مکمل بنزین
خبرداخلی

مشکلات عجیب پراید که باعث مردود شدن آن در تست معاینه فنی می‌شوند!

تست‌های معاینه فنی در سال‌های اخیر جدی‌تر شد و علی الخصوص در سال اخیر عملا اخذ معاینه فنی با روش‌های متقلبانه قبلی امکان‌پذیر نبوده و خودرو لزوما باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و تست‌های لازم را انجام دهد. آمارها نشان می‌دهد که پراید کماکان بی کیفیت‌ترین خودرو در تست‌های معاینه فنی بوده و در صدر مردودی‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش چرخان، این روزها اخبار مربوط به پراید به داغ‌ترین اخبار روز رسانه‌های ایرانی تبدیل شده و هر چند ساعت یکبار شاهد یک خبر در مورد این خودروی پرحاشیه هستیم. چند روز قبل که رئیس پلیس از عدم شماره‌گذاری این خودرو از سال 99 گفته بود و از سوی دیگر اینکه حالا گفته می‌شود این خودرو مشکلات زیادی در معاینه فنی داشته و عملا باعث دردسر صاحبانش شده است.

معاینه فنی خودرواما نگاه به پیش فروش‌های صورت گرفته از این خودرو نشان می‌دهد که نه هشدارهای پلیس و نه مشکلات مربوط به معاینه فنی امکان جلوگیری از تولید این خودرو را ندارند و سال‌های سال برای تولید این خودرو خواهیم نوشت و با توجه به نبود جایگزین برای این خودرو، ادامه تولید آن تصمیمی خواهد بود که مسئولین صنعت خودروسازی کشور به آن خواهند رسید.

نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: خودروی پراید از جمله خودروهایی است که در مراکز معاینه فنی مردود می‌شود که عمده مشکل آن مساله انحراف فرمان و تست‌های مربوط به آلایندگی است.

خودروهای داخلیمدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این سوال که جز پراید کدام یک از خودروهای تولید داخل بیشترین مردودی را در تست‌های معاینه فنی دارند، گفت: ما در مراکز معاینه فنی خودرو به طور کلی به دو موضوع توجه می‌کنیم که اولی بحث آلایندگی خودرو که مربوط به کاتالیز خودرو بوده و مورد بعدی بحث‌های امنیتی است که مواردی چون تست ‌ترمز، انحراف فرمان و مباحث ظاهری مانند لاستیک، کمک‌فرمان و چراغ مورد بررسی قرار می‌گیرد. خودروها بر اساس آلایندگی و‌ ایمنی؛ ترمز، انحراف فرمان، کمک فنر و سایر موارد دسته بندی می‌شوند و مشکلات آنها مشخص می‌شود و برای رفع مشکل، به صاحب خودرو اعلام می‌گردد. از بین حدود یک میلیون و 200 هزار خودرویی که در سال 97 به مراکز تهران مراجعه کرده‌اند، 4 خودروی وانت نیسان، وانت پیکان و پراید و تیبا جزو مردودی‌های ما بودند که رتبه‌های بالای این لیست را داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: در مورد خودروی پراید که پرتیراژ ترین خودروی تولید داخل محسوب می‌شود، انحراف فرمان خودرو جزو مهم‌ترین دلایل مردودی آن است که نشان‌دهنده کیفیت پایین جلوبندی آن است. البته این آمار بالای مردودی‌ها به این دلیل نیست که پراید بیشترین آمار مراجعه را داشته بلکه این خودرو به دلیل مشکلات فنی دارای بیشترین مردودی است.

چرا پراید خودروی ایمنی نیست ؟ نوشته شده توسط " حامد محمدینواب حسینی‌منش در پایان گفت: وانت نیسان و وانت پیکان در اکثر موارد بیشترین مردودی را داشته و مشکلات زیادی دارند ولی پراید در بحث انحراف فرمان و بعد از آن بحث آلایندگی است که منجر به مردودی این خودروها می‌شود. البته خودروهای کاربراتوری نیز آمار بسیار بالایی از مردودی را دارند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا