مکمل بنزین
خبرداخلی

خریداران خودروهای داخلی و خارجی این روزها به چه نکاتی باید توجه کنند؟

خرید خودروهای داخلی و خارجی این روزها به دلیل رکود بازار و حضور بیش از پیش فعالان به یک مساله اساسی تبدیل شده و به نظر می‌رسد که این حضور بیش از آن که زمینه سالم‌سازی بازار را فراهم کند، بلکه نگرانی‌هایی را بابت معاملات ایجاد می‌کند که سازمان حمایت در اطلاعیه‌ای از جزئیات لازم و مربوط به توجهات لازم در این بازار خبر داد.

به گزارش چرخان، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که این روزها به دلیل رفتار خودروسازان در مظان اتهام سازش با این شرکت‌ها قرار گرفته است، در اطلاعیه‌ای نسبت به خرید خودروهای داخلی و خارجی هشدار داده و از مشتریان خواسته تا نکات گفته شده توسط این سازمان را رعایت نمایند.

خودروهای داخلیاین سازمان بیشترین توجه خود را به شرکت‌هایی داشته که اقدام به فروش اقساطی خودروهای داخلی و خارجی می‌کنند و معمولا مجوز رسمی برای فعالیت لیزینگ و پیش فروش ندارند و مشخص نیست که چگونه به راحتی اقدام به فعالیت این چنینی می‌کنند. این تذکرات سازمان حمایت در حالی است که بخشی از تخلفات توسط خودروسازان صورت می‌گیرد و بایستی این سازمان برای جلوگیری از فعالیت تخلف‌گونه خودروسازان وارد عمل گردد.

1- اولین توصیه این سازمان به مشتریان، عدم مراجعه به شرکت‌هایی است که برخلاف قوانین موجود، اقدام به فروش و پیش فروش و یا ثبت نام برای این موارد می‌کنند. هیچ شرکتی جز شرکت سازنده مجوزی برای پیش فروش نداشته و ثبت‌نام برای فروش یا پیش فروش صرفا توسط خودروساز اصلی صورت می‌گیرد. این سازمان توصیه کرده است که به تبلیغات شرکت‌ها برای پیش‌خرید کوتاه‌مدت یا بلندمدت خودروها توجه نکنند و هیچ مبلغی را به حساب این شرکت‌ها واریز نکنند.

خودروهای داخلی بازار خودرو2- نمایندگی‌های سرتاسر کشور خودروسازان صرفا مجاز به فروش کاردکس‌های خودرو با قیمت رسمی کارخانه هستند و هرگونه دریافت مبلغ اضافی خلاف قوانین بوده و مستحق برخورد قانونی خواهد بود.

3- هر شرکتی برای پیش فروش خودرو نیازمند طی کردن پروسه لازم از وزارت صنعت هست و مجوزات لازم برای پیش فروش خودروهای داخلی و خارجی توسط این وزارت‌خانه صادر می‌شود. به همین دلیل باید توجه گردد که اگر شرکتی مدعی دریافت مجوز از بانک مرکزی یا هر ارگان دیگری است، این مجوزغیرقابل قبول بوده و عملا مجوز رسمی و قابل قبول برای پیش فروش خودرو محسوب نمی‌گردد.

خودروهای داخلی4- هشدار سازمان حمایت نسبت به آگهی‌های پیش فروش و یا فروش اقساطی خودرو است که پیش‌پرداخت خودرو و جمع اقساط قابل پرداخت به قیمت فعلی خودرو رسیده و عملا شرکت ارائه‌دهنده به جای فروش نقدی خودرو در بازار، دردسر فروش اقساطی را به جان می‌خرد که بدیهی است این نوع از آگهی‌ها مشکوک بوده و بایستی استعلام قانونی نسبت به آن صورت بگیرد.

5- به‌طور کلی هرگونه آگهی مربوط به پیش فروش خودروهای خارجی ممنوع بوده و به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای خارجی عملا شرکتی امکان فروش این چنینی را نخواهد داشت. به همین دلیل به مردم کشورمان توصیه می‌گردد که به هیچ وجه به آگهی‌های پیش فروش خودروهای خارجی توجهی نشود.

بازار خودرو برگ سبز خودرو ازار خودروی عراق تنظیم سند خودرو داخلی6- در صورت مشاهده تخلفات مربوط به آگهی‌های ممنوعه و یا هر گونه تخلف دیگر، مراتب را از طریق مراکز ذیصلاح پیگیری کرده و اطلاع دهند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا