مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا در حال تست کردن راو فور پلاگین هیبرید

خودروی ژاپنی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ممکن است به‌زودی با یک رقیب جدی و البته هم‌وطن مواجه شود که درواقع همان نسخه پلاگین هیبرید از شاسی‌بلند تویوتا یعنی راوفور است.

اگرچه این مدل جدید در نگاه اول خیلی خاص به نظر نمی‌رسد اما کافی است نگاهی دقیق‌تر به قسمت‌های مختلف طراحی خارجی خودرو و به‌خصوص قسمت عقبی آن انداخته و متوجه شویم که سپر عقب، با هماهنگی عالی و قابل قبولی با دیگر نقاط خودرو، توانسته چهره یک شاسی‌بلند جذاب و فول سایز را به را وفور جدید ببخشد.

در قسمت‌های دیگر اما نمی‌توان تغییرات زیادی را نسبت به نسخه‌های قبلی مشاهده کرد اما جای تعجبی نیست که تویوتا بخواهد تغییراتی را برای این نسخه پلاگین هیبرید از راوفور، اعمال کند.

باوجود اطلاعات کمی که در مورد قوای فنی RAV4 پلاگین هیبرید موجود است اما به نظر می‌آید که این شاسی‌بلند، از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر استفاده کند. موتوری که توانایی تولید 176 اسب بخار قدرت و 221 نیوتون متر گشتاور را دارد.

اگرچه ممکن است موتور بنزینی را وفور در نسخه جدید، چندان تغییراتی را در خود نبیند اما می‌توان انتظار یک موتوربرقی قدرتمندتر با بسته‌های باتری بزرگ‌تر برای هماهنگی با این موتور بنزینی را داشت. طبق گفته‌ها، این موتوربرقی که راوفور را تبدیل به یک نسخه پلاگین هیبرید کرده است، می‌تواند به‌تنهایی مسافت 48 کیلومتری را برای راننده خود مهیا کند.

هنوز اطلاعات زیادی وجود دارند که در مورد این تویوتای جدید، نامشخص مانده‌اند اما بدون شک این شاسی‌بلند می‌تواند در بازارهایی که به فروش می‌رود، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پلاگین هیبریدهای بازار، شناخته شود؛ زیرا تویوتا، تنها در سال 2018، توانسته تعداد قابل‌توجه 427,000 دستگاه را وفور را در بازار ایالات‌متحده به فروش برساند. پس زمانی که تویوتا بخواهد نسخه پلاگین هیبرید را وفور را به‌صورت تولید انبوه به تولید برساند، بدون شک قدرت رقابت‌پذیری بسیار بالایی را خواهد داشت.

یکی از رقیب‌های تویوتا را وفور، حداقل در بازار آمریکا، میتسوبیشی اوتلندر است که دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر به همراه یک بسته باتری برقی 12 کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی است که این دو موتور، درمجموع می‌توانند 190 اسب بخار قدرت را تولید کنند. موتوربرقی این میتسوبیشی نیز می‌تواند 35 کیلومتر مسافت را برای خودرو مهیا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا