Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جذاب ترین ستاره پرفروغ بی ام و را ببینید!

بی ام و در حال حاضر علاوه بر اینکه به فکر ارائه نسل‌های جدیدی از خودروهای خود است، می‌خواهد به‌صورت موازی و در راستای تصاحب بازارهای خودرویی آینده، بر روی خودروهای برقی و فن‌آوری‌های مرتبط با آن نیز به‌خوبی کارکرده و باتجربه شود.

این شرکت باواریایی با رئیس جدیدش که قول یک رویکرد کاملاً تهاجمی را در راستای تولیدات خودروهای آینده داده است قرار است طراحی‌هایی کاملاً جدید و نوپا را برای خودروهای جدیدش پایه‌ریزی کند. همان‌طوری که از قبل هم مشخص‌شده بود، بی ام و برنامه‌ریزی کرده است تا 25 خودروی برقی را تا سال 2023، عرضه کند. از این 25 خودروی برقی،12 مدل آن‌ها خودروهای پلاگین-هیبرید بوده و 13 مدل دیگر نیز خودروهایی تمام برقی خواهند بود.

اما در بین این 25 مدل جدید این شرکت، یک خودرو است که بیشتر از بقیه متمایز بوده و خود را یک سرو گردن بالاتر از دیگران می‌بیند. این خودرویی که قرار است یکی از تولیدهای آینده بی ام و باشد، یک خودرو بااهمیت بالا بوده و در حقیقت، قرار است با لقب مشهور M که دنباله اسم آن قرارگرفته است، عهده‌دار رهبری یک نقش جذاب برای پیشرفت‌های الکتریکی بی ام و به شمار بیاید.

اما آن خودروی جذاب که حرف آن را می‌زنیم کدام است؟ نام این خودرو که درواقع هنوز در حد طرح مفهومی و نه یک خودروی تولیدی است، همان طرح خیره‌کننده و جذاب ویژن ام نکس (Vision M Next) است. خودروی که شکی در آن نیست، قرار است تبدیل به ستاره پر فروغ این شرکت باواریایی هم درزمینهٔ جذابیت طراحی و هم قوای محرکه شود.

ممکن است نسخه نهایی و تولیدی این طرح مفهومی، بانام i12 تولید و عرضه‌شده و قرار است به‌صورت کارآمد و مؤثر، یک جایگزین عالی برای خودروهای i8 کوپه و i8 رودستر سال‌خورده در نظر گرفته شود؛ اما درست مخالف i8، این خودروی جدید، دارای توانایی‌های فرمان پذیری (هندلینگ) و عملکردی بسیار بهتری بوده و این درست زمانی است که یک نسخه M از شرکت بی ام و، پایش را به میدان رقابت باز می‌کند.

از زمانی که خودروهای برقی (EV) و پلاگین هیبرید (PHEV) توانستند در سال‌های اخیر، محبوبیت بیشتری کسب کرده و تبدیل به یک صورت‌مسئله بزرگ برای خودروسازان پیشتاز جهانی شوند، شرکت‌هایی مانند بی ام و نیز قصد گسترش خط تولید خود با استفاده از این نوع خودروها رادارند.

خودروی موتور وسط i12، طبق گزارش‌ها قرار است با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر که 340 اسب بخار قدرت تولید کرده و به یک موتوربرقی 201 اسب بخار متصل شده است، نیز به‌عنوان نسخه پلاگین هیبرید عرضه شود. البته دراین‌بین، توسعه و ایجاد چنین قدرت شگرف و قابل‌توجهی از این موتور کم‌حجم و یک موتوربرقی شاید برای شرکتی مانند بی ام و چندان مشکل نباشد اما شگفت‌انگیزتر از آن، نحوه مدیریت کردن یک خودروی کوپه با چنین قدرت بالایی است.

درست به همین خاطر است که خودروهای شاخه M بی ام و، با سیستم تعلیق و شاسی‌های بسیار عالی و مدرنی همراه می‌شوند که در نوع خود در دنیا بی‌نظیرند.

بر اساس منابع خبری خودرویی، خودروی جدید و جذاب شرکت بی ام و، قرار است یک خودروی چرخ‌های جلو محرک (AWD) بوده که می‌تواند با باتری‌های 135 کیلووات ساعتی خود، قدرت بسیار بالای 671 اسب بخار را به راننده خود تحویل دهد. خودرویی که قرار است تا سال 2022، به‌صورت رسمی معرفی‌شده و توسعه نسخه‌های هیبرید و تمام برقی آن، کماکان ادامه خواهد داشت.

 

منبع Carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.