مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا و سوزوکیِ؛ رقیب‌هایی که همکار شدند!

شرکت‌های هم‌وطن تویوتا و سوزوکی به‌تازگی، همکاری بزرگ و جدیدی را آغاز کرده‌اند که به هر دو شرکت این اجازه را می‌دهد تا در سهام شرکت دیگر سهیم شده و بتوانند هزینه خود را صرف خودروهای خودران، انتقال قوای محرکه و دیگر سیستم‌های موردنیاز کنند.

جزئیات مربوط به این همکاری سوزوکی-تویوتا شامل سرمایه‌گذاری 910 میلیون دلاری تویوتا با در اختیار گرفتن 4.94 درصد از سهام سوزوکی و هم‌چنین سرمایه‌گذاری 452 میلیون دلاری سوزوکی در تویوتا و در اختیار گرفتن 0.2 درصد از سهام این شرکت ژاپنی می‌شود.

هر دو شرکت ژاپنی خودروساز در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که با فائق آمدن بر مشکلات و چالش‌هایی که بر سر صنعت خودروهای خودران و مسیر تکامل آن‌ها وجود دارند، می‌خواهند این توافق را در حین هماهنگی و کمک به یکدیگر در این زمینه ادامه داده و کماکان دو رقیب نیز در صنعت خودروسازی باقی بمانند.

حدود 6 ماه قبل و در ماه مارس سال 2019، هردوی این شرکت‌های گفته بودند که تویوتا قرار است تخصص خود درزمینهٔ خودروها و قوای محرکه برقی را در اختیار این قرارداد گذاشته و سوزوکی نیز با ارائه دادن آخرین قلب‌های تپنده تولیدی خود، آن‌ها را برای خودروهای کوچک و کامپکت آماده‌سازی نماید.

اولین محصول از این قرارداد 1.362 میلیارد دلاری مشترک بین این دو شرکت، شامل تعدادی از خودروهای سوزوکی هیبرید برای بازار اروپا بوده که بر پایه پلتفرم تویوتا راو 4 و کرولا واگن ساخته خواهند شد. تویوتا نیز در مقابل، قرار است موتورهای طرح سوزوکی را در کارخانه خود در کشور لهستان به تولید برساند.

همچنین این دو شرکت خودروسازی ژاپنی، با یکدیگر برای تولید خودروهای هیبریدی که بازار هندوستان را هدف قرارگرفته‌اند در راستای همین قرارداد همکاری کنند.

جالب است بدانید که شرکت تویوتا، قبل از این قرارداد نیز مالک برند دایهاتسو و هینو موتورز بوده و 16 درصد از سهام سوبارو ژاپن و همچنین 5 درصد از سهام مزدا را در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا