مکمل بنزین
گوناگونخبر

آزمایش موفق خودرو پرنده در ژاپن + عکس‌هایی از رقبای آن

به تازگی تصاویری از خودرو پرنده ژاپنی منتشر شده است که نشان می‌دهد این اتومبیل عجیب می‌تواند توسط چهار پروانه خود به مدت یک دقیقه در ارتفاع ۱۰ فوتی زمین پرواز کند.

شرکت الکترونیک NEC از این فناوری در تأسیساتی در شهر آبیکو که در فاصله 22 مایلی توکیو واقع شده است رونمایی کرد. برای حفظ ایمنی مردم آزمایش در یک قفس عظیم در یکی از واحدهای NEC انجام شد. خودروی پرنده ژاپنی

مقامات می‌گویند این دستگاه برای پروازهای بدون سرنشین برای تحویل ها طراحی شده است، اما اتومبیل های پرنده نیز می‌توانند در عملیات امدادرسانی در برابر حوادث استفاده شوند.

دولت ژاپن از تولید خودروهای پرنده حمایت می کند.و هدف از اجرای این پروژه نیز جابه جا کردن افراد با خودروهای پرنده در دهه ۲۰۳۰ میلادی اعلام شده است.خودروی پرنده ژاپنی

ازطرفی دیگر دولت ژاپن در تلاش است یک مسیر آزمایشی برای خودروهای پرنده در مناطقی بسازد که طی سونامی ۲۰۱۱ میلادی و فجایع هسته ای فوکوشیما در شمال شرق این کشور نابوده شده اند.

ژاپن برنامه منسجمی در این مورد دارد و می‌خواهد در آینده با کشورهای پیشرو در این زمینه به رقابت بپردازد و در بتواند. بازار خودروهای پرنده، خودران و الکتریکی را به دست بگیرد. اما این کار موانع و مشکلات بسیاری دارد مخاطره آمیز بودن و عمر باتری این خودروها از مهم‌تریم مشکلات این نوع اتومبیل‌ها است.

NEC یکی از بیش از 80 شرکتی است که حامی ماشین پرنده Cartivator است. طراحان این دستگاه می‌گویند که ساخته آن‌ها برای پروازهای بدون سرنشین برای تحویل ها طراحی شده است، اما این اتومبیل‌ها می‌توانند در عملیات امدادرسانی در برابر حوادث نیز استفاده شوند.خودروی پرنده ژاپنی

گروه اوبر در امریکا نیز در تلاش است تا با فناوری‌های خاص خود، ساخت چنین خودروهایی را آغاز کند و با تجاری سازی آن در سال 2030 به رقابت با شرکت‌هایی نظیر NEC بپردازد و اینده‌ای جدید را برای خودروها به رقم بزند.

اوبر خودروی پرنده امریکا
خودرو پرنده اوبر
خودروی پرنده ایرباس
خودروی پرنده ایرباس
خودرو پرنده ولوو
خودرو پرنده ولوو
خودروی+پرنده+آسکا
خودرو پرنده آسکا
خودرو پرنده جیلی
خودرو پرنده جیلی
خودرو پرنده آئودی
خودرو پرنده آئودی
خودرو پرنده تویوتا
خودرو پرنده تویوتا

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا