مکمل بنزین
گوناگونخبر

پژو 3008 هیبرید باقدرت 296 اسب بخار رونمایی شد

پژو اطلاعات و جزئیات نهایی از مدل 3008 جی تی هیبرید خود را که یک نسخه پلاگین هیبرید از شاسی‌بلند محبوب این شرکت فرانسوی بوده و قرار است در پایان سال 2019 به فروش برود را اعلام کرده است.

نسخه هیبرید 4 از خودروی 3008 توسط ترکیبی از موتورهای بنزینی و برقی قدرت دهی می‌شود. به‌گونه‌ای که موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ باقدرت 197 اسب بخار در کنار دو عدد موتوربرقی باقدرت 108 اسب بخار، وظیفه رساندن قدرت به زیر پای راننده را بر عهده‌دارند. یکی از این موتورهای الکتریکی، روی محور عقب خودرو سوار شده و سیستم چهارچرخ محرک (e-AWD) را فراهم می‌کند. شتاب صفرتا صد کیلومتر بر ساعت 3008 هیبرید،6.5 ثانیه است.

نسخه برقی از پژو 3008 دارای یک بسته باتری 13.2 کیلووات ساعتی است که این باتری‌های می‌توانند تا حداکثر مسافت 58 کیلومتر را تنها با اتکا به موتورهای برقی فراهم کرده و با استفاده از یک ایستگاه شارژ استاندارد 7 کیلووات ساعتی، در کمتر از 2 ساعت، به‌صورت کامل شارژ شوند.

پژو 3008 هیبرید 4 جدید با ویژگی‌های زیادی به‌عنوان شاخصه‌های استاندارد همراه شده که شامل روکش‌های خاکستری‌رنگ از جنس آلکانترا، تریم از جنس درخت بلوط، کروز کنترل تطبیقی به همراه دکمه‌های دستوری Stop & Go و همچنین راهنمای حفظ خودرو بین خطوط و دیگر امکانات امروزی است.

یک نسخه چرخ جلو محرک (FWD) نیز مدت کوتاهی پس از تولید اولیه هیبرید 4 به بازارهای جهانی واردشده که شامل موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو باقدرت 177 اسب بخار و یک موتوربرقی است که مجموع قدرت 221 اسب بخار را تحویل راننده می‌دهند.

طبق گفته‌های مدیر بخش اجرایی پژو در بریتانیا،3008 شاسی‌بلند جی تی هیبرید 4 قدم بعدی این شرکت در مسیر برقی سازی خودروها است. خودروی که با مدل‌های کاملاً جدید و برقی 208 و 2008 شاسی‌بلند همراه شده و می‌تواند فلسفه این شرکت در انتخاب دلخواه قوای فنی را اجرایی کند. به‌گونه‌ای که مشتریان 3008 جدید می‌توانند از بی موتور بنزینی و دیزل بهینه و مدرن و همچنین نسخه پلاگین هیبرید این خودرو، هرکدام را به‌دلخواه انتخاب کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا