مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

7 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم!

محصولات رنو در طی این سال‌ها طرفداران بسیاری داشته‌اند و همیشه محصولات این شرکت فروش بالایی را در ایران تجربه کرده‌اند. رنو ساندرو یکی از خودروهایی بود که چند سال پیش در دو نسخه استپ‌وی و هاچ‌بک وارد کشورمان شد و توانست از همان ابتدا به فروش بالایی دست یابد.6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !

رنو ساندرو استپ‌وی در واقع همان نسخه‌ای از ساندرو هست که دارای تفاوت‌های جزئی با آن بوده و در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری جای‌ دارد. استپ‌وی برای نخستین بار در سال 2009 طراحی شد و به تولید رسید. این خودرو در طی این سال‌ها چند بار چهره‌اش تغییر یافته و چند بار فیس لیفت شده است ولی نسخه‌ای که در بازار کشورمان وجود دارد نسخه‌ی قدیمی این خودرو بوده و نسل اول آن محسوب می‌شود.

در مقاله قبلی مزایای خرید این خودرو را برایتان شرح داده بودیم. حالا در این مقاله سعی داریم شما را با معایب این خودرو آشنا سازیم و بگوییم که چرا نباید رنو استپ‌وی بخریم؟

1 – طراحی ظاهری قدیمی

رنو ساندرو استپ‌وی در واقع محصول شرکت داچیا، یکی از زیرمجموعه‌های اقتصادی شرکت رنو هست. که به تولید خودروهای اقتصادی با قیمت مناسب می‌کند. محصولات این شرکت به علت اقتصادی بودن دارای طراحی ظاهری هیجان انگیزی نیستند. حال برسد به این که طراحی آن مربوط به بیش از ده سال پیش باشد!

استپ‌وی دارای ظاهر بسیار ساده‌ای است که در مقابل رقبایش حرفی برای گفتن ندارد. در بدنه خودرو از خطوط جذابی استفاده نشده و بیشتر بدنه با خطوط منحنی و صاف طراحی شده است. در حال حاضر قیمت استپ‌وی با خودروهایی مثل چانگان cs35، ام وی ام x22 و جک S3 برابری می‌کند که از لحاظ ظاهری در رده‌ای بسیار پایین‌تر از آن‌ها قرار می‌گیرد.6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !

2 – طراحی داخلی ضعیف

در مورد طراحی داخلی این خودرو به نظرم بهتر است سکوت کنیم و به توصیف آن نپردازیم. زیرا با نگاهی به طراحی داخلی رقبای این خودرو متوجه خواهیم شد که واقعاً لازم نیست در مورد کابین زشت و خسته کننده استپ‌وی حرف بزنیم و آن را بررسی نماییم. ضمناً تمام بخش های کابین ساندرو از پلاستیک خشک ساخته شده که وضعیت را بدتر می‌کند.6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !

3 – کمبود امکانات رفاهی

اگر به لیست امکانات رفاهی این خودرو نگاهی بیندازید. غیر از رینگ 15 اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، چراغ مه شکن جلو، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن و دو کیسه هوا به نظر نمی‌رسد بتوانید امکانات خاص دیگری پیدا کنید. در حالی که رقبای آن دارای تجهیزاتی نظیر سیستم کنترل کشش، صندلی‌های چرم، سیستم صوتی بهتر، کیسه هوای بیش‌تر، صفحه نمایش لمسی، سانروف و… هستند.6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !

4 – مصرف بالای سوخت

طبق اعلام سایپا رنو استپ‌وی اتوماتیک در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی حدود 8 لیتر بنزین مصرف می‌کند که واقعاً برای خودری هاچ‌بکی مثل استپ وی بسیار زیاد است و به نظر می‌رسد شما برای تغذیه خودروی عزیزتان ماهانه باید مبلغ خاصی را برای این خودرو کنار بگذارید. (البته وضعیت استپ‌وی در مقایسه با برخی خودروهای داخلی بهینه‌تر است)6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !

5 – عدم تجربه حس کراس‌اوور

استپ‌‌وی در واقع هاچ‌بکی است که با افزودن قطعات پلاستیکی به کراس‌اوورها شبیه شده و در اصل قابلیت آن‌ها را ندارد. این اتومبیل حدود 18 سانتی‌متر از زمین فاصله دارد که رقم قابل توجهی است، اما شما وقتی سوار این خودرو می‌شوید، درمی‌یابید که این خودرو حس سوار شدن به یک کراس‌اوور را به شما نمی‌دهد. در حالی که هنگام رانندگی با خودرویی نظیر ام وی ام X22 شما متوجه ارتفاع زیاد خود از زمین می‌شوید و می‌توانید از آن لذت ببرید. پس اگر می‌خواهید تجربه حس یک شاسی‌بلند را داشته باشید باید به سراغ رقبای این خودرو بروید.6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !

6 – مشکلات در تولید و عرضه

بعد از شروع تحریم‌های سخت علیه خودروسازی کشورمان تولید محصولات رنو در ایران به حالت تعلیق درآمد و بسیاری از شرکت‌های چینی و فرانسوی از بازار کشورمان رفتند. حال ادامه تولید این خودرو نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و آینده استپ‌وی نامعلوم است.6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !

7 – عدم راحتی صندلی‌ها

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خودرو صندلی‌های آن هستند. صندلی‌ها اصولا می‌بایست راحت و به اندازه کافی بزرگ باشند تا مسافران در حین یک مسیر طولانی احساس خستگی نکند. اما در استپ‌وی به راحتی صندلی‌ها توجهی نشده و صندل‌های آن بسیار سفت و نامناسب هستند. صندلی‌ها امکان خاصی نیز نداشته و از روکش چرم نیز بی‌بهره‌اند. به صورت دستی تنظیم شده و تنظیم گودی کمر نیز ندارند.

کلام پایانی

استپ‌‌وی یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای موجود در بازار کشورمان است ولی متأسفانه از بازه قیمتی خودروهای هاچ‌بک فاصله گرفته و وارد رقابت با کراس‌اوورها شده است. در حالی که استپ‌وی از بسیاری از جهات از رقبای خود ضعیف‌تر عمل می‌کند و ارزش خرید این خودرو کاهش می‌یابد. پس اگر شما هم به دنبال کراس‌اووری با ظاهری زیبا و امکانات رفاهی مناسب هستید باید از خرید استپ‌وی صرف نظر کرده و به سراغ رقبای این خودرو بروید.6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. عوام الناس خیال میکنن با خرید ساندرو دارن محصولی هم سطح اسکالا و فلوئنس و سافران و کولئوس سوار میشن اما بنده خداها نمیدونن محصولات داچیا نهایتا همسطح لادای روسیه است نه رنوی فرانسه!بلاشک چانگان CS35 انتخاب ارزنده تری است

  2. ملت بیچاره گرفتار این ماشینها هستیم
    تازه بیچاره تر کسیه که اینو میخره و فکر میکنی چی سوار شده.چون براش قیمت مهمه یعنی اگر 10 میلیون بود ماشین بدی بود براش ولی 130 تو پاچه اش رفته فکر میکنه که آره بنز سوار شده. حکایت پراید که نشانه بدبختی فرهنگی، سیاسی و . . . ماست به این جور ماشینها سرایت میکنه

  3. من ال نود‌داشتم راضی‌نبودم چون هیچ‌اب شینی‌نداره ادم‌از‌سادگی‌این ما‌شین‌خسته میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا