مکمل بنزین
رپورتاژ

از کافه گردی در پاریس تا برج ایفل – جاذبه‌های سفر به پاریس

پاریس شهری ریشه‌دار، با سنت‌های پرافتخار‌، فرهنگی غنی و روحیه‌ای کلاسیک است. هر چیزی در پایتخت فرانسه، از نشانه‌های شاخص معروف جهانی و پیشینه‌ی غنی هنرش تا غذاها و صنعت مد، زیبایی و ظرافت مخصوص به خود را دارد؛ در واقع در هر گوشه‌ای از پاریس یک اثر هنری و یک جاذبه‌ی فوق‌العاده معماری، توجه‌تان را جلب می‌کند. با این حال جذابیت پاریس را باید در چیزهای کوچک دید، در سنگ‌فرش خیابان‌ها، درختان حاشیه کوچه‌ها، گالری‌های هنری فوق‌العاده، کافه‌ها و شیرینی‌های لذیذشان.
خوشبختانه پرواز تهران پاریس به صورت مستقیم امکان‌پذیر است و مسافران می‌توانند با خرید بلیط فرانسه به این شهر سفر کنند. از بین پروازهای مختلف به مقصد این شهر قیمت بلیط تهران پاریس ماهان از جمله قیمت‌های مناسب در بین بلیط‌های مختلف است.

کافه‌گردی در پاریس

در سفر خود به پاریس و در صورت امکان، حتما به کافه‌های قدیمی و یا رستوران‌های ستاره‌دار با غذاهای فرانسوی متنوع و بسیار سالم سری بزنید چراکه از طعم‌های مختلف و بی‌نظیر آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

بسیاری از غذاها و دسرهای فرانسوی در سراسر دنیا تهیه می‌شوند و در بسیاری از شهرهای بزرگ، رستوران فرانسوی وجود دارد. گردشگری غذایی یکی از مهم‌ترین عناصر گردشگری فرانسه است. رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در این کشور و مشخصا شهر پاریس وجود دارد که همگی شهرت جهانی دارند.
سوپ پیاز، کاسوله، سوفله شکلات، فلامیش، راتاتویی، تارت تاتن، ماکارون، کرواسان، کیش لورن و تارت فلامبه از جمله بهترین و پرطرفدارترین غذاهای فرانسوی است که بد نیست در سفر به پاریس حداقل یکی از آن‌ها را امتحان کنید.

مزون لادوره نیز یک قنادی قدیمی در خیابان شانزه‌لیزه است که به خاطر چای‌خانه قرن هجدهمی و باشکوه‌ش و شیرینی‌های فوق‌العاده و ماکارون‌های آن بسیار مشهور است.

در خیابان شانزه‌لیزه نیز با وجود گرانی قیمت‌ها و لوکس بودن فروشگاه‌ها، رستوران‌هایی نظیر مک‌دونالد و یا استارباکس وجود دارد که برای گردشگران و دانشجویان که محدودیت بودجه دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

جاذبه‌های سفر به پاریس

  • برج ایفل: یکی از شاهکارهای معماری جهان، مشهورترین جاذبه فرانسه و بلندمرتبه‌ترین سازه پاریس با 324 متر ارتفاع.
  • موزه لوور: یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان با بیش از 38000 اثر هنری و تاریخی از جمله تابلو مشهور مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی در مرکز شهر پاریس.
  • موزه اورسی: مجموعه‌ای از هنر امپرسیونیست از هنرمندانی نظیر دگا و مونه تا هنرمندان پست امپرسیونیست مثل ون‌گوگ.
  • مرکز پمپیدو: مرکزی فرهنگی و هنری با معماری مدرن و موزه‌ای با آثار بسیار جالب و دیدنی مدرن.
  • خانه اپرای کاخ گارنیه: فضایی طراحی شده برای برگزاری اپرا، باله و تئاتر به سبک نئوباروک.
  • کلیسای سکره کور: کلیسایی باشکوه و با بنایی سفید و مرمرین به سبک‌های بیزانس و رومانسک در بالاترین نقطه شهر پاریس.
  • گورستان پرلاشز: گورستانی قدیمی در پاریس که شخصیت‌های مشهور پاریسی و خارجی بسیار در آن دفن شده‌اند، از جمله صادق هدایت.
  • کلیسای نوتردام: یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک در جزیره‌ای کوچک در قلب پاریس با قدمتی حدود 9 قرن.
  • کلیسای سنت شاپل: یکی دیگر از شاهکارهای معماری سبک گوتیک با نقاشی‌های بی‌نظیر روی شیشه‌های کلیسا که بیش‌تر میزبان کنسرت‌های گوناگون است.
  • باغ تویلری: یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین پارک‌های پاریس، طراحی شده به سبک کلاسیک فرانسوی.
  • باغ لوکزامبورگ: دومین پارک مشهور پاریس، در سمت راست رود سن و در نزدیکی محله لاتین.
  • رود سن: پر آب‌ترین رود فرانسه در شمال‌غربی آن که از میان شهر پاریس می‌گذرد.
  • طاق پیروزی: بزرگ‌ترین طاق پیروزی در سرتاسر دنیا و به افتخار سربازانی که در طول تاریخ جان خود را در راه فرانسه فدا کردند.
  • دیوار عشق: با هدف نوشتن دوستت دارم به 300 زبان مختلف جهان.
  • کاخ ورسای: بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی جهان با مجموعه‌ای بی‌نظیر در نزدیکی شهر پاریس.
  • خیابان شانزه‌لیزه: یکی از نمادین‌ترین خیابان‌های پاریس با بناهایی عالی، فروشگاه‌هایی لوکس و هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، سینما و تئاترهای متعدد.
  • میدان کنکورد: زیباترین میدان پاریس با هندسه‌ای 8 ضلعی، وسعتی جالب توجه و باشکوه.
  • میدان ووژ: قدیمی‌ترین میدان عمومی پاریس با معماری رنسانس و خانه‌های یک شکل حوالی میدان.

پرواز تهران پاریس

در حال حاضر راحت‌ترین راه برای سفر به پاریس استفاده از مسیر هوایی است. همان‌طور که گفته شد، بلیط تهران پاریس به صورت مستقیم در دسترس است و مسافران می‌توانند با خرید بلیط هواپیما تهران پاریس به این شهر سفر کنند. بلیط پاریس توسط ایرلاین‌هایی نظیر ماهان ارائه می‌شود و مسافران می‌توانند به صورت مستقیم از ایرلاین، آژانس‌های هواپیمایی و یا سایت‌های معتبری همچون علی بابا، بلیط هواپیما تهران پاریس را خریداری کنند.

فرودگاه‌های بین‌المللی پاریس عبارتند از فرودگاه‌های شارل دوگل و اورلی که پروازهای ایرانی همگی به مقصد فرودگاه شارل دوگل است. بلیط تهران پاریس برای مسیر یک‌طرفه مبلغی حدود 1.5 میلیون تا 6.5 میلیون تومان هزینه دارد. قیمت بلیط تهران پاریس ماهان از جمله قیمت‌های مناسب برای سفر به فرانسه است که مبلغی حدود 1.6 میلیون تومان هزینه دارد.

حمل‌ونقل درون شهری پاریس

یکی از بهترین راه‌ها برای جابه‌جایی در شهر گران‌قیمتی مثل پاریس، استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی است. این سیستم بسیار کارآمد است و به راحتی دسترسی به بخش‌های مختلف شهر را ممکن می‌سازد. بلیط پاریس ویزیت پرکاربردترین بلیط فرانسه در سیستم حمل‌ونقل عمومی است که به صورت 1، 2، 3 و 5 روزه به فروش می‌رسد. این بلیط‌ها نامحدود و قابل استفاده برای همه سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا