مکمل بنزین
گوناگونآموزش

چگونه اطلاعات شخصی را از روی خودرو پاک کنیم؟

درست مانند زمان‌هایی دیگری که لازم است گوشی تلفن همراه، کامپیوتر، تبلت و یا هر وسیله حافظه‌دار الکترونیکی دیگری را به فروش برسانیم و قبل از فروش باید اطلاعات شخصی خودمان را از روی آن پاک‌کنیم، باید این را هم بدانیم که خودروهای با سامانه‌ای صفحه‌نمایش پیچیده که امروزه هر روز در حال بیشتر شدن هستند نیز می توانند اطلاعات مربوط به گذشته را در خود ذخیره‌سازی نمایند.

این اطلاعات می‌تواند شامل، اعداد مربوط به کارت های حساب بانکی و دیگر اطلاعات بانکی شخص، نام‌های کاربری و رمز عبورهای متفاوت، آدرس ها و دیگر مسیرهای پررفت و آمد سفر، شماره‌های تماس و اسامی آن‌ها و حتی در بعضی از موارد، پیام های متنی شما نیز شود. پس اگر قرار باشد که تنها حساسیتمان مربوط به تلفن‌های هوشمند و این گونه وسایل باشد تا فرد غریبه‌ای اطلاعاتمان را در اوقات فراغتش نگاه نکند، این را باید دانست که خودروها نیز کمی از آن‌ها در این زمینه ندارند.

اگر شما قصد دارید خودروی تان را فروخته و یا تعویض کنید و یا بنا به هر دلیلی از دست آن خلاص شوید، این بارمسئولیت، بر دوش شما خواهد بود که قبل از این کار، اطلاعات مهم و شخصی خودتان را از روی آن به کلی حذف کنید. در این مطلب از چرخان، برای شما آموزشی را آماده کرده ایم که در آن شما عزیزان می‌توانید برخی از قدم‌هایی که می‌توانید برای اطمینان پیدا کردن از حذف شدن کامل اطلاعاتتان نیاز است را انجام دهید.

جزئیاتی که نیاز به حذف شدن دارند

بر اساس گفته‌های و توصیه‌های تمامی کارشناسان، اگر شما خودرویی دارید که از سیستم های الکترونیکی صفحه‌نمایش حالا می‌خواهد با هر امکاناتی که داشته باشد، بهره می‌برد و در این مورد نیز به صورت خاص چیز زیادی راجع به فن‌آوری آن‌ها نمی‌دانید، این کار می تواند کمی دلهره‌آور و سخت باشد.

این قدم‌ها می‌تواند اقدامات مناسبی برای تحویل ایمن و با خیال راحت خودروی تان به صاحب جدیدش باشد:

-تمامی عضویت‌های موجود شامل برنامه‌های دیتا، هات اسپات وای فای، سرویس های اضطراری تماس و رادیو و سرویس موسیقی آنلاین خود را در خودرو لغو کرده و از آن‌ها به صورت کامل خارج شوید.

-از برنامه‌های موبایلی که متصل به خودروی شما هستند به کلی خارج‌شده و مطمئن شوید که نام‌های حساب شما و رمز عبورتان به صورت خودکار و برای دفعات بعدی، به سیستم متصل نخواهد شد.

تمامی اطلاعات مربوط به تماس و نام افراد را از روی دفترچه تماس آن پاک‌کنید.

تمامی نقشه‌ها و آدرس هایی را که از سیستم مسیریابی ذخیره‌شده‌اند پاک‌کنید.

همه ی اسامی مربوط به اتصال‌های بلوتوث را از روی سیستم حذف کنید.

اگر خودروی شما یک حافظه داخلی مجزا دارد، همه اطلاعات و موزیک ها را از روی آن حذف کنید.

اگر خودروی شما دارای یک حافظه رسانه ای قابل حذف شدن مثل پورت های کارت SD دارد، مطمئن شوید که خالی از هر نوع حافظه‌ای است.

دفترچه خودروی تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اگر خودروی شما آپشنی با عنوان ریست کردن به حالت کارخانه دارد که می‌تواند تمامی اطلاعات شما را حذف کند، از آن استفاده کنید.

مقدار زمان و کاری که شما باید برای چنین اقداماتی صرف کنید، بستگی به سن خودروی شما و اینکه چه میزان اتصالات متفاوت برای آن استفاده‌شده است دارد. البته ممکن است برخی از موارد توصیه‌ای بالا، از نظر شما تنها توصیه‌های باشند که هرکسی می‌داند و فقط اضافه گویی هستند؛ اما مطمئن باشید توجه کامل به همین نکات و شاید هم برخی مطالب جا افتاده دیگر، خیلی بهتر از توجه نکردن به آن هاست.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا