مکمل بنزین
تحلیلیخبر

آیا برکناری مدیران خودروساز منجر به کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود؟

اتفاقات مدیریتی و ورود قوه قضاییه به ایران‌خودرو جز اخبار داغ این روزهای فضای رسانه‌ای کشور شده و کمتر کسی است که اخبار مربوط به این خودروساز را نشنیده باشد. اما این اتفاقات بیشتر از آنکه در زمینه مدیریت ایران‌خودرو مهم باشد، تاثیراتی را در بازار خودروهای داخلی به همراه خواهد داشت که به نظر می‌رسد باید در شهریورماه منتظر این تاثیرات باشیم.

به گزارش چرخان، افزایش خودسرانه قیمت خودرو توسط مدیرعامل ایران‌خودرو باعث شد تا حکم برکناری ایشان توسط وزارت صنعت امضا شود و البته شایعاتی که در فضای مجازی پیرامون این اتفاقات مطرح گردید ولی صحت و سقم آن مشخص نشد. اما این اتفاق صرفا برای ایران‌خودرو رخ نداد و دو مدیر ارشد گروه خودروسازی سایپا نیز با این مشکل روبرو شده و خبر دستگیری این دو مدیر در رسانه‌های اقتصادی منتشر شد.

خودروهای داخلی خرید خودرو معاینه فنی خودروهای داخلی پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایداین اتفاقات نشان داد که نهادهای قضایی و قانونی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شروع به فعالیت کرده‌اند و هر کسی که قصد بهم‌ریختن بازار خودرو را داشته باشد، با سدی به نام قوه قضائیه روبرو خواهد شد. البته با انتشار این خبر و همچنین سرعت گرفتن تحویل خودرو توسط خودروسازان، شاهد کاهش اندک قیمت خودروهای داخلی در بازار بودیم و تاثیر اولیه خود را به همراه داشت.

البته شنیده‌ها حاکی از این است که سایپا وضعیت بهتری در تحویل خودرو داشته و علیرغم تعطیل بودن این شرکت، روزانه صدها خودرو فاکتور می‌شوند و مشتریان دارای حواله خرید به خودروی خریداری شده خود می‌رسند. کارشناسان معتقدند که در صورت ادامه‌دار بودن اقدامات قوه قضاییه و برخورد با مفسدین اقتصادی باعث خواهد شد تا تحرکات مشکوک در بازار کاهش یافته و تعادل بازار ادامه‌دار باشد.

آزادسازی قیمت خودرو قیمت جدید خودروهای داخلیهمچنین یکی دیگر از دلایل مربوط به کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار به دلیل وضعیت پیش آمده برای مدیران خودروسازان کشورمان، ترسی است که در سطوح مدیریتی این خودروسازان ایجاد شده و فعالیت‌های قابل توجهی برای بهبود اوضاع انجام خواهد شد. شنیده‌ها از خودروسازان نشان می‌دهد که با توجه به جدیت قوه قضاییه در برخورد با تخلفات موجود، این شرکت‌ها هفته آینده از چندین شرایط فروش اقساطی رونمایی خواهند کرد که محصولات پرطرفدار عرضه شده و بازار خودروهای داخلی به تعادل نسبی برسد.

همچنین از دیگر شنیده‌ها در مورد خودروسازان، عرضه سنگینی است که احتمالا در شهریورماه انجام خواهد شد و بخش عظیمی از خودروهای معوق این شرکت‌ها در شهریورماه به مشتریان تحویل داده خواهد شد. ارقام شنیده‌شده از خودروسازان چیزی در حدود 100 هزار خودرو است که در صورت صحت این عدد، کاهش قیمت 20 تا 30 درصد بعضی از خودروهای داخلی کمترین اتفاقی است که احتمالا شاهد آن خواهیم بود.

ایران‌خودرو و سایپا خودروسازان فروش فوری سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرو فروش فوریبه تازگی گروه خودروسازی خودروهای داخلی در بحبوحه مشکلات مدیریتی خود از یک شرایط فروش اقساطی رونمایی کرده که بعد از گذشت یک‌ماه دارای تسهیلات 10 درصدی بود و از سوی دیگر اینکه گروه سایپا نیز در هفته‌های اخیر، فعال‌ترین شرکت خودروساز بوده است.

کارشناسان و مسئولین بازار خودرو نیز بر این نکته معتقد هستند و پیش‌بینی تمامی فعالان بازار این است که در صورت عدم ایجاد رخداد جدید در صنعت خودروسازی کشور، احتمالا در شهریورماه شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا