مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد موستانگ GT500 2020؛ قوی،زیبا و منحصر به فرد

سوپر اسپرت جذاب و قدرتمند فورد موستانگ 2020 نسخه GT500 یک خودروی معمولی و روزمره نیست. این هیولای آمریکایی که می‌تواند با قلب تپنده 5.3 لیتری سوپرشارژ V8 خود، بیش از 700 اسب بخار قدرت تولید کرده و از حالت سکون تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت را نیز در زمان تنها 3.5 ثانیه، بپیماید، برای رانندگان حرفه‌ای طراحی‌شده که تجربه راندن چنین هیولاهای قدرتمندی رادارند.

اگرچه هنوز، فورد به‌صورت رسمی، قیمت جدیدترین موستانگ خود را اعلام نکرده است اما یک نکته دیگری نیز که دراین‌بین نامشخص مانده است، وزن این خودروی اسپرت محبوب است.

البته در فوروم هایی که طرفداران و علاقه‌مندان به موستانگ آن‌ها را اداره می‌کنند، گفته‌شده است که موستانگ 2020، چیزی حدود 1916.4 کیلوگرم وزن خواهد داشت. این یعنی موستانگ، یک خودروی سبک‌وزن نبوده و در کنار رقیب‌های هم‌وطن خود مانند دوج چلنجر SRT هلکت(Hellcat) با وزن 2018.4کیلوگرم و شورلت کامارو ZL1 با وزن 1764.4کیلوگرم، می‌توانند جزء سوپراسپرت‌های سنگین‌وزن محسوب شوند.

فورد در طراحی GT500 جدید خود، از طراحی بدنه جت‌های جنگنده الهام گرفته است. به‌طوری‌که می‌توان وجود دریچه‌های هوایی روی کاپوت این موستانگ، دیده شدن یک باله جدید در قسمت عقب خودرو بعلاوه طراحی قسمت جلویی خودرو که ازلحاظ اندازه، می‌توان آن را تقریباً دو برابر آنچه که در نسخه GT350 مشاهده می‌شود، در نظر گرفت.

همچنین فورد برای داخل کابین آن نیز از صندلی‌های مسابقه‌ای موسوم به ریکارو (Recaro)، سیستم صوتی 12 اسپیکر بانام B&O و یک صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی استفاده کرده است.

همچنین در این نسخه خاص از موستانگ، در کنار تمامی مؤلفه‌های جذابی که در طراحی آن له کاررفته و GT500 را تبدیل به یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین خودروی سوپر اسپرت جهان با چهره تهاجمی کرده است، می‌توانیم تغییراتی را در بحث مکانیکی و الکترونیکی خودرو نیز شاهد باشیم.

به‌طوری‌که وجود یک واحد الکترونیکی جدید قدرت رسانی برای فرمان خودرو، هندسه تغییریافته و بازبینی‌شده سیستم تعلیق و قرار گرفتن دیسک های ترمز با نام Brembo در لاستیک‌های این موستانگ که از رینگ های جذاب 20 اینچی بهره می‌برد، همه و همگی از خاص و منحصربه‌فرد بودن این نسخه از موستانگ خبر می‌دهند.

اگرچه قیمت GT500 هنوز اعلام‌نشده است اما می‌توان تاحدودی و بر اساس نسخه‌های قبلی، قیمت آن را پیش‌بینی کرد. از آنجایی که موستانگ شلبی GT350 باقیمت پایه 60,000 دلار به فروش رفته بود، نمی‌توان توقع برچسب قیمتی پایین‌تر از 70,000 دلار را برای موستانگ شلبی GT500 جدید داشت.

در زیر می توانید تصاویر مربوط به موستانگ GT500 2020را مشاهده نمایید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا