مکمل بنزین
تحلیلیخبر

خودروسازان جاده مخصوص به سزای جاه طلبیشان می‌رسند؟

خودروسازان کشورمان که اغلب در جاده مخصوص کرج فعالیت دارند، این روزها به محلی برای رفت و آمد مقامات قضایی تبدیل شده‌اند و اخبار مربوط به دستگیری مدیران این شرکت‌ها به نقل محافل خبری تبدیل شده است. اما این خودروسازان در حالی در تله قوه قضاییه افتاده‌اند که سال‌ها با جاه طلبیشان، آرزوی خودرودار شدن را برای بسیاری از مردم به یک ناممکن تبدیل کردند!

به گزارش چرخان، روزگار صنعت خودروسازی کشورمان به یک عرصه و وادی جدید وارد شده است و فعالان بازار خودرو معتقدند که در صورت ادامه‌دار بودن وضعیت فعلی، احتمالا شاهد تحولات بسیار خوبی در این صنعت خواهیم بود و خودروسازان ما به زودی به بنگاه‌های تبدیل خواهند شد که نه جایگاهی برای جولان مدیران فاسد، بلکه به نهادهایی مبدل می‌شوند که جوانه‌های امید اقتصادی کشور شکوفه خواهند زد.

تعهدات خودروسازانجاده مخصوص کرج این روزها در حالی به یک ورطه مبارزه با فساد اقتصادی تبدیل شده است که صنعت خودروسازی کشور به شدت به این پاکسازی نیاز داشت و مدیران فاسد خودروسازان عملا در زمانه تحریم‌های شدید اقتصادی، تحریم‌گری پشت پرده داخلی را بر عهده داشته و به قول معروف خنجر از پشت می‌زدند!

بسیاری از اهالی بازار معتقدند که اگر آمریکا یک دشمن رو در روی ماست، مدیران فاسد خودروسازان و حتی می‌توان گفت که مدیران فاسد اقتصادی در کل صنایع کشور، دشمنانی هستند که از پشت خنجر می‌زنند و وجودشان حتی از وجود آمریکا و دیگر دشمنان مضرتر خواهد بود!

تحویل خودروسازی خودروسازان صنعت خودروسازی ایران قطعه سازانشنیدن شایعاتی پیرامون اینکه یک مدیر خودروساز با چند نمایندگی خاص زد و بند داشته و برای بالا بردن قیمت محصولاتش برنامه‌ریزی کرده چیزی نیست که بتوان به همین راحتی از کنارش گذشت! اینکه در یکی دیگر از خودروسازان عملا تحویل خودروهای آماده صرفا برای بعضی از مشتریان انجام شود و به قول معروف پارتی‌بازی‌های عجیب در آن وجود داشته باشد، مساله‌ای نیست که بتوانیم به راحتی بگوییم و از کنارش عبور کنیم!

حالا جاده مخصوص در یک غربال ویژه‌ایست که قوه قضاییه آن را شروع کرده و شنیده‌ها از بازار نیز نشان می‌دهد که بعضی از دلالان معروف بازار به شدت از این ماجرا ترسیده‌اند و در حال پاکسازی فعالیشان هستند. بازار خودرو این روزها شاهد عرضه قابل توجه خودرو بوده و به نظر می‌رسد که اقدامات ریاست جدید قوه قضاییه به خوبی توانسته لرزه بر اندام مفسدین این حوزه بیاندازد.

خودروسازان - حامد محمدیالبته اقدامات قوه قضاییه در حالی انجام شده که چندی پیش هشدارهای ضمنی به فعالیت‌های غیرقانونی این شرکت‌ها صادر شده بود ولی گویا مدیران این خودروسازان به این هشدارها بی توجه بودند و اقدامات اصلاحی را انجام ندادند که قوه قضاییه را برای ورود عملیاتی به این حوزه، توجیه کرده است.

البته کارشناسان بازار خودرو معتقدند که پیچیدگی‌های فساد در صنعت خودروسازی کشور به قدری هست که اقدامات قوه قضاییه در کوتاه مدت جوابگو نخواهد بود و بایستی به طور کلی و ریشه‌ای اقدام به اصلاح نظام خودرویی کشور نمود. در حال حاضر ساختار این صنعت مشکل داشته و البته بدیهی است که اقدامات فعلی قوه قضاییه بسیار موثر بوده و خواهد بود ولی نیازمند تدبیر اساسی مجلس و دولت است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام،
    به دور از هرگونه جناح گرایی، یه لحظه فکر کنید به انتخابتون در سال 96. مردم علیرغم اینکه در طی سالهای 92 تا 96 چیزی جز تنبلی و بی کفایتی و دروغ از این دولت ندیدن باز هم درگیر مسائل متفرقه و جناحی شدند. گول عوامفریبی این دولت رو خوردن و به کسانی رای دادن که اگه خوشبینانه نگیم خائن هستن، بلکه میتونیم بگیم یه عده آدم تنبل و تنبل و تنبل و بی کفایت و فاسدن که فقط از راه عوامفریبی و شعارهای الکی، کارشون رو جلو میبرن. وضعیت خودرو و بازار ارز نمونه بارز مدیریت این جماعته.خواهش میکنم از تمام مردم، بدور از هر گونه جناحگرایی و شعارگویی، به آدمهایی رای بدن که واقعا کار دارن میکنن، نه اینکه تو چشم ما زل بزنن و دروغ بگن.

  2. خدالعنت کند انهایی که خودروی بی کیفیت تولید میکنند و قیمتها را تحت قانون جنگل خودسرانه بالا بردند خدا در هردو عالم لعنتشان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا