مکمل بنزین
تحلیلیخبر

عظیم خودرو کماکان بر طبل بی‌اعتباری خودروسازی کشورمان می‌کوبد!

بازار خودروهای چینی که با تحریم‌های صنعت خودروسازی کشور به شدت رونق گرفت و بسیاری از شرکت‌ها برای استفاده از موقعیت پیش آمده وارد این حوزه شدند، حالا به یک پاشنه آشیل برای بازار خودروی کشور تبدیل شده که شرکت‌هایی هم‌چون عظیم خودرو در این بین نقش بسیار پررنگی دارند!

به گزارش چرخان، عظیم خودرو از آن جمله شرکت‌هایی است که با یک سابقه بسیار بد در بازار خودروی کشورمان کماکان بر طبل بی اعتباری و عدم اطمینان به صنعت خودروی کشور می‌کوبد و گویا نهادهای قضایی که این روزها به شدت درگیر خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی سایپا و ایران‌خودرو هستند، توجهی به فعالیت‌های این شرکت ندارند!

عظیم خودرو که چند وقتی بود به دلیل عملکرد بدش در گذشته و مشکلاتی را که در زمینه واردات خودروهای خارجی پیش آورد، ساکت و بی سر و صدا به فعالیتش ادامه می‌داد وارد عرصه مونتاژ خودروهای چینی از جمله هن‌تنگ و فوتون ساوانا شد ولی علیرغم اینکه خبرهای زیادی از راه اندازی خط تولید این شرکت منتشر شد و روابط عمومی این شرکت فعالیت‌های زیادی را برای مثبت جلوه‌دادن فعالیت این شرکت داشت ولی عملا شاهد اتفاق مثبتی از این شرکت نبودیم و مشتریان این مونتاژگر محصولات بی کیفیت، گرفتار شکایت و دادگاه شده‌اند!

بسیاری از این مشتریان این شرکت در حالی به شدت از بدقولی‌های عظیم خودرو ناراضی هستند که این شرکت کماکان معتقد به فعالیت بدون اشکال خود بوده و وعده‌های جدیدی را برای تحویل خودرو به ایشان می‌دهد. یکی از مواردی که مشتریان عظیم خودرو به آن اشاره دارند مساله قراردادی‌است که با آنها بسته شده و علیرغم توضیحاتی که به مشتریان ارائه شده، قرارداد مشارکت در تولید بوده و عملا این شرکت به راحتی می‌تواند قیمت تمام شده را با توجه به وضعیت فعلی تغییر داده و مبلغ بیشتری را از مشتریان دریافت نماید!

یکی از مشتریان این شرکت می‌گوید که عظیم خودرو هنگام فروش خودرو مدعی بوده که هن تنگ ایکس7 را با قیمت 188 میلیون تومان به آنها تحویل خواهد داد ولی حالا این شرکت مدعی شده که بایستی مشتریان مابه‌التفاوت مبل پرداختی تا رقم 420 میلیون تومان، قیمت تمام شده خودرو بپردازند که طبیعتا با توجه به نوع قرارداد منعقد شده مشکلی نخواهد داشت ولی فاصله این رقم و قیمت خودروهای به مراتب با کیفیت‌تر از هن تنگ به گونه‌ایست که مشتریان احساس بدی نسبت به اقدامات شرکت مذکور دارند.

از سوی دیگر اینکه مشتریان این شرکت معتقدند که با وجود 3700 مشتری و تعهدات بسیار زیاد این خودروساز، از آنها درخواست وجه اضافه هم شده است. البته این واریز وجه باید توسط همه این 3700 نفر انجام گردد که طبیعتا یک اتفاق بسیار سخت خواهد بود. عظیم خودرو به این مشتری گفته است که پس از واریز وجه توسط مشتریان، قطعات لازم از چین سفارش داده خواهد شد و تکمیل خودروها انجام می‌شود ولی به دلیل عدم همکاری مشتریان، سرمایه‌گذار جدیدی جذب شده و خودروها با رقم تمام شده 420 میلیون تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

خودروسازی عظیم خودرویکی دیگر از مشتریان و خریداران محصولات این خودروساز می‌گوید که بدقولی یکی از اتفاقات تکراری است که در این خرید تجربه کرده‌اند و تکلیف این مشتریان مشخص نیست! از سوی دیگر اینکه شنیده‌ها از نهادهای قضایی بدین صورت است که عظیم خودرو در حالی هزاران تعهد برای خود ایجاد کرده است که مجوز صادر شده برای پیش فروش محصولاتش صرفا 150 عدد بوده و چیزی در حدود 7 هزار میلیارد ریال مقدار شکایتی است که از این شرکت که به نهادهای قضایی رسیده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. بعضی ها هم حقشونه…. از همون اول فکر نمیکنن ماشین چینیه و بی کیفیت و بدتر از همه این شرکت بدنام….؟؟؟؟

    1. سلام
      وقت بخیر
      توی این مطلب شما مطلب مثبتی از این شرکت می بینید؟
      ما به وقتش تعریف می کنیم اگر تعریف کردنی باشه، به وقتش وقتی ببینیم مشکلی داره هم نقدش می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا