مکمل بنزین
رپورتاژ

خاص ترین اماکن دیدنی کرمان

شهر کرمان مرکز استان کرمان، بزرگترین و پیشرفته ‌ترین شهر در استان کرمان و مهمترین شهر در جنوب شرقی ایران است. این شهر همچنین یکی از پنج شهر تاریخی ایران است. کرمان به دلیل قدمت طولانی و میراث فرهنگی قوی، بسیار مشهور است. با توجه به شرایط ویژه جغرافیایی، استان کرمان آب و هوایی بسیار متغیر دارد؛ میانگین دما در حد فاصل ماه های اسفند تا خرداد بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد ثبت شده است. این ماه ها مناسب ترین زمان برای مسافرت و گردشگری در این شهر هستند.

اگر قصد دارید بلیط هواپیما کرمان را تهیه کرده و به این شهر تاریخی سفر کنید، بهتر است که پیش از سفر در مورد زیباترین جاذبه های توریستی این شهر اطلاعاتی کسب کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا خاص ترین اماکن کرمان را به شما معرفی کنیم.

باغ شازده

باغ شازده ، واقع در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان، در زمان سلطنت قاجار ساخته شده است. باغ شازده نهمین باغ ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این اثر تاریخی از 5/5 هکتار باغ مستطیل شکل و دیوار اطراف آن تشکیل شده است. یک ساختمان ورودی به همراه دروازه در یک سمت باغ و یک ساختمان مسکونی دو طبقه در انتهای دیگر آن، ساخته شده است. فاصله بین این دو، با چشمه های مصنوعی آب تزئین شده است که توسط شیب طبیعی زمین به یکدیگر متصل می شوند.

باغ شازده در اواخر دهه 1900 به سبک سنتی ساخته شده است. این باغ در مسیر بین ارگ بم و کرمان قرار گرفته که از لحاظ استراتژیک مکانی بسیار مهم است. به غیر از ساختمان اصلی مسکونی، در ورودی باغ نیز یک ساختمان دو طبقه وجود دارد که  از طبقه دوم آن به عنوان محل زندگی و برای پذیرایی از میهمانان استفاده می شده است.

همه ساله افراد زیادی از شهرهای مختلف ایران به خصوص استان های اطراف، به شهر کرمان سفر می کنند و حتما در برنامه سفر خود، بازدید از باغ شازده را نیز قرار می دهند. مسافران اصفهانی که عموما بخش عمده ای از این بازدیدکنندگان را تشکیل می دهند، می توانند با تهیه بلیط قطار اصفهان کرمان، در یک سفر خاطره انگیز خود را به این شهر تاریخی رسانده و از همه اماکن آن به خصوص باغ شازده دیدن کنند.

مقبره شاه نعمت الله ولی

مقبره شاه نورالدین المسلمین نعمت الله ولی، شاعر، حکیم و صوفی دارای مناره های دوقلویی است که از پایین تا بالا با کاشی های فیروزه ای پوشانده شده است. این مقبره توسط احمد شاه كانی ساخته شده است. بقیه بنا در زمان سلطنت شاه عباس اول، محمد شاه قاجار و ناصرالدین شاه تکمیل شده است. شاه نعمت‌الله ولی سالهای زیادی را در سرگردانی در آسیای میانه گذراند و سرانجام در شهر ماهان، واقع در بیست مایلی جنوب شرقی كرمان مستقر شد. وی در سال 1431 بعد از تأسیس یک فرقه درویشی، درگذشت که امروز همچنان یک فرقه و گرایش معنوی فعال باقی مانده است.

این مقبره، با شکوه، از دیدنی ترین آثار تاریخی شهر کرمان است. حتی اگر در شهر دوری مانند تهران زندگی می کنید، همین حالا بلیط قطار تهران کرمان را تهیه کنید و خود را به این شهر زیبا برسانید. آیا بازدید از گنبدهای زیبا و کاشی کاری های چشم نواز مقبره شاه نعمت الله ولی در کنار حیاط وکیل الملک، دلیل کافی برای سفر به این شهر نیستند؟

ارگ راین

ارگ راین یک قلعه خشتی در شهر راین در کرمان است، شما می توانید از شهر خشتی قرون وسطایی راین دیدن کنید که بسیار شبیه به ارگ ​​بم است. راین تمام عناصر معماری یک ارگ متروک را به نمایش می گذارد. به نظر می رسد با توجه به بلایای طبیعی بیشماری که باعث تخریب ساختارهای مشابه در این استان شده است، این ارگ به خوبی حفظ شده و یکی از جالب ترین مکان های تاریخی در سراسر ایران است. قلعه راین از نظر ظاهری و معماری ساخت، با قلعه بم شباهت زیادی دارد.

این ارگ بزرگترین بنای خاکی استان کرمان بعد از ارگ بم است که در سال 2003 در یک زمین لرزه ویران شد. این ارگ درست مانند سایر قلعه ها، از یک بخش عمومی و یک منطقه اشرافی تشکیل شده است. بخش هایی از شهر مانند زورخانه، مسجد و حمام عمومی را می توان در ارگ راین مشاهده کرد.

جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه راین فقط به ارگ ​​باستانی محدود نمی شود. راین واقع در کوهپایه های کوه های هِزار و مجاورت آبشارهای زیبا، از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است. کوه هِزار با ارتفاع 4465 متر بلندترین کوه استان کرمان و چهارمین کوه بلند ایران است.

دره راگه

دره  راگه یکی از پدیده های طبیعی منحصر به فرد و زیبا در شهرستان رفسنجان است. این دره توسط عبور آب رودخانه و سیل های آن و فرسایش خاک طی چند هزار سال ایجاد شده است که تا چند سال پیش ناشناخته بود. برخی از دره ها دارای قله های تیز مخروطی، تیغه ها و دیواره های حکاکی شده هستند. دره راگه حدود 20 کیلومتر طول دارد که شامل اشکال زیبایی است که توسط چندین هزار سال فرسایش ساخته شده است.

در بین ستون ها و فرورفتگی های برخی نقاط، اشکال جالبی بر روی دیواره های دره به وجود آمده است که برخی از آن ها طبیعی است و برخی از آن ها سال ها پیش توسط بشر ایجاد شده اند. برای بازدید از این همه زیبایی موجود در استان کرمان، تنها چند کلیک ساده نیاز دارید: به وبسایت مستر بلیط مراجعه کرده و یک بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس برای سفر به کرمان خریداری کنید!

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا