Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

7 دلیل برای راندن یک موتورسیکلت به جای خودرو (قسمت دوم)

آیا برای اینکه قصد رانندگی با موتورسیکلت را داشته باشیم و یا قرار باشد برای اولین بار، این وسیله دوچرخ را گرفته و از آن استفاده کنیم نیازی به دلایل قانع‌کننده‌ای خواهیم داشت؟

البته که برای خرید هر چیزی نیاز به دلایلی هرچند حداقلی وجود دارد تا مطمئن شویم که در خرید خود پشیمان نخواهیم شد. تاکنون در چرخان، برایتان در مطلبی،11 دلیل برای راندن یک موتورسیکلت به‌جای خودرو را گذاشته‌ایم و در این مطلب نیز قصد داریم تا دلایل بیشتری بیان کنیم که برای راندن یک موتورسیکلت، کاملاً عقلانی به نظر می‌آیند.

خیلی‌ها که برای خوشان موتورسیکلت داشته و سال‌هاست از این وسیله استفاده می‌کنند، عاشق این وسایل دوچرخ جذاب شده‌اند؛ اما جدای از جذابیت رانندگی روی موتورسیکلت، چه موارد دیگری هستند که موتورسواران را مجاب به راندن وسیله‌ای خواهند کرد که خطرات احتمالی خود را دارد؟

با چرخان باشید تا شما عزیزان را با دلایل دیگری آشنا کنیم که برای راندن یک موتورسیکلت، می‌توانند جذابیت خود را داشته باشند.

سرما

اگرچه شاید این مورد کمی عجیب‌وغریب به نظر برسد اما برای کسانی که بدن‌های مقاومی در برابر سرما داشته و یا در اصطلاح، گرمایی هستند و زود گرمشان می‌شود، رانندگی در روزهای سرد سال که این اوج سرما می‌تواند در درون بدن خیلی‌ها نفوذ کرده و منجر به بیماری شود می‌تواند در نوع خود، یک ماجراجویی به‌یادماندنی، محسوب شود.

زیرا اکثر موتورسواران، بیشتر رانندگی خود را در روزهای گرم سال انجام داده و هنگامی‌که هوا سرد باشد و یا هوای خوب، ناگهان به هوایی سرد و ابری تبدیل شود را نمی‌پسندند؛ اما بعضی‌ها هم این نوع از رانندگی کردن را، یک ماجراجویی حسابی محسوب می‌کنند که هیچ‌گاه نمی‌توان با یک خودرو تجربه کرد.

حشرات

البته این مورد حتی عجیب‌تر از مورد قبلی است. اگر تاکنون تجربه رانندگی با موتورسیکلت را داشته باشید حتماً برخورد حشرات ریزودرشتی که در حال پرواز کردن در مسیر خودشان بوده و ناگهان به سمت مسیر شما آمده و به چشم‌ها، دهان و صورتتان اصابت می‌کنند را تجربه کرده‌اید. حتی گاهی اوقات اگر کلاه ایمنی و عینک مناسبی نداشته باشید ممکن است به چشمانتان برخورد کرده و باعث بروز حادثه شوند.

پس اگر از لباس‌های مخصوص موتورسواری و دستکش و کلاه ایمنی که برای کمتر شدن خطرات پوشیده می‌شوند استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از همین موجودات طبیعی، از روزنه‌هایی که درون لباستان وجود داشته و یا یادتان می‌رود که زیپ آن را ببندید باخبر شده و در دفعات بعد، ایمن‌تر برانید.

بوی دلنشین طبیعت

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هرچند وقت یک‌بار، با دوستان خود برنامه‌ای برای یک سفر جذاب موتوری را می‌چینید. سفری که می‌تواند جذابیت‌های بی‌شمار و خاطرات به‌یادماندنی را در ذهنتان، به یادگار بگذارد. در این مسیرها، به‌خصوص هنگام رانندگی در صبح و در جاده‌هایی که دشت و درخت در کنار آن وجود داشته و یا مسیر کوهستانی دارند، لذت تنفس روی موتور در آن هوا را نمی‌توان با هیچ‌چیزی عوض کرد.

حیوانات بیچاره

یکی دیگر از معایب رانندگی با خودرو، همین حیوانات ریزودرشتی هستند که برای عبور از جاده، با خودروها برخورد کرده و کشته می‌شوند. حیواناتی که هنوز با خوی سریع و خشن خودروها آشنا نشده و حتماً برای شما هم پیش‌آمده که جنازه آن‌ها را در جاده‌ها مشاهده کرده باشید؛ اما رانندگی با موتور علاوه بر اینکه این نوع از خطرات را برای حیوانات، به‌شدت کاهش می‌دهد بلکه یک حس همدردی با طبیعت را نیز در موتورسوار به وجود خواهد آورد.

مردم

بدون شک هنگامی‌که به مسافرتی در شهرهای دیگر می‌رویم، مردم زمانی به صحبت کردن با ما ترغیب شده و علاقه نشان خواهند داد که از خودروی خود پیاده شویم و خود را با آن‌ها، چهره به چهره روبرو کنیم. سفر با موتورسیکلت و در کل، رانندگی با این وسیله دوچرخ، می‌تواند ما را بیشتر با مردم شهرهای مختلف آشنا کرده و حس دوطرفه خوبی را ایجاد کند.

به صرفه تر بودن

با توجه به این‌که در کشورمان، مصرف سوخت خودروها چندان استاندارد نبوده و خودروها، مصرف بالایی رادارند، داشتن یک موتورسیکلت و استفاده از آن می‌تواند از این نظر بسیار به‌صرفه‌تر باشد. همچنین، هزینه‌های تعمیر و نگهداری این وسیله نسبت به خودروها نیز بسیار کمتر بوده و راحت‌تر نیز تعمیر می‌شوند. البته خودروها، بدون شک استفاده‌های به‌خصوص خود رادارند ولی ازنظر هزینه‌های جانبی نیز بسیار گران‌تر از موتورسیکلت‌ها هستند.

آدرنالین

آیا آخرین باری که ضربان قلبتان براثر هیجان زیاد به‌شدت بالا رفت و آدرنالین زیادی در بدنتان ترشح شد، چه زمانی بود؟ شاید بتوان رانندگی با موتورسیکلت (به‌خصوص موتورهای گران‌قیمت‌تر) را به‌نوعی، هیجان روزمره برای یک نفر دانست. با این تفاوت که این بار قرار نیست روی قطارهای شهربازی نشسته و از ترس زهره‌ترک شوید، فقط موتور خود را در جاده‌های واقعی و با هیجان خاص خود، خواهید راند.

منبع Rideapart
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.