مکمل بنزین
گوناگونخبر

1000 قطعه مجزایی که مک لارن اسپیدتیل را بوجود آورده‌اند!

آمالگام (Amalgam) نام شرکتی است که اگرچه شاید تاکنون نام آن را نشنیده باشید اما توانسته با خلاقیت خود و ساخت مدل‌هایی جذاب از سوپراسپرت‌های جذاب که باقیمت‌های بسیار بالایی نیز تولید و عرضه می‌شوند، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

برای مثال، یکی از طرح‌های این شرکت، خودروی مک لارن اسپیدتیل بوده که باقیمت 15,025 دلار عرضه می‌شود. خودرویی که با نسبت یک‌ به‌ هشت ساخته‌شده و دارای بیش از 1000 قطعه مجزاست. قطعاتی که در این ویدئو، می‌توانید آن‌ها را مشاهده نمایید.

در این فیلم ابتدا یک طرح کلی از شاکله اصلی خودرو را مشاهده می‌کنید که توسط قطعات مختلف اطرافش محاصره‌ شده است. سپس به بیش از 1000 قطعه‌ای می‌پردازد که برای ساخت یک مدل یک‌ به‌ هشت از مک لارن اسپیدتیل نیاز است. چرخ‌ها، قطعات مربوط به سیستم تعلیق، فریم‌های صندلی و دیگر قطعات که به‌خوبی قابل‌شناسایی هستند. سپس در نهایت، این قطعات با یکدیگر ترکیب‌شده و خودروی مدلی را تشکیل می‌دهند که از ابرخودروی جذاب اسپیدتیل الهام گرفته است.

آمالگام، مدل مک لارن اسپیدتیل خود را در ماه اکتبر سال 2018 و در لندن رونمایی کرد که نمونه اولیه برای فروش آن در ماه نوامبر 2019 (حدود 2 ماه دیگر) از راه خواهد رسید. در واقع برای ساخت چنین مدلی، شرکت مک لارن اجازه دسترسی آمالگام به طراحی اصلی خودرو را داده و حتی مهندسان این شرکت بر طرح نهایی نیز نظارت داشته‌اند.

درنهایت نیز، حاصل تلاش مک لارن و آمالگام، یک خودروی مدل فوق جذاب و خیره‌کننده شده است که ارزش آن از یک مدل اسباب‌بازی و یا یک نمونه ساده کلکسیونی، بسیار بیشتر است. درواقع برچسب قیمتی 15,025 دلاری این مدل که عدد بسیار بالایی برای یک خودروی مدل محسوب می‌شود، گواه این قضیه است.

نمونه اصلی خودروی مک لارن اسپیدتیل یک ابرخودروی نسخه محدود هیبرید است که مک لارن تنها 106 عدد از آن را تولید می‌کند. نهایت قدرت خروجی آن نیز 1,035 اسب بخار بوده و می‌تواند به در زمان 12.8 ثانیه به‌سرعت 300 کیلومتر بر ساعت رسیده و سرعت نهایی آن نیز عدد 402 کیلومتر بر ساعت است. قیمت این سوپر اسپرت جذاب عدد بسیار بالای 2,240,000 دلار است.

اسپیدتیل شرکت آمالگام نیز یک شاهکار هنری محسوب می‌شود که هر نمونه فروشی آن با یک جعبه مخصوص لوکس مشکی‌رنگی که از فیبر کربن یا چرم برای محافظت استفاده می‌کند، همراه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا