مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین رده بندی کیفی محصولات تولید داخل خودروسازان کشور

رده بندی تولیدات خودروسازان کشورمان که به صورت ماهانه منتشر می‌شود، مورد توجه اهالی بازار بوده و معمولا خودروسازان نیز با تغییرات مثبتی که در این رده بندی صورت می‌گیرد، اقدام به تبلیغات زیادی برای محصولاتشان می‌کنند. البته بدیهی است که وضعیت فعلی بازار خودرو به گونه‌ای نیست که کسی با توجه به این آمار، خودرو بخرد ولی بررسی آمار مربوطه خالی از لطف نیست.

به گزارش چرخان، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که مسئولیت رده بندی کیفی محصولات تولید داخل خودروسازان کشورمان را برعهده دارد، در اطلاعیه‌ای جدیدترین رده بندی مذکور را ابلاغ کرد. البته گفتنی است که تغییرات چندانی در این رده بندی صورت نگرفته است و خودروسازان با توجه به فروش خوبی که دارند و عدم جود نگرانی از بابت بازاریابی محصولاتشان، تلاش چندانی برای بهبود کیفیت محصولاتشان نداشتند.

از جمله آمار مربوطه به تولید خودروسازان می‌توان به تعلق گرفتن 99 درصد از ظرفیت تولید شرکت‌ها به خودروهای سبک اشاره کرد و باقیمانده نیز مختص خودروهای سنگین بوده است. البته 99 درصد تولیدات خودروسازان در بخش سبک مربوط به 44 مدل خودرو بوده و 1 درصد خودروهای سنگین نیز متعلق به 10 مدل خودروی سنگین بوده است. بدیهی است که تعداد تولید خودروهای سنگین در هر مدل بسیار پایین بوده و در بعضی از موارد صرفا چند عدد از یک مدل خاص تولید شده است.

 

اولین رده بندی در بخش وانت بوده که طبق روال معمول هیچ کدام از محصولات خودروسازان داخلی کشورمان توانایی کسب 4 ستاره و بیش از آن را نداشته و بهترین خودروی موجود در این نوع، صرفا قادر به کسب 3 ستاره بوده و وانت نیسان دوگانه سوز در کمال تعجب صرفا یک ستاره کیفی را دریافت نموده است و به راحتی تولیدش ادامه دارد!

در بخش خودروهای سواری نیز تغییرات چندانی رخ نداده و کماکان خودروهایی مثل سیتروئن سی3 و پژو 2008 بهترین تولیدات داخلی خودروسازان کشورمان محسوب می‌شود. البته تا چندماه پیش رتبه اول متعلق به پژو 2008 بود که گران‌ترین خودروی تولید داخل نیز محسوب میشد ولی با گرانی قیمت کارخانه‌ای مزدا 3 عملا این خودرو در سطح قیمتی یک قرار گرفته و البته نتوانسته 5 ستاره کیفی را از آن خود کند!

بهترین خودروهای موجود در رده قیمتی 2 متعلق به سایپا و ایران‌خودرو بوده و این اتفاق به تازگی رخ داده و تا چندماه پیش خبری از حضور محصولات سایپا در بین بهترین خودروهای کشور نبود. در رده قیمتی دو  حضور هایما اس7 و سراتو با 4 ستاره کیفی قابل توجه است. طبق روال معمول و همان‌طور که پیش بینی میشد، محصولی از مدیران خودرو بدترین رتبه کیفی را در این رده قیمتی کسب کرده است.

در رده قیمتی سه نیز بر خلاف ماه‌های قبل، صرفا دو خودرو وجود دارد. بسترن و چانگان دو خودرویی هستند که با کسب 4 ستاره کیفی در وضعیت خوبی قرار دارند. در رده قیمتی 4 نیز حضور 3 محصول با کیفیت این رده بندی از گروه ایران‌خودرو بوده و 3 خودروی بی کیفیت در انتهای لیست نیز متعلق به گروه خودروسازی سایپاست. 3 خودروی بی کیفیت این لیست کماکان خودروهای ساینا، تیبا 2 و تیبا صندوقدار است.

در رده بندی قیمتی 5 نیز طبق روال همه آمارهای این شرکت، صرفا خانواده پراید حضور داشته و بدترین خودروی این رده بندی نیز خودرویی نیست جز سایپا 132 که با کسب 2 ستاره کیفی همانند دیگر محصولات این خانواده، بدترین رتبه را در بین محصولات خودروسازان را کسب کرده‌اند.

در تصویر بالا می‌توانید تغییرات ایجاد شده در خودروهای سواری و وانت را مشاهده کنید. تنها تغییر این لیست نسبت به خردادماه افزایش یک ستاره به ستاره‌های وانت کارا بهمن موتور است.

در این لیست نیز خودروهای سنگین رده بندی شده‌اند که وضعیتشان نسبت به خودروهای سواری تولید خودروسازان به مراتب بهتر است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام راستش، همین ستاره ها هم واقعی نیست چرا که این گزارش که شرکت بازرسی کنترل کیفیت و استاندارد ایران تهیه کرده بر اساس هیچ تست معتبری نیست و تنها توسط چند تا چک لیست که بصورت چشمی چک می شوند تهیه شده است. مثلا با این چک لیست درشکه هم ۳ ستاره می گیرد چون ۴ تا چرخ و شاسی و فرمان و چراغ دارد. والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا