مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

تصاویری از جدیدترین شاسی بلند برلیانس

شرکت‌های خودروساز چینی، اگرچه نسبت به رقبای آسیایی و اروپایی خود تجربه بسیار کمتری داشته و به نسبت، نوپا محسوب می‌شوند اما در سال‌های اخیر توانسته‌اند با کپی‌برداری از محصولات برندهای دیگر و به دست آوردن تجربه، به پیشرفت‌های چشمگیری برسند.

حتی شرکت‌های بزرگی مانند جیلی، توانسته‌اند سهام دیگر شرکت‌های بزرگ اروپایی را خریده و خود صاحب سبک و برند قابل‌اعتمادی برای بازارهای جهانی شوند.

برلیانس نیز نام آشنایی برای ما ایرانی‌هاست که شریک تجاری بی ام و بوده و به‌تازگی، تصاویر جاسوسی از جدیدترین شاسی‌بلند این شرکت منتشرشده است که موسوم به برلیانس V9 بوده و در کلاس خود، یک خودروی با اندازه بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین گفته‌شده است که این خودروی تازه‌وارد، قرار است به‌عنوان برادر بزرگ‌تر برلیانس V7 شناخته شود. خودروی جدیدی که شاکله و استخوان‌بندی آن نیز بر روی پلتفرم M8X خواهد بود که بین برلیانس چین و بی ام و آلمان، به‌عنوان یک پلتفرم مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته با توجه به گفته‌های برلیانس، معرفی رسمی و عمومی V9 چیزی حدود 12 ماه زمان خواهد گرفت که با توجه به همین تصاویر جاسوسی نیز می‌توان به‌راحتی متوجه شد که برلیانس، هنوز کارهای زیادی باید برای معرفی نهایی آن انجام دهد.

برلیانس V7

با نگاهی به قسمت جلویی خودرو، می‌توانیم شاهد یک جلوپنجره بزرگ، درست مانند همان چیزی که در خودروی V7 به چشم می‌خورد باشیم. همچنین وجود چراغ‌های دایره‌ای شکل چندگانه نیز می‌توانند هماهنگی خوبی در قسمت طراحی جلو با جلوپنجره ایجاد کنند.رینگ‌های نقره‌ای‌رنگ جذاب و وجود داشتن یک باله کوچک در قسمت عقبی در کنار خروجی‌های اگزوز دوگانه نیز می‌توانند نویدبخش یک طراحی نسبتاً مدرن برای این شاسی‌بلند برلیانس باشند.

اگرچه گفته می‌شود که طراحی خارجی جدیدترین شاسی‌بلند برلیانس، اشتراکات زیادی با مدل V7 این شرکت دارد اما تفاوت‌های زیاد را می‌توان در قسمت داخلی و درون کابین این دو خودرو مشاهده کرد.

با نگاهی به درون کابین V7، می‌توانیم یک صفحه‌نمایش نسبتاً بزرگ را در وسط داشبورد مشاهده نماییم که در دو طرف آن دریچه‌های خروجی هوا جای گرفته‌اند. همچنین برای قسمت کیلومتر شمار و اطلاعات دیگری که موردنیاز راننده هستند نیز یک صفحه‌نمایش دیگر در نظر گرفته‌شده است. این در حالی است که در V9، یک صفحه‌نمایش مستطیل شکل بسیار بزرگ و کشیده به چشم می‌خورد که هم کار سیستم‌های ناوبری و سرگرمی را انجام می‌دهد و هم اطلاعات روبروی راننده را نشان می‌دهد. با مقایسه این دو کابین می‌توان گفت که طراحی داخلی V7، به نسبت چشم‌نوازتر از V9 انجام‌شده است.

 

کابین برلیانس V7
کابین برلیانس V9

هنوز اطلاعاتی در مورد قلب تپنده این شاسی‌بلند منتشرنشده است؛ اما می‌توان انتظار قرارگیری همان موتور V7 که یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر باقدرت 204 اسب بخار است را روی این مدل جدید و شاید با تغییراتی جدید را داشت. موتوری که قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته دسته و یا یک جعبه‌دنده 7 سرعته اتومات دوکلاچه، به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا