

2016-Fiat-500X-Photos

کمپانی فیات خودروهایی کوچک و جمع و جور تولید می‌کند که یکی از آنها شاسی‌بلندی کوچک و جمع و جور به نام 500X است، که از نظر ایمنی جایگاه خوبی دارد.

این خودرو در تمام تستهای ایمنی امتیاز خوبی کسب کرده و امکانی هم برای جلوگیری از حوادث رانندگی دارد که از آن یک شاسی‌بلند ایمن و مطمئن برای مسافرتهای طولانی ساخته است.

5-Honda CR-V

2016-Honda-CR-V-Engine-Release-And-Price

اگر از نزدیک با خودروی هوندا CR-V روبرو شوید ممکن است ذهنیت شما نسبت به یک شاسی‌بلند کوچک تغییر کند. این خودرو در سالهای اخیر تغییرات فراوانی را شاهد بوده و از نظر ایمنی تا حد زیادی بهبود یافته است. CR-V امتیاز بالایی در تست تصادف از جلو، کنار، مقاومت سقف و صندلی‌ها گرفته است. CR-V به دلیل وجود امکانات ایمنی مناسب، از یک امتیاز برتر نسبت به سایر خودروها برخوردار است. CR-V یکی از امن‌ترین شاسی‌بلندهای کوچک جهان بوده و جایگاه ممتازی دارد.

6- Jeep Patriot

2016-Jeep-Patriot-Review-and-Changes

خودروی Patriot با طراحی کلاسیکش یکی از شاسی‌بلندهای کوچ و ایمن است که بارها و بارها از سوی مردم جهان، در بین تمام رقبای خود انتخاب شده است. این خودرو از نظر ایمنی شرایط خوبی دارد و کمپانی جیپ که در سالهای گذشته در زمینه ایمنی خودروها پیشرفت زیادی داشته است، در مدل 2014 این خودرو از ایربگهای بیشتری استفاده کرده است.

بر اساس تست‌هایی که موسسه IIHS از Patriot گرفت است؛ به جزء ضعف در کف و قسمت جلو، باقی قسمت‌ها از ایمنی خوبی برخوردار هستند.

7- Kia Sportage

2016-Kia-Sportage-Price-Engine-and-Release-Date

کمپانی کیا در زمینه تولید خودروهای بزرگ شناخته شده نیست و بیشتر خودروهای کوچک تولید می‌کند. کیا Sportage نیز یک شاسی‌بلند کوچک محسوب می‌شود، که از ایمنی، فضای داخلی و فضای بار، بسیار خوبی است. این خودرو در تمام تستهای مقاومت به جزء تست مقاومت کف خودرو، امتیاز بالایی کسب کرده است.

ایمنی Sportage نسبت خودروهایی مانند Patriot کمتر است، ولی این موضوع نمی‌تواند یک نگرانی جدی برای خریداران این محصول باشد.

8- Hyundai Tucson

2016-Hyundai-Tuscon-Redesign-and-Price

هیوندای توسان 2016 از جمله شاسی‌بلندهای کوچکی است که امتیاز بالایی از موسسه IIHS دریافت کرده است. در واقع این خودرو در تمام تست‌ها بیشترین امتیاز را گرفته است. خریداران این محصول می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر، امکانات ایمنی این خودرو را افزایش دهند. توسان 2016 در جمع تمام شاسی‌بلندها، امتیاز ممتازی گرفته و خود را از سایر رقبا متمایز کرده است.

9- Mitsubishi Outlander

2016-Mitsubishi-Outlander-Review-and-Specs

میتسوبیشی Outlander، تنها خودرویی است که جایزه ایمنی موسسه IIHS را، به‌دلیل کسب بیشترین امتیاز ایمنی دریافت کرده است. این خودرو به دلیل وجود سیستم پیشگیری از برخورد با موانع، بیشترین امتیاز را دریافت کرد و در حقیقت یکی از ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای کوچک جهان تاکنون است.

10- Subaru Forester

2016-Subaru-Forester-Design-and-Changes

خودروهای سوبارو به جهت اعتماد و کیفیت عالی خود از شهرت فراوانی برخوردار هستند و استهلاک کم خودروهای این کمپانی گواه این موضوع است. سوبارو در حال حاضر یکی از تولید کنندگان ایمن‌ترین خودروهای جهان است و شاسی‌بلند کوچک Forester در سال 2016 توانسته امتیاز بالایی از موسسه ایمنی IIHS دریافت کند.

این خودرو رتبه بالایی در تمام مراحل تست و آزمایش‌های ایمنی کسب کرده است. این خودرو از امکانات اضافی ایمنی نیز برخوردار بوده و تنها نقطه ضعف آن وجود مشکل در محل قرار گیری صندلی کودک است.

11-Toyota Rav4

2016-Toyota-RAV4-Review-and-Price

تویوتا Rav4 هرگز در لیست ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای کوچک جهان، حضور چشمگیری نداشته است. علت این موضوع ارتفاع زیاد و کوچک بودن بیش از حد Rav4 است که در سالهای گذشته با تغییراتی که تویوتا در ساختار Rav4 بانجام رسانیده، میتوان گفت،که مدل 2016 تویوتا Rav4، از سطح ایمنی خوبی برخوردار است.

تویوتا Rav4 بهترین امتیاز را برای مقاوت قسمت جلو و کنارهای خود از موسسه ایمنی IIHS گرفته و به دلیل پیشگیری از تصادف روبرو، امتیاز بالایی را به خود اختصاص داده است.

12- Nissan Rogue

2016-Nissan-Rogue-Design-Engine-And-Price

نیسان Rogue از نظر هیکل و وزن مقداری از شاسی‌بلندهای دیگر بزرگتر است، ولی جزء شاسی‌بلندهای کوچک محسوب می‌شود. این خودرو امتیاز خوبی از موسسه ایمنی IIHS گرفته و با طراحی شفاف و فضای زیادی که در داخل کابین و قسمت بار Rogue وجود دارد می‌تواند انتخاب خوبی برای خریداران باشد. تنها ناحیه صدمه پذیر این خودرو، قسمت جلوی آن بوده که مقاومت خوبی ندارد.

13- Mazda CX-5

2016-Mazda-CX-5-Redesign-and-Price

در سال 2015 مزدا CX-5 امتیاز مثبتی از موسسه ایمنی IIHS، به دلیل مقاومت در تست تصادف روبرو، دریافت کرد. این موضوع باعث شد که مزدا در مدل 2016 این خوردو، تغییراتی را اعمال کند که باعث افزایش رتبه ایمنی این خودرو از دید موسسه IIHS شد. بدنه و امکانات پیشگیرانه این خوردو، در مدل 2016 قدرتمندتر و بیشتر شدند.

14- Toyota Highlander

2016-Toyota-Highlander-Price-and-Redesign

خودروی تویوتا Highlander بسیار بزرگ به نظر می‌رسد ولی در فهرست‌بندی وسایل نقلیه، در دسته شاسی‌بلندهای کوچک جای دارد. البته اندازه یک خودرو هیچ رابطه‌ای با ایمنی آن ندارد و تویوتا Highlander با وجود ابعاد بزرگتر نسبت به سایر رقبای خود، نتوانسته انتظارات ما را از نظر ایمنی بر آورده کند. امتیازی که Highlander از موسسه IIHS دریافت کرده، نشان می‌دهد که این خودرو ضعف زیادی در قسمت کف و مقاومت قسمت جلو دارد.

15- Cadillac SRX

2016-Cadillac-SRX-commercial

کادیلاک SRX خودرویی است که بین شاسی‌بلندهای متوسط و کوچک قرار می‌گیرد. این خودرو از ایمنی بالایی برخوردار بوده و در صورتی که موسسه ایمنی IIHS از مدل جدید این خودرو تست‌های مربوطه را بگیرد؛ قطعا امتیازهایی بهتر از تست‌های پیشین کسب می‌کند.

این شاسی‌بلند لوکس، امکاناتی مانند سیستم پیشگیری از تصادفات دارد. این کادیلاک که هم از نمای بیرونی زیبا است و هم از نمای داخلی؛ یکی از ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای جمع و جور است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا