مکمل بنزین
گوناگون

آیا e-Legend جذاب ترین طرح مفهومی است که پژو آن را تولید نکرده؟

پژو برای اولین بار، طرح مفهومی جذاب و متفاوت خود بانام e-Legend را در سال 2018 و در موتورشو پاریس فرانسه به نمایش عمومی درآورد.

از آن زمان تاکنون، این طرح مفهومی، درجاهای دیگر و رویدادهای خودرویی متفاوت به نمایش درآمد و حتی به‌صورت آنلاین، نظرسنجی از طرف پژو برای تولید آن نیز صورت گرفت. نظرسنجی که توانست امضای حدود 60,000 نفر را برای این طرح مفهومی، به سمت خود جلب کند. البته تعداد این افراد در نظرسنجی باید به عدد 500,000 برسد تا پژو بتواند به‌صورت جدی، تصمیمی برای تولید e-Legend خود بگیرد.

این طرح مفهومی، با طراحی خارجی همراه شده که از ترکیب نوع طراحی سنتی با شاخصه‌های مدرن به وجود آمده است. طرح خیره‌کننده و جذابی که توانست تعهد پژو به تولید خودروهای برقی و همچنین مدل‌های خودروان مربوط به آینده را برای بازارهای جهانی، به نمایش بگذارد. طرح مفهومی ای-لجند نه‌تنها، ازلحاظ جنبه‌های ظاهری و زیباشناختی، عالی به نظر می‌رسد بلکه ازنظر فنی و موتوری نیز می‌تواند پابه‌پای سوپر اسپرت‌های برتر دنیا و در زمان کمتر از 4 ثانیه، به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت نهایی آن نیز حدود 220 کیلومتر بر ساعت اعلام‌شده است.

موتورهای الکتریکی این خودرو که می‌توانند درمجموع،456 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور تولید کنند، توسط بسته‌های باتری 100 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. باتری‌های e-Legend همچنین می‌توانند توانایی پیمودن 600 کیلومتر (373 مایل) مسیر را با یک شارژ کامل، برای این خودروی پژو مهیا کنند.

همچنین به لطف هماهنگی خوب اجزای موتوری و فنی این خودرو و نبود جعبه‌دنده و پلتفرم سنتی،e-Legend دارای یک کابین به‌مراتب جادارتری شده است که برای یک خودروی کامپکت، قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

در کنار این جادار بودن کابین، با فشار دادن یک دکمه خاص توسط راننده، فرمان خودرو نیز به سمت عقب‌رفته و در جای مشخصی در داشبورد پنهان می‌شود. این فناوری به خاطر وجود فن‌آوری خودران سطح چهارم بوده و به این معناست که ای-لجند می‌تواند بدون دخالت انسان و تنها با استفاده از سامانه‌های هوشمند، رادار و دوربین‌های به‌کاررفته، خودش به‌عنوان یک راننده عمل کند.

حالا باید منتظر ماند و دید که در آینده، پژو هیچ برنامه‌ای برای تولید جذاب‌ترین طرح مفهومی خود دارد و یا این خودروی برقی خودران، تنها در سطح یک طرح باقی خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا