مکمل بنزین
گوناگونتماشاخانهخبر

رضوانی تانک قدرتمندترین شاسی‌بلند جهان معرفی شد

بعد از انتشار تصاویر اولیه از تانک جدید رضوانی، سرانجام این شرکت از مدل جدید خود رونمایی کرد. رضوانی تانک جدید براساس  پلتفرم و شاسی جیپ رنگلر شکل گرفته و از موتور هزار اسب بخاری دوج دیمن استفاده می‌کند. رانگلر به صورت استاندارد با بهای کم تر از ۳۰٫۰۰۰ دلار، در دسته شاسی بلندهای همه کاره و اقتصادی بازار جای می گیرد، اما شما برای باید برای خرید این تانک، باید یک تسویه حساب ۱۵۵٫۰۰۰ دلاری با این شرکت داشته باشید!

البته قیمت این خودرو در نسخه‌های بالاتر بسیار بیش‌تر از این حرفهاست و در نسخه زره پوش Military Edition، قیمت رسمی این خودرو به ۲۹۵٫۰۰۰ دلار می رسد! بالاترین نسخه، یعنی تیپ فلگشیپ نیز با قیمت 349 هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.تانک رضوانی جدید وارد بازار می‌شود

 نسخه X این تانک، از پیشرانه سوپر شارژ ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر متعلق به دوج دیمون تغذیه می‌شود. اما رضوانی با ایجاد تغییراتی در آن، قدرت خروجی و گشتاور نهایی را به ترتیب به بیش از ۱٫۰۰۰ اسب بخار و ۱٫۱۸۰ نیوتن متر رسانده است و این تانک را به قدرتمندترین شاسی‌بلند جهان مبدل کرده است.تانک رضوانی جدید وارد بازار می‌شودنسخه پایه رضوانی تانک از پیشرانه 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی 285 بخاری بهره می‌برد. اما امکان سفارش موتورهای 3 لیتری V6 دیزلی با 285 اسب بخار قدرت و 6.4 لیتری V8  با 500 اسب بخار قدرت هم برای آن وجود دارد. علاوه بر این پیشرانه‌ها، رضوانی یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 285 اسب بخار قدرت را هم برای تانک ارائه می‌کند که این تیپ تنها برای صادرات تانک به خارج از خاک آمریکا، درنظر گرفته شده است.تانک رضوانی جدید وارد بازار می‌شودهمانند نسل‌های قبل این غولچه با آپشن های زیادی قابل سفارش است که که قیمت خودرو را بسیار بالاتر می‌برند.. از جملهٔ این آپشن‌ها می‌توان به سیستم دید در شب گرمایی به قیمت 6500 دلار،پلکان اتوماتیک جانبی اتوماتیک 2500 دلاری، دوربین‌های جانبی 850 دلاری، باک سوخت اضافی 7500 دلاری، پکیج نورپردازی داخلی 2500 دلاری، کابین تمام چرمی با 5500 دلار و موارد دیگری همچون گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها اشاره کرد. اما اگر می خواهید تانک X شما تا  به 400٫000 دلار نزدیک شود، سیستم صوتی پیشرفته Focal Sound به مبلغ 12٫500 دلار نیز در فهرست سفارش های شماست. دوربین های دید کناری 850 دلاری، پکیج باتری های دوتایی 2٫500 دلاری و باک سوخت کمکی 7٫500 دلاری را هم می‌توانید سفارش دهید تا خودروی خود را خاص‌تر کنید. سیستم محافظت در برابر پالس های الکترومغناطیسی (EMP) نیز با پرداخت 2500 دلار قابل نصب است، که با این ویژگی خودرو شما در مقابل تشعشعات هسته‌ای نیز مقاوم خواهد بود.تانک رضوانیتانک رضوانی جدید وارد بازار می‌شود

مهم ترین تغییر ظاهری رضوانی تانک X را می توان طرح جدید چراغ های جلو و عقب دانست.ضمناً دستگیره دار شدن درهای عقب از نکات جدید طراحی بیرونی این خودرو است. تانک مدل 2020 رضوانی برای نخستین بار در هفته مونتری به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد. اما تحویل آن از هفته آینده به مشتریانی که این خودرو را با مدل 2020 پیش خرید کرده اند، آغاز می‌شود.

در پایان می‌توانید تیزر تبلیغاتی این خودرو را مشاهده کنید.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حیف که نمی تونه این برند با صاحب ایرانی وارد ایران بشه. اگه مثل 50 سال پیش بودیم الان خودروهای نظامیمون یا بنز جی کلاس بودن یا این.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا