Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

به تهران بیایید و خودروی خود را زودتر تحویل بگیرید + سند

تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده در سال گذشته به یکی از معضلات بزرگ خودروسازان تبدیل شده و بسیاری از افراد هنوز به خودروهای ثبت نامی با موعد تحویل یکسال گذشته خود نرسیده‌اند! اما در این بین بعضی از اقدامات خودروسازان به قدری عجیب است که نیازمند ورود نهادهای ناظر به موضوع خواهد بود. از جمله این اقدامات می‌توان به تبعیض یک خودروساز در تحویل خودرو اشاره کرد.

به گزارش چرخان، خودروسازان کشورمان در حالی از عدم توانایی خود برای تحویل بسیاری از محصولات از جمله محصولات خانواده رنو در هر دو خودروساز بزرگ کشورمان و خانواده برلیانس در گروه خودروسازی سایپا خبر می‌دهند که از سوی دیگر با اقداماتی عجیب به پیکر نیمه جان اعتماد مردمی نیز لگد می‌زنند!

تحویلشنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از خودروسازان بزرگ کشورمان برای اهالی تهران و حومه یک امتیاز ویژه قائل شده و افرادی که به صورت حضوری به محل این گروه خودروساز مراجعه می‌کنند و نسبت به تاخیر در تحویل خودروهایشان اعتراض می‌کنند، با یک فرم خاص مواجه نموده و با تسریع در روند تحویل، عملا خودرویشان را زودتر از دیگران تحویل می‌دهد!

این نحوه برخورد خودروساز مذکور در حالی است که طبیعتا بسیاری از ثبت نام کنندگان و حواله‌داران این گروه خودروساز امکان مراجعه به تهران را ندارند و به طور کلی قطعا از این موضوع خبر ندارند! بدیهی است که این نحوه برخورد خودروساز با وضوع تحویل محصولات به قدری عجیب است که حتی افراد مراجعه کننده را با تعجب روبرو می‌کند و برایشان باورکردنی نیست چرا که یک سوال بزرگ برایشان ایجاد می‌شود: اگر خودروساز قادر به تحویل خودرو هست، چرا این اقدام به صورت اتوماتیک‌وار انجام نمی‌شود؟

این اقدام خودروساز در حالی انجام می‌شود که قطع و یقین نوبت افراد مشخص بوده و به راحتی برای تحویل این خودروها می‌توان به نوبت‌بندی مذکور اشاره کرد و خودروی افرادی را تحویل داد که مدت زمان زیادتری از تاریخ تحویل خودرویشان گذشته و عملا به دلیل دوری محل سکونت، امکان مراجعه به تهران را ندارند!

از سوی دیگر اینکه اقدام خودروساز مذکور عملا مخالف با نص صریح قانون بوده و این شرکت بایستی به ترتیب صدور حواله و تاریخ تحویل اقدام به تحویل خودرو نماید و هر یک خودرویی که از این طریق به مشتریان تحویل داده می‌شود، یک نقض صریح قانون نیز محسوب می‌شود و ورود سازمان حمایت و سایر نهادهای نظارتی را می‌طلبد.

این خودروساز پس از مراجعه افراد برای اعتراض نسبت به تاخیر در تحویل خودرو، فرمی به نام “فرم درخواست” مقابل وی می‌گذارد تا با پر کردن آن، خودروی وی را تحویل دهد! البته فرم مذکور چنان امکاناتی را در اختیار فرد معترض قرار می‌دهد که سوالات دیگری را در ذهن ایجاد می‌کند ولی از این موضوع می‌گذریم و به آن نمی‌پردازیم.

لادا خودروهای داخلی تولید خودرواین فرم به همه افرادی که به صورت حضوری به اداره امور مشتریان این شرکت مراجعه می‌کنند، داده می‌شود تا با پر کردن فرم مشکلشان حل شده و با این روش ساده و البته عجیب، اعتراضات را مدیریت می‌کنند. البته اگر به ذهنتان خطور کرده که با تماس گرفتن می‌توانید این فرم را پر کنید و خودروی خود را زودتر تحویل بگیرید، اشتباه می‌کنید چرا که اداره امور مشتریان این شرکت صرفا برای مراجعه کنندگان حضوری اقدام به ارائه فرم می‌نمایند و خبری از روش‌های دیگر برای سایر هموطنان غیرهمجوار با تهران نیست!

البته این موضوع که گفته می‌شود برای افراد ساکن در استان‌های همجوار تهران فرم پر می‌گردد، بدین معنی نیست که سایر افراد در استان‌های دیگر امکان پر کردن فرم را ندارند، بلکه بدین معنی است که به دلیل عدم امکان حضور این افراد عملا آنها از این امتیاز محروم می‌شوند ولی اگر حتی در استان‌های خوزستان یا سیستان و … ساکن هستید و سختی سفر را به جان می‌خرید، به تهران بیایید و از این تبعیض ویژه خودروساز در تحویل خودرو استفاده کنید!

1 نظر
  1. اهواز می گوید

    کاملا درسته بنده از اهواز به اداره ی مشتریان یک خودروساز بزرگ مراجعه کردم و اعلام کردم به تهران نقل مکان کردم و قول نامه ی خونه ی یکی از اقوام ساکن تهران را به روشی ارایه دادم هم خودرو را سریع تحویل گرفتم و هم خیلی خیلی باکیفیت تر از سایر خودروهای همشهریان اهوازیم هست در این مدت بعد از گذشت ۳۹۰۰۰کیلومتر فقط یکبار به نمایندگی مراجعه کردم اونم نوار دور درب خراب شد فقط و فقط
    اما دوستانم بارها سرسیلندر و گیربکس و دینام باز کردند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.