Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه بی وای دی اس 6 و پژو 508؛ وقتی چینی‌ها روی دست فرانسوی‌ها می‌زنند

یک زمانی لقب «اس یو وی سال» را گرفت و توانست اولین رتبه خرید و فروش خودروهای شاسی‌بلند در چین را از آن خود کند؛ البته در دنیا هم کم محبوبیت نداشت. از بی وای دی S6 حرف می‌زنیم، کراس اووری که در سال 2011 پرفروش‌ترین خودروی چینی معرفی شد. شباهت بی‌مانندی که S6 به لکسوس داشت هم در این قضیه بی‌تاثیر نبود. اس 6 از تیرماه 1395 به ایران آمد، مثل اکثر خودروهای خارجی که از سال 93، 94 به بعد وارد کشور شدند. هایما، جک و … جزو برندهایی هستند که آن‌ها را رقیب کراس اوور بی وای دی می‌دانستند، اما به عقیده ما علاوه بر چینی‌ها و ژاپنی‌ها حالا فرانسوی‌ها هم با چند مدل از ماشین‌هایشان می‌توانند روبروی S6 قرار بگیرند؛ نمونه آن؟ پژو 508 که از زمان رونمایی‌اش تا به امروز حسابی سر و صدا کرد. به نظر شما اما فرانسوی‌ها توانستند در رقابت با چینی‌ها، این بار پیروز شوند؟

ظاهر دو خودرو کاملا متفاوت است. پژو 508 جزو سدان‌های خانوادگی و بی وای دی اس 6 در رده شاسی‌بلندهای اسپرت و مدرن قرار می‌گیرد؛ با این حال هر دو در یک مسئله مشترک هستند:« ظاهر خاص و زیبا.» دلیل استقبال بالا از اس 6 در همین مدت کوتاه ورودش به کشور البته کمبود ماشین‌های اس یو وی منحصر به فرد بود. در واقع در چند سال اخیر اروپایی‌ها، ژاپنی‌ها، چینی‌ها، کره‌ای‌ها و … سدان‌ها یا مینی‌سوپرهای زیادی به کشور آورند اما جای خالی کراس اووری که قیمتی منطقی‌ هم داشته باشد، عجیب احساس می‌شد که این مهم، به کمک کارمانیا، نماینده رسمی برند byd در ایران پر شد. موتور هر دو خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپه است اما حجم موتوری که در s6 به کار رفته، بیشتر از حجم موتور 508 است: 2400 سی سی در برابر 1598 سی سی. قوای محرکه سدان‌ها قاعدتا باید در رقم بالاتری از شاسی‌بلندها باشد، اما حداکثر قدرت تولیدی از هر دو خودرو تقریبا ارقام یکسانی را نشانمان می‌دهد: 160 اسب بخار و 163 اسب بخار. طبق نظر کارشناسان خودرو، تیر خلاص برتری s6 بر 508 زمانی زده می‌شود که گیربکس دو وسیله نقلیه را با یکدیگر مقایسه کنیم: جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه تیپ ترونیکی که در بی وای دی مورد بحث ما به کار رفته است کجا و جعبه دنده 6 سرعته خودکار معمولی در 508 کجا؟ اما حالا که تا اینجای کار پیش رفتیم، بد نیست به آپشن‌های هیجان انگیز خودروی  بی وای دی s6 نیم نگاهی داشته باشیم.

بی وای دی اس 6 به امکاناتی مثل تهویه مطبوع دوکاناله مجزا، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، اسپویلر عقب، سیستم ضد سرقت ایملولایزر، آنتن سقفی، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، دستگیره‌هایی با روکش کرومی و گرم‌کن آینه‌های تاشو جانبی مجهز است. علاوه بر این‌ها آینه‌ دید عقب این خودرو می‌تواند با کمک قطب‌نمای الکترونیکی‌اش به صورت خودکار تابش نور را تنظیم کند و همچنین چراغ‌های جلو نیز اتوماتیک روشن می‌شوند. در نهایت، اگر به بخش فروش خودروی بی وای دی s6 و پژو 508 در سایت دیوار بروید، متوجه خواهید شد قیمت خرید اس 6 از فرانسوی سدان ارزان‌تر است.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است
3 دیدگاه
  1. iman می گوید

    فقط از شرکت بی درو پیکری مثل کارمانیا این مدل ریپورتاژها بر میاد! واقعا متوهمن !!

  2. محمد می گوید

    مزخرف
    شما چرا به خاطر پول چرت و پرت میدید به خواننده های سایتتون

  3. فرشید می گوید

    اعتبار سایتتون رو با این مهملات بی سروته پایین نیارین. اونی که این متن رو نوشته در مورد شعور خواننده ها چی فکر کرده؟ خوبه واسه خودتون چهارچوب و سطح کیفی داشته باشین. حیف از وقتی که واستون گذاشتم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.