مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

نگاهی به 10 سوپر اسپرت برتر سرزمین خورشید تابان!

خودروهای ژاپنی با هر برندی که باشند و در هر جای جهان که به فروش بروند، جدای از بحث رقابتی با دیگر خودروسازان، به قابلیت اعتماد بالا، کیفیت و قیمت مناسب خود شاخته می شوند. اما این را نیز باید دانست که خودروسازان سرزمین خورشید تابان، در کنار ساخت خودروهای اقتصادی عامه پسند، خیلی خوب بلدند که چگونه سوپراسپرت های جذاب و پرقدرتی را نیز تولید کرده و به رقابت با برندهای دیگر بفرستند.

در طول سال ها، تعدادی خودروهای افسانه ای ژاپنی بوده اند که هر یک با ویژگی های خاص خود و شاخصه های منحصر به فردی که درون خود داشته اند، نام خود را برای همیشه درصنعت خودروسازی جاودان کرده اند. سوپراسپرت هایی مانند داتسون 240Z، مزدا RX-7، تویوتا سوپرا، اولین نسل از آکورا NSX، نیسان جی تی آر،ت ویوتا MR2، مزدا میاتا نسخه اصلی و بسیاری از خودروهای جذاب دیگر که هر یک حرفی برای گفتن داشته و دارند.

هر یک از آن ها، فرمان پذیری (هندلینگ) دقیق، قدرت قابل احترام و تکامل‌های برتر در زمینه رانندگی را ارائه داده اند. نیازی به ذکر نیست که در کنار تمام این موارد، اعتماد پذیری بالا و قیمت معقول نیز همراه همیشگی آن ها بوده است. اکنون در این مقاله، 10 تا از بهترین سوپراسپرت های ژاپنی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید آن ها را مشاهده کنید:

نیسان جی تی-آر

حتی با وجود بیشتر از یک دهه از چرخه فروش این خودرو، خودروی R35 نیسان جی تی آر به راه خود به عنوان یک رقیب ترسناک حتی در بین سوپراسپرت های امروزی ژاپنی ادامه می‌دهد. این گودزیلای ژاپنی، به عنوان یکی از سریع ترین خودروهای چهارچرخ محرک(AWD) اسپرت جهان شناخته می‌شود که شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن، حتی با بوگاتی ویرون افسانه ای برابری می‌کند.

بدون شک این خودرو در نسل های فعلی نیز از بهترین خودروهای اسپرت ژاپنی محسوب می‌شود که علاوه بر ظاهر جذاب، ویژگی‌های منحصر به فرد موتوری خاص خود را نیز دارد.

آکورا NSX

خودروی افسانه ای ژاپنی که اکنون در چرخه هیبرید زندگی خود به سر می‌برد، اگر بالاتر از رقیبان اروپایی و آمریکایی خود نباشد، در هیچ زمینه ای کمتر از آن ها نیست. در واقع شرکت آکورا، تمامی پتانسیل خود را بر روی احیای یک نمونه مدرن از NSX گذاشته تا بتواند یک هیولایی را تولید کند که با استفاده از تریم کربنی خود، باتری های پیشرفته برای سیستم هیبرید و یک قلب تپنده 6 سیلندر با توربودوقلو، یک شاهکار طراحی و مهندسی به شمار برود.

تمامی این ویژگی های موتوری می‌توانند قدرت بی نظیر 573 اسب بخار را با یک شتاب فوق العاده بالا، به زیر پای راننده خود منتقل کنند. این خودرو همچنین ثابت کرده است که می‌توان در یک وسیله چهارچرخ، ترکیبی از فن آوری مدرن و احساسات انسانی را در کنار یکدیگر جای داد.

تویوتا 86/سوبارو BRZ

این خودروی کوچک و اسپرت ژاپنی می‌تواند قدرتی معادل 200 اسب بخار را تولید کرده و خود را در زمان حدود 7 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند. اگرچه شاید پیش خودتان فکر کنید که خیلی از کراس اوورهای امروزی نیز از این خودرو سریع تر باشند اما آیا می‌توان عملکرد نهایی این اسپرت تویوتا را با هیچ کراس اووری مقایسه کرد؟ سیستم تعلیق و شاسی این خودرو، یک نمونه تحسین برانگیز، هماهنگ و محکم بوده که در تعقیب و گریز ها می‌تواند لبخند را بر روی لبان راننده بنشاند.

سوبارو WRX STI

خودروی ژاپنی مخصوص رالی ممکن است مانند دیگر رقیبان خود، یک محصول با فن آوری‌های فوق مدرن نباشد اما با همان سیستم های کمتر دیجیتال شده خود، بازهم می‌تواند درس خوبی به رقیبانش بدهد. یک قلب تپنده تخت چهارسیلندر توربوشارژ که به جعبه دنده 6 سرعته دستی متصل شده و قدرت را به چهارچرخ (AWD) منتقل می‌کند، کمی در دنیای امروزی که عصر هیبریدها و جعبه دنده‌های اتومات فوق سریع است، کمی از مد افتاده به نظر می‌رسد.

اگرچه با این ویژگی‌ها شاید برخی بگویند که نمی‌توان این سوبارو را به یک سوپر اسپرت تشبیه کرد اما روح عملکرد بالای ژاپنی در WRX STI به ارث رسیده است.

نیسان 370Z

این نیسان جذاب با ظاهر منحصربه فرد و و عملکرد دینامیکی اسپرت در حوزه رانندگی، توانسته طرفداران بسیار زیادی را برای خود در سراسر دنیا دست و پا کند. اگرچه این خودرو ظاهر جذابی دارد اما از بسیاری فن آوری های روز دنیا در زمینه ایمنی بهره ای نداشته و درون کابین آن نیز صندلی های نسبت به دیگر رقیبان، از راحتی کمتری بهره می‌برند.

البته اگر به سال عرضه این سوپراسپرت یعنی سال 2009 نگاهی بیندازیم جای تعجبی هم ندارد که پس از گذشت 10 سال، فن آوری ها به کار رفته در آن از مد افتاده باشند. هنوز هم از طرف نیسان هیچ حرفی در مورد جایگزین مدرن تر 370Z به میان نیامده است.

تویوتا سوپرا

این سوپر اسپرت خیلی کمتر از دیگر رقیبان هموطن و غیرهموطن خود نیاز به معرفی دارد. خواهرخوانده بی ام و Z4 یک خودرویی است که با ویژگی های فنی و تکنولوژیک خود و استفاده از یک قلب تپنده خطی 6 سیلندر توربوشارژ و شاسی فوق العاده مدرن و هماهنگ، تبدیل به یک افسانه شده است.

مزدا MX-5

یک خودروی سبک وزن، چرخ عقب محرک(RWD) با فضای سر بی نهایت که در کنار ویژگی های دیگر، تبدیل به یک خودروی عالی شده است. MX-5 هیچگاه جزء سریع ترین یا قدرتمندترین خودروها نبوده و بدون شک، هیچگاه جزء لوکس ترین خودروهای اسپرت ژاپنی نیز نبوده است. اما این مزدا، همیشه برای صاحبان خود در بین خودروهایی قرار داشته که بیشترین جذابیت در رانندگی را ارائه داده است.

مزدا MX-5 با برچسب قیمتی کمی بالاتراز 30,000 دلار یک سوپراسپرت به صرفه است که در بین رقیبان خود، از جذابیت‌های زیادی بهره می‌برد.

لکسوس RC F

این لکسوس RC F یک خودرویی است  که پلی بین دو سگمنت خاص محسوب می‌شود. سوپراسپرت جذابی که مابین یک خودروی برتر لوکس و یک خودروی عضلانی تنومند مانند فورد موستانگ قرار داشته و بدون شک، ظاهر فوق العاده جذابی را نیز دارد. این خودروی با عملکرد بالای ژاپنی، با سوپراسپرت های رقیب اروپایی مقایسه می‌شود که از نظر سرعت، وزن و قدرت، بی نظیر هستند.

هوندا سیویک تایپ R

خودروی جذاب CTR یا سیویک تایپ R، از آن دسته سوپراسپرت هایی است که هر کسی می‌خواهد از نظر قدرت، تعادل، تکامل و سرعت از خودروی خود انتظار داشته باشد. به علاوه، این خودرو که در کلاس هاچبک نیز تولید می شود، می‌تواند با موتور توربوشارژ خود و جعبه دنده 6 سرعته دستی سریع خود، تعریف جذابی از یک سوپراسپرت ژاپنی ارائه دهد.

اینفینیتی Q60 Red SpORT 400

اسپرت ترین خودروی حال حاضر برند ژاپنی اینفینیتی یک سوپراسپرت جذابی است که با موتور V6 و استفاده از توربو دوقلو، می‌تواند 400 اسب بخار قدرت را به راننده خود هدیه داده و احساس قدرت و پاسخ دهی مناسب را از طرف خود به راننده منتقل کند. اینفینتی در قسمت طراحی خارجی، نسخه خاص از Q60 خود را با ظاهری تهاجمی و در کلاس کوپه به تولید رسانده تا بتواند یک برگ برنده جذاب برای خود به عنوان یک برند لوکس ساز ژاپنی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا