Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تولید پراید تا سال 1410 هم ادامه خواهد داشت!

شاید شما نیز خبر توقف شماره‌گذاری و احتمالا تولید پراید تا سال آینده را شنیده‌اید و اخبار مربوط به آن را دنبال کرده باشید ولی بسیاری از کاربران سوال می‌کنند که آیا این توقف تولید صورت خواهد گرفت و یا اینکه این بار نیز همانند گذشته به این وعده و وعیدها توجهی نخواهد شد و گروه خودروسازی سایپا کماکان به تولید این خودروی ارزان قیمت ادامه خواهد داد؟

به گزارش چرخان، خبری روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس پلیس از توقف شماره‌گذاری پراید خبر داده و این اتفاق از سال آینده رخ خواهد داد ولی این توقف شماره‌گذاری خبری نیست که تازگی داشته باشد و شاید بسیاری از افراد مسن کشورمان، برای چندمین بار است که شنوای این خبر تکراری هستند!

برگزیده‌هایادداشت پراید با ملت ایران چه کرد؟!رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که طبق بررسی‌های صورت گرفته چیزی در حدود 24 درصد از تصادفات منجر به جان باختن افراد با خودروی پراید بوده و این خودرو به هیچ وجه ایمن نیست. او در این مصاحبه اعلام کرد که مکاتبات مربوط به توقف تولید خودروی پراید در حال انجام است.

وی در این مصاحبه گفت: تا قبل از سال 96 شاهد ورود قطعات و خودروهای ایمن به کشور بودیم و بعضا دیده میشد که این خودروها تا 11 ایربگ داشتند. این اتفاقات باعث شده بود تا تلفات حوادث ترافیکی کاهش پیدا کند ولی در حال حاضر با وضعیت محدودیت‌های واردات شاهد کاهش کیفیت و امنیت خودروها هستیم و قطعات خودروها نیز کیفیت قبل را ندارد.

قیمت پرایداین گزارشات و مصاحبه‌ها در حالی است که گروه سایپا با اقداماتی که در چند سال اخیر انجام داده و همچنین وضعیتی که بر بازار خودرو و صنعت خودروسازی کشور گذشته است، عملا نه تنها حرکتی برای توقف تولید پراید انجام نداده بلکه گزارشات نشان دهنده پیش فروش‌هایی است که با موعد چندماه آینده انجام شده و طبیعتا تقاضای موجود در بازار چیزی نیست که این شرکت به راحتی از کنار آن بگذرد.

از سوی دیگر اینکه وضعیت فعلی به گونه‌ای پیش رفته است که بسیاری از مردم توانایی خرید همین پراید ارزان قیمت را ندارند و عملا دسترسی به بسیاری از محصولات ایران‌خودرو و سایپا برایشان به عملی ناممکن تبدیل شده است! حالا در صورت حذف پراید از چرخه تولید سایپا و به طور کلی صنعت خودروسازی کشورمان، طبیعتا اثر تورمی قابل توجهی بر بازار خواهد داشت و تقاضای فعلی به محصولات دیگر از جمله تیبا و ساینا و پژو 405 منتقل خواهد شد!

قیمت پراید خودروهای صفر کیلومتر قیمت خودروفروش بسیار بالای پراید در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تقاضای زیادی برای آن وجود داشته و آمار تولید تیبا و ساینا و دیگر محصولات نزدیک به قیمت این محصول، به قدری امکان تولید ندارند که بتوانند جایگزین پراید شوند. اگر حتی بپذیریم که تیبا یا هر خودروی دیگر به اندازه تقاضای بازار تولید شود، آیا مسئولین وزارت صنعت و خودروسازان می‌توانند بر روی قیمت این خودروها مدیریت کنند و از افزایش قیمت‌های احتمالی جلوگیری نمایند؟

به نظر می‌رسد که این بار نیز سایپا با تغییرات ظاهری و اضافه کردن بعضی از آپشن‌ها به این خودرو نظر ارگان‌های نظارتی را جلب خواهد کرد و تا سال 1410 یعنی سیکل بعدی صنعت خودروسازی کشور، به تولید این خودرو ادامه خواهد داد! بدیهی است که چرخان آرزومند است که همین امروز، تولید این محصول متوقف شده و وعده‌های مسئولین برای جایگزینی این خودرو با خودروهای دیگر محقق شود، ولی بدیهی است که سابقه موجود از صنعت خودروسازی نشان می‌دهد که این بحث‌ها معمولا به نتیجه نخواهد رسید.

به طور مثال در سال 96 خبر توقف تولید پراید 111 در سایپا کاشان منتشر شد ولی همه می‌دانند که تولید این خودرو نه تنها ادامه دارد بلکه مردم برای آن سر و دست می‌شکنند و سایپا نیز با عرضه بسیار اندکی اقدام به فروش این خودرو می‌کنند! از سوی دیگر چندین بار خبر جایگزینی پراید با رنو کوئید، تیبا و کوییک شنیده شده ولی باید گفت که اگر تندر 90 جای پیکان را گرفت، این خودروها نیز جای پراید را خواهند گرفت!

 

7 دیدگاه
  1. احمد می گوید

    این ی بهونه از قبل طراحی شده س برای افزایش قیمت چند باره پراید…برای مثال میان ۱دونه آچار میذارن روماشین میگن خوب ی اپشن جدید دیگه..ایمنی ش هم ک رفته بالاتر دیگه..مثلا جایی خراب بشه این آچاره کمکتون میکنه….رئیس پلیس هم ی به به و چه چه میزنه و میگه آقا به این میگن ایمنی…آیا زیبا نیست این درایت سایپا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. رضا می گوید

    رئیس راهنمایی ورانندگی آمار فوت مردم ایران درتصادفات‌ با پراید قاتل ۳۴ درصد اعلام نمود نه ۲۴

  3. محسن می گوید

    جانم به مملکت بی صاحب ..منم میگم پلیس کیلو چند پلیس باس طنابش درست اختلاسیا باشه و بش ..احسنت به شما موافق پراید

  4. علیرضا بارز می گوید

    تا زمانیکه خود رهبر دزدی رو نزاره کنار ویک قانون اساسی درست نیاد روکار که جلو فساد رو بگیره اوضاع ایرانیا همینه

  5. س می گوید

    پراید خوب نیست درست!من الان ماشین می خوام ،خوبشم می خوام ،امنشم می خوام ،اما پول حتی پرا
    ید صفر رو ندارم !چی کار کنم؟!!!!با سی ،سی و پنج تومن چی بخرم خوبه؟!

  6. س می گوید

    الان من با سی ،سی و پنج تومن چی بخرم خوبه؟!

  7. س می گوید

    پراید خوب نیست درست!من الان ماشین می خوام ،خوبشم می خوام ،امنشم می خوام ،اما پول حتی پرا
    ید صفر رو ندارم !چی کار کنم؟!!!!با سی ،سی و پنج تومن چی بخرم خوبه؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.