مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا این،تبدیل به نهایت خودروهای اسپرت بی ام و خواهد شد؟

بی ام و تنها بر روی این نکته که خودروهای تولیدی‌اش از نظر موتوری و قوای محرکه قدرتمند باشند تمرکز نکرده و نمی‌کند. بلکه این شرکت باواریایی، می‌خواهد مطمئن شود که همیشه تعدادی محصول فوق جذاب باقدرت بسیار بالا و ظاهری خیره‌کننده در اختیار دارد.

همچنین ممکن است این شرکت، قلب تپنده تولیدی خود را نیز به شرکت‌های دیگر خودروساز قرض بدهد. درست مانند همان قلب تپنده 3 لیتری توربوشارژ 6 سیلندر موسوم به B58 بی ام و که در تویوتا سوپرا، یکی از پرفروش‌ترین، جذاب‌ترین و قدرتمندترین سوپراسپرت های جهان آرام‌گرفته است. درواقع، سوپرا را می‌توان همان بی ام و ژاپنی دانست که تنها برند این شرکت آلمانی را روی خود نمی‌بیند.

اما همین تویوتا سوپرا با موتور بی ام و، ممکن است به‌زودی با رقیبی جدی و قدرتمند روبرو شود که وایزمن (Wisemann)، خودروساز آلمانی به‌تازگی تیزری از آن را منتشر کرده است.

درواقع این سوپراسپرت جدید، از سال 2017 و درست هنگامی‌که شرکت وایزمن خود را از ورشکستگی نجات داد و شراکت خود را با بی ام و اعلام کرد آماده معرفی بوده است. با توجه به تصویر تیزر، این خودرو با چهره کلاسیکی همراه خواهد بود که در دیگر محصولات وایزمن مشاهده‌شده است.

یک خودروی دو-درب با طراحی سبک اسپرت که ازنظر زیباشناختی، به طراحی‌های خودروهای کلاسیک بازمی‌گردد. همچنین قرار است این خودروی اسپرت جدید، در موتورشو 2019 فرانکفورت که از 12 شهریور آغاز به کار خواهد کرد، معرفی رسمی شود.

آخرین خودروی وایزمن قبل از این سوپر اسپرت جدید، خودرویی بانام GT MF4-CS بود که با یک موتور 8 سیلندر بی ام و قدرت دهی می‌شد. موتوری که می‌توانست قدرت 420 اسب بخار را تولید کرده، در زمان تنها 4.4 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی آن نیز به عدد 293 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

این مدل جدید نیز از یک قلب تپنده 4.4 لیتری با توربو دوقلو، بانام S63 استفاده می‌کند که یک موتور 8 سیلندر قرارگرفته در M5 فعلی بی ام و بوده و می‌تواند با تولید کردن قدرتی بین 600 تا 625 اسب بخار، بسیار سریع‌تر از خودروی مدل قبلی وایزمن باشد.

در خودروی M5، قدرت تولیدی از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار به چهارچرخ (AWD)، منتقل می‌شود. دیگر اطلاعات مانند قیمت و حتی نام این خودروی جدید، هنوز مشخص نشده که باید تا موتورشو فرانکفورت منتظر ماند تا اطلاعات نهایی در مورد این خودروی بی ام و-وایزمن به دست بیاوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا