مکمل بنزین
خبرداخلی

رنو، برلیانس و آریو دیگر در ایران تولید نخواهند شد!

موضوع تولید خودروهای مونتاژی در ایران از سال گذشته به یک چالش بزرگ برای خودروسازان تبدیل شده و خودروسازان کشورمان عملا امکان ادامه تولید ندارند و بایستی پاسخگوی هزاران مشتری پیش خریدکننده این محصولات باشند. هر از چند گاهی شایعاتی در مورد این محصولات خارجی شنیده می‌شود که طبق آخرین اخبار می‌توان گفت که امکان ادامه تولید این محصولات به طور قطع وجود ندارد!

به گزارش چرخان، چیزی نزدیک به 50 هزار مشتری برای محصولات خانواده رنو، برلیانس و خودروی آریو وجود دارد که دو خودروساز بزرگ کشورمان عملا قادر به تحویل این تعهدات نیستند و مشخص نیست که آیا امکان راضی کردن این مشتریان وجود دارد یا خیر! تلاش‌های ایران‌خودرو برای راضی کردن خریداران خانواده رنوی این شرکت تا حدود زیادی موفقیت آمیز بوده ولی قصه در گروه خودروسازی سایپا به مراتب بغرنج شده است!

تاریخچه رنو فرانسه ساندروگروه خودروسازی سایپا چندین بار برای منصرف کردن مشتریان دارای حواله رنو و برلیانس وارد عمل شد و پیشنهاداتی را برای این مشتریان ارسال کرد. این پیشنهادات مرحله به مرحله دارای امتیازات بیشتری بود و به معنای دیگر اینکه پیشنهاد خود را به قول معروف “چرب” کرد ولی مشتریان که به خوبی به این روند صعودی شرایط تبدیلی پی برده بودند، تا به حال در برابر این شرکت مقاومت کرده و خبرها حاکی از آن است که هنوز بخش عظیمی از مشتریان حاضر به پذیرش پیشنهادات نشدند!

حالا گروه سایپا در اطلاعیه جدید بازهم مشتریان دارای حواله خرید محصولات رنو، برلیانس و آریو را فراخواند تا با قبول شرایط تبدیلی یا انصراف از خرید ارائه شده، شرایط را برای تعیین وضعیت حواله‌ها مهیا کنند! این پیشنهادات در حالی است که حالا قیمت بسیاری از این محصولات با افت قابل توجهی در بازار روبرو شده و این موضوع باعث شده تا احتمال پذیرش مشتریان بالا رود.

پراید برلیانس سایپااز سوی دیگر اینکه گروه سایپا در این اطلاعیه اعلام کرده است که شرکت‌های رنو و برلیانس هیچ‌گونه همکاری برای تولید خودرو و ارسال قطعات انجام نمی‌دهند و الحاقیه‌های قبلی که خبر از تولید در یکسال آتی می‌داد، کن لم یکن تلقی شده و همه مشتریان باید برای تبدیل وضعیت سفارتشان اقدام نمایند.

گفتنی است که پیشنهادات این شرکت در مورد خودروهای مذکور در حال حاضر به گونه‌ایست که سود چندانی نصیب مشتریان نمی‌شود و احتمالا پذیرش دریافت جریمه تاخیر و سود مشارکت بالای اعلامی سایپا، گزینه جذابی برای بسیاری از مشتریان باشد. از سوی دیگر اینکه گروه سایپا و علی‌الخصوص زیرمجموعه پرحاشیه این شرکت یعنی پارس خودرو در حال حاضر با مشکلات بزرگ تولید روبرو بوده و محل درآمدی این شرکت صرفا از تولید خودروهای خانواده پراید است که به صورت کارمزدی از گروه سایپا دریافت می‌نماید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. آقا جمع کنید این بساط مسخره بازی رو. مردم رو هم مثل خودتون ایکس فرض نکنید. خودروسازی ایران خیلی وقته مرگ مغزی شده، به زور هزار کلک و مسخره بازی دارن سرپا نگهش میدارن. کار این فصل تمومه و به پایان رسیده اینقدر مردم رو بازی ندید.

  2. با عرض سلام همسرم درتاریخ 20تیرماه 97 باواریز مبلغ 33میلیون پیش پرداخت جهت تحویل یک دستگاه خودرو سواری برلیانس H330اتومات باقرادادی قطعی ومشارکت درتولید تحویل مهرماه 97 منعقد که تاکنون شرکت سایپا بابی برنامه ای وضعف مدیریت به تعهدات خود عمل ننموده لذا باتوجه به شکواییه ای که دروزارت صنعت ومعدن تنظیم وبه شماره پرونده 98-16867 جهت رسیدگی به حوزه مدیریت شرکت سایپا خودرو ارسال که زمان طولانی ازاین موضوع گذشته که گویا کارشناس رسیدگی آقای میرنورالهی که بارها پیگیر بوده ام بی توجه وپاسخگو نبوده امیدوارم متصدیان ذیربط هرچه سریعتر به خود آمده وباتوجه به دستورات قوه محترم قضاییه بیشترازاین موجب نارضایتی واجحاف حقوق شهروندی وضرر مالی وروحی مشتریان نگردند وبه تعهدات خود ورضایت کامل متقاضی عمل نموده و خریداران راکه ازاین بی اعتمادی وبی تعهدی گریزان ننمایند

  3. سلام ارسال نظر یا شکایت ما گویا به گوش مسئولین ذیربط رسانده نمی شود لطفآ ازآنها پاسخ لازم درخواست شود ضمنآ اگر هدفشان درشرکت سایپا ومدیریت جدید رفع مشکل ورضایت مشتریان وحفظ اعتبار شرکت سایپاخودرواست دوپیشنهاد ساده وعملی میتواندبدون هیچگونه محدویتی انجام 1-ثبت نامی تیرماه97انواع برلیانس خریدآماده ان ازشرکت چینی شامل تحریم نبوده 2-درخصوص اطلاعیه جایگزین برلیانس به سراتو باقیمت تاریخ ثبت نامی هرچه سریعتر بخشنامه صادر وحداقل به تعهدات خود پایبندبوده وموجب ضررمالی وروحی که جبران ناپذیراست گرفته شود آقایان مدیر عامل وهیئت مدیره جدید لطفآ دستورات مقتضی مبذول فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا