مکمل بنزین
تحلیلیخبر

قیمت خودرو در روزهای آینده کاهش می‌یابد؟

قیمت خودرو در ماه‌های اخیر روند متعادلی به خود گرفته است و نوسانات آن‌چنانی سال گذشته و حتی ابتدای سال از بین رفته است. حالا با بازگشت خودروسازان از تعطیلات تابستانی عملا انتظارات برای کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو بیشتر شده و به نظر می‌رسد که این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی و خارجی در انتظار اتفاقات و تحرکاتی است که خودروسازان وعده دادند و به نظر می‌رسد در صورتی که حتی اگر بخشی از این وعده‌ها عملیاتی گردد، میتوان شاهد ریزش قیمت چند درصدی در بازار باشیم و کمی از قیمت‌های فعلی کاسته شود.

بهترین خودروها در رده قیمتی 90 تا 130 میلیون تومان کدام است ؟البته دلالان در حال حاضر در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کنند و با تمام قوا در حال مدیریت بازاری هستند که هر لحظه به بالا یا پایین خواهد رفت و زور دلالان در روزهای آتی به پایان خواهد رسید. حالا یا بازار به سمتی خواهد رفت که دلالان را قوی‌تر می‌کند و یا به سمتی می‌رود که عملا ابهت دلالان را از بین خواهد برد و با هم‌سطح شدن قیمت عرضه و تقاضا، رونق به این بازار باز خواهد گشت.

از جمله مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم مساله انتظارات تورمی فروشندگان خودرو بوده که حاضر به کاهش قیمت خودرو نیستند و در مقابل نیز خریداران به این تصور که قیمت خودرو بیش از پیش کاهش پیدا خواهد کرد، دست از خرید برداشتند. اما خودروسازان وعده دادند که به زودی تعداد زیادی از خودروهای معوق را تحویل خواهند داد و این تعداد از تحویل خودرو تاثیر قابل توجهی در بازار خواهد داشت و قیمت خودرو را کاهش می‌دهد.

بهترین خودروها در رده قیمتی 90 تا 130 میلیون تومان کدام است ؟همچنین گفتنی است که ثبات در بازار ارز باعث شده تا بسیاری از افراد و دلالان قید حضور در این بازار را بزنند. این دلیل مهم‌تر از آن چیزی است که شاید تصور می‌شود و قطعا سفته‌بازی‌های موجود در بازار خودرو مهم‌ترین علتی است که باعث شد تا پراید به قیمت‌های بالای 50 میلیون تومان رسیده و یا رکوردهای عجیب و غریبی برای محصولات داخلی ثبت گردد.

کارشناسان معتقدند که در صورت تصمیم‌گیری به موقع وزارت صنعت برای مکلف‌کردن خودروسازان به تکمیل خودروهای ناقص، احتمالا وضعیت تا به این مقدار وخیم نمی‌شد و زودتر از این‌ها می‌توانستیم تعادل را در بازار شاهد باشیم. حالا باید دید که آیا خودروسازان با توجه به مشکلات فراوانی که دارند، وعده‌هایشان را عملی خواهند کرد یا بازهم با یک بدقولی جدید، شاهد یک شوک جدید در بازار خواهیم بود؟

بهترین خودروها در رده قیمتی 90 تا 130 میلیون تومان کدام است ؟گفتنی است که این روزها ایران‌خودرو با توجه به مشکلات مدیریتی بسیار زیاد، عملا در شرایط طبیعی نبوده و با یک عدم ثبات بسیار جدی روبرو است! این شرکت برای طبیعی نشان‌دادن اوضاع و متعادل کردن بازار محصولاتش، اقدام به ارائه شرایط فروش اقساطی برای خودروهایش کرد که البته از استقبال چندان خوبی نیز برخوردار نشد و شایعاتی پیرامون عدم توانایی این شرکت برای تحویل خودروها در فضای مجازی پیچیده است.

شنیده‌ها از خودروسازان نشان می‌دهد که به زودی شاهد ارائه یک شرایط پیش‌فروش بلندمدت خواهیم بود که به کنترل نقدینگی در بازار خودرو کمک شایان توجهی خواهد کرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا