مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به شاسی بلندهای جدید ولوو

تعداد خودروهای کلاس شاسی‌بلند شرکت سوئدی ولوو قرار است با جدیدترین پرچم‌دار این شرکت یعنی XC100 و همچنین شاسی‌بلند میان رده XC40، بیش‌ازپیش بزرگ‌تر شود.

شرکت ولوو می‌خواهد با تولید و عرضه یک شاسی‌بلند که پایین‌تر از XC40 قرارگرفته و همچنین یک مدل دیگری که بتوان آن را بالاتر از XC90 و به‌عنوان پرچم‌دار شاسی‌بلند های خود قرار دهد، طیف این کلاس محبوب و پرفروش خود را افزایش دهد.

برند سوئدی، به‌تازگی اعلام کرده است که در نیمه نخست سال 2019، توانسته است چیزی بیش از 340,000 دستگاه خودرو را به فروش برساند. فروش خوب و قابل‌توجه ای که می‌توان قسمت مهمی از آن را به لطف شاسی‌بلند کوچک ولوو یعنی XC40 دانست.

اما اکنون مدیر این خودروساز، آقای هاکان سموئلسون تائید کرده است که ولوو می‌خواهد مدل ای جدیدتر و بیشتری را به خط تولید شاسی بلندهای خود اضافه کند. او گفته است که استراتژی ولوو بر این است تا بتواند در سگمنت هایی که خودرو ارائه می‌کند بهترین بوده و تقاضای خوبی را که از طرف مشتریان برای خودروهای این شرکت می‌شود را نیز پاسخگو باشند. این فرض پایه‌ای است که ولوو می‌خواهد ظرفیت‌های شرکت پتانسیل تولیدی خود را برای رشد روبه‌جلوی خود قرار دهد.

درواقع ولوو قرار است نه‌تنها با معرفی یک نمونه شاسی‌بلند کوچک‌تر از XC40 بلکه با تولید بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خود در آینده، کار را برای رقیبان خود سخت و فروش جهانی‌اش را افزایش دهد. همچنین به دلیل اینکه مالک ولوو یعنی شرکت جیلی چین، از پلتفرم‌های خوبی برای شاسی‌بلند بهره می‌برد، ساخت چنین مدل‌های جدیدی می‌تواند هزینه‌های تولید را نیز برای این شرکت سوئدی کاهش بدهد.

به‌طوری‌که شاسی‌بلند کوچک‌تر، می‌تواند از پلتفرم‌های یکسانی که در آئودی Q2 و مینی کانتریمن استفاده‌شده بهره برده و حتی به‌عنوان یک خودروی کاملاً برقی، معرفی شود. خودرویی که به عقیده سموئلسون، با توجه به جثه کوچک و کراس اوور بودن، قرار نیست یک خودروی معمولی بوده و در رده برترین شاسی بلندهای کوچک جهان قرار نگیرد.

پرچم‌دار شاسی بلندهای این شرکت نیز قرار است بانام تجاری XC100 و در سال 2022 به صحنه رقابت پا بگذارد. خودرویی که به‌احتمال‌زیاد قرار است بر روی پلتفرم جدید این شرکت بانام SPA2 سوار شود. پلتفرم SPA هم‌اکنون برای مدل‌های 60 و 90 این شرکت استفاده‌شده که پتانسیل استفاده شدن برای خودروهایی با جثه بزرگ‌تر از XC90 کنونی را ندارد.

اما پلتفرم جدید ولوو، می‌تواند خودروهایی با حداکثر طول 5.5 متر را شامل شود. استخوان‌بندی جدیدی که به ولوو اجازه می‌دهد تا شاسی بلندهای بزرگ‌تر و با 7 صندلی را برای مشتریان خود تولید کند.

خودروی جدید همچنین قرار است با کد پروژه‌ای V616 نیز شناخته شود. عدد 6 اولی به معنای بزرگ‌ترین اندازه در شاسی‌بلند، عدد 1 به معنای اولین نسل از این خودرو و عدد 6 نهایی نیز به معنای سبک طراحی بدنه این شاسی‌بلند خواهد بود. خودرویی که گفته می‌شود،30 سانتی‌متر بلندتر از XC90 کنونی بوده و حتی از خودرویی مانند بی ام و X7 نیز کمی بلندتر است.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قوای محرکه XC100 داده نشده است اما انتظار می‌رود با توجه به آپشن های مدرن و لوکس و همچنین ترکیبی از نمونه‌های هیبرید و معمولی با امکانات قابل‌توجه، در ابتدای کار با برچسب قیمتی بیشتر از 80 هزار یورو همراه شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا